Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Demontaż turbiny Scenic 2


Kalinoss
Zarejestrowani

op Witam

Chciałbym w swoim Scenicu II zdemontować turbinę. Poszukuje informacji jak to zrobić krok po kroku. Podobno jest to banalnie proste, ale wydaje mi się, że nie takie proste. Znalazłem jeden filmik po angielsku w necie, ale za specjalnie on jakos nie pomaga.

Pomoże ktoś ? Co mam robić tak krok po kroku ? Rzeczywiście to takie proste ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2015, 12:09 przez Kalinoss.)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Jak już się do niej dostaniesz Thumbup To wystarczy odkręcić śruby i ściągnąć węże, ale niech ktoś kto osobiście ją wymieniał się wypowie bo ja tylko byłem widzemBiggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2015, 12:25 przez maciej1486.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi maciej1486 za ten post post:
  • Piotr Jankowiak
Mati
Zarejestrowani

u mnie trzeba było popuścić silnik i delikatnie przesunąć go w stronę chłodnic,

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Online
Na wstępie zadam pytanie po co chcesz wyjąć turbinę? Ja 2-krotnie demontowałem turbinę w swoim Scenicu. Powiem ci, że nie jest to takie proste. Po pierwsze należy dysponować kanałem lub podnośnikiem. Od góry demontujesz plastikowe podszybie i te blachy które się pod nim znajdują, trzeba wyjąć akumulator, podstawę akumulatora, obudowę filtra powietrza. Luzujesz metalowe obejmy rur które idą do turbiny i trzeba wyjąć te rury. Przy turbinie trzeba odkręcić przewód olejowy jest on przykręcany na górze dostęp od strony podszybia, od dołu łącznik silnika z budą, wydech, katalizator, przewód odprowadzenia oleju z turbiny do miski olejowej. Turbina przykręcona jest 3-ma nakrętkami. Trzeba dać komplet nowych uszczelek i nakrętek. Odkręcamy turbinę od góry a jedną nakrętkę chyba od dołu. Trzeba wziąć pod uwagę, że te wszystkie nakrętki od wydechu, kata i turbiny mogą być zapieczone i nie pójdą tak łatwo. O ile dobrze pamiętam turbinę wyjmujemy dołem i trzeba odciągnąć silnik bo nie wyjdzie. Jest z tym bujania, dobrze też mieć dostęp do różnych części zamiennych, spinek, śrub itp. gdyż mogą ulec zniszczeniu podczas demontażu. Biorąc pod uwagę, że nigdy tego nie robiłeś jest wysoce prawdopodobne, że będziesz musiał kilka rzeczy dokupić. Ja podczas demontażu swojej turbiny nie bawiłem się rwałem wszystko jak leci z tym, że mam dostęp do części to mogę sobie pozwolić na taką demolkę. Gdybym chciał te spineczki śrubeczki i inne pie....ły rozpinać i wykręcać to bym szału dostał. Nie dysponuje żadną dokumentacją fotograficzną demontażu turbiny. Jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz postaram się pomóc. Właśnie idę do auta zmieniać przeguby to jeszcze obejrzę tą turbinkę i jak coś mi się przypomni co jeszcze trzeba wykręcić to napiszę.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • miro
pio555
Junior Administratorzy

Kalinoss napisał(a):Chciałbym w swoim Scenicu II zdemontować turbinę
po co?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
miro
Moderatorzy

haszczurur dobrze mówi, do kilku śrub bez palnika nie podchodż.

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości