Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Diagnostyka cewek bez clipa


Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Witajcie,

Wczoraj odpaliłem swój karawan i po dwóch sekundach przydławiło go (myślałem że dlatego że stał na słońcu i sterownik od nagrzania dopuścił odpalenie na gazie) i od tego momentu czuć było że wypada zapłon na którymś garze.

Wcześniej zdarzały się sporadyczne lekkie pojedyncze szarpnięcia więc nie zwróciłem wcześniej uwagi co się wyrabia.

Chciałem sprawdzić czy to wina cewek czy świec (które zresztą i tak wymienię) i teraz pytanie jak bez kompa mogę sprawdzić która cewka jest walnięta?

1. Odkręcam wszystkie cewki bez odpinania zasilania i podnoszę po kolei każdą i jak silnik nie zmieni charakterystyki to ta jest walnięta. Próbowałem już kiedyś tą metodą ale albo nie robiłem tego tak jak trzeba, albo nie wiedziałem jakiej reakcji oczekiwać bo silnik pracował tak samo.

2. Odpinam zasilanie od każdej cewki po kolei i jeśli zgaśnie to znaczy że to nie ta. Jeśli nic się nie zmieni to znaczy że ta jest walnięta i potem dla pewności zamiana cewki na inny cylinder.

Pytanie, która z tych metod jest "pewniejsza" i czy w ogóle którąś z nich jestem w stanie samodzielnie pod blokiem sprawdzić która padła. Muszę się tym zająć bo dłuższa jazda w tym stanie zabije mi układ wydechowy

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Hej.
Ja robiłem opisana metoda 1.
Później jeszcze dla pewności zamieniałem podejrzana cewkę miejscami z inną..
Podłączałem skaner obd i sprawdzałem błędy ..
Po zamianie miejscami uszkodzonej cewki wypadanie zapłonu powinno zmienić miejsce na cylindrze zgodnie z tym jak ja zamieniłes.
Z doświadczenia polecam tylko cewki firmy beru- tańsze szybko zdychały a po założeniu beru- temat przestał istniec

Jeśli nie masz czytnika obd to zalecam kupić ..koszty może około 50 zł...( Nie jestem na bieżąco) a bardzo przydatna rzecz i szybko się zwróci...ja używam aplikacji car scanner...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-08-2023, 10:59 przez pawlosio.)

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(15-08-2023, 10:57)pawlosio napisał(a): Hej.
Ja robiłem opisana metoda 1.
Później jeszcze dla pewności zamieniałem podejrzana cewkę miejscami z inną..
Podłączałem skaner obd i sprawdzałem błędy ..
Po zamianie miejscami uszkodzonej cewki wypadanie zapłonu powinno zmienić miejsce na cylindrze zgodnie z tym jak ja zamieniłes.
Z doświadczenia polecam tylko cewki firmy beru- tańsze szybko zdychały a po założeniu beru- temat przestał istniec

Jeśli nie masz czytnika obd to zalecam kupić ..koszty może około 50 zł...( Nie jestem na bieżąco) a bardzo przydatna rzecz i szybko się zwróci...ja używam aplikacji car scanner...

No to pytanie- jak wysoko muszę podnieść cewkę żeby dało się zauważyć różnicę

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

No wystarczy ją wysunąć...
Jak masz ja już odkrecona- jest jedną śruba- to podnosisz...to kilka cm max...ale jak podniesiesz wyżej to też tragedii nie ma.. możesz nawet całą wysunąć...po prostu chodzi by ją rozłączyć...
Jak podniesiesz cewkę a cewka jest dobra to silnik od razu będzie się jakby dusił..jeśli podniesiesz cewkę i nie będzie żadnej różnicy w pracy silnika to coś jest z tą cewka...może być ze świecą...z przewodem..ale będziesz wiedział gdzie szukać...

Jeszcze raz polecam obd skaner....podłączasz do gniazda obd...włączasz aplikacje i pokaże ci błąd na którym cylindrze masz wypadanie zapłonu..zamieniasz wtedy cewki i sprawdzasz jeszcze raz i wypadanie zapłonu powinno się zmienić tam gdzie zmieniłeś cewkke

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pawlosio za ten post post:
  • Kapitan Powolny
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Dobra sprawa ma się tak.

Wymieniłem wszystkie świece i trzy miała już mocno brązową porcelanę i były uwalane lekko w oleju podobnie jak dwie cewki.

Zamontowałem nowe świece i odpaliłem i jest ciut lepiej ale nie idealnie. Pewnie został jakiś film olejowy na cewkach i trzeba je oczyścić porządnie.

Test cewek polegający na odpinaniu poszczególnych sprawił że na pierwszym (licząc od rozrządu) silnik jeszcze przygasł. Na dwóch kolejnych zgasł zupełnie i na ostatniej przygasł. Czy to oznacza że któraś z nich jest walnięta i teraz trzeba zamienić miejscami żeby dowiedzieć się która czy jednak cewki są dobre tylko wymagają mycia bo syf ze starych świec przeszkadza?

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Moje doświadczenie mówi że jak padła jedna cewka to padną pozostałe, wymieniłem 4 (nie w scenicu) i problem zniknął.

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(16-08-2023, 18:10)wojteks napisał(a): Moje doświadczenie mówi że jak padła jedna cewka to padną pozostałe, wymieniłem 4 (nie w scenicu) i problem zniknął.

Umyłem wszystkie zmywaczem do gaźników i podczas wycierania szmatką...... w jednej skruszyła się ta gumka izolacyjna i w zastępstwo poszła zapasowa którą miałem. Druga po wnikliwym obejrzeniu też ma ta gumkę porozrywaną i tutaj myślę jest problem.

Obie te felerne cewki to jakiś turecki wynalazek

Zamieniłem jedną za denso którą miałem w zapasie i teraz muszę kupić jeszcze jedną i liczę że będzie spokój

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Wymieniłbym 4 i zapomniał o problemie do końca eksploatacji tego pojazdu.

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(16-08-2023, 20:42)wojteks napisał(a): Wymieniłbym 4 i zapomniał o problemie do końca eksploatacji tego pojazdu.

W S1 też miałem problem z cewką i wymieniłem jedną i auto lata do dziś i bez problemu nabija km. Także każdy robi jak uważa.

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

(16-08-2023, 12:38)Kapitan Powolny napisał(a): Dobra sprawa ma się tak.

Wymieniłem wszystkie świece i trzy miała już mocno brązową porcelanę i były uwalane lekko w oleju podobnie jak dwie cewki.

Zamontowałem nowe świece i odpaliłem i jest ciut lepiej ale nie idealnie. Pewnie został jakiś film olejowy na cewkach i trzeba je oczyścić porządnie.

Test cewek polegający na odpinaniu poszczególnych sprawił że na pierwszym (licząc od rozrządu) silnik jeszcze przygasł. Na dwóch kolejnych zgasł zupełnie i na ostatniej przygasł. Czy to oznacza że któraś z nich jest walnięta i teraz trzeba zamienić miejscami żeby dowiedzieć się która czy jednak cewki są dobre tylko wymagają mycia bo syf ze starych świec przeszkadza?

Moim zdaniem mógłbyś wymienić świece komplet...
I myślę że możesz mieć 1 i 4 cewkę do wymiany-

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości