op
Cześć, ponieważ ciągle bujam się z problemami z moim autem postanowiłem spróbować samodzielnie się za niego zabrać i sprawdzić/wymienić elementy, które potencjalnie mogą mi broić.
Auto na zimnym silniku utrzymuje około 3000 obrotów, jak się porządnie rozgrzeje to wraca do normy, na jałowym biegu obroty szaleją i auto gaśnie bez względu na temperaturę. Do tego silnik głośno pracuje jak na benzyniaka. Na clipie wyszło, że ciągle sobie samochód mieszankę kompensuje i to w dużym zakresie. Niestety clip nic szczególnie więcej nie ujawnił. Mam nowe świece, a cewki sprawdzałem poprzez wypięcie kabelka na pracującym silniku. Za każdym razem praca silnika się pogarszała, więc cewki pracują.
Postanowiłem wyczyścić sobie przepustnicę i wymienić uszczelkę przepustnicy oraz uszczelki w kolektorze ssącym. Koszty prawie żadne, a może akurat trafię w przyczynę. Do tego chcę sprawdzić kompresję silnika. Stąd mam kilka pytań:
1. Czy ktoś demontował może kolektor ssący i może się podzielić jakąś instrukcją?
2. Jakie są momenty obrotowe i kolejność dokręcania śrub w kolektorze ssącym?
3. Z jakimi momentami obrotowymi dokręcić świece, śruby mocujące cewki i o ile jest jakiś przewidziany, moment śrub przepustnicy?
Scenic II 2.0 99KW, 2003 r.
Będę wdzięczny za pomoc'-) Pozdrowienia!
Auto na zimnym silniku utrzymuje około 3000 obrotów, jak się porządnie rozgrzeje to wraca do normy, na jałowym biegu obroty szaleją i auto gaśnie bez względu na temperaturę. Do tego silnik głośno pracuje jak na benzyniaka. Na clipie wyszło, że ciągle sobie samochód mieszankę kompensuje i to w dużym zakresie. Niestety clip nic szczególnie więcej nie ujawnił. Mam nowe świece, a cewki sprawdzałem poprzez wypięcie kabelka na pracującym silniku. Za każdym razem praca silnika się pogarszała, więc cewki pracują.
Postanowiłem wyczyścić sobie przepustnicę i wymienić uszczelkę przepustnicy oraz uszczelki w kolektorze ssącym. Koszty prawie żadne, a może akurat trafię w przyczynę. Do tego chcę sprawdzić kompresję silnika. Stąd mam kilka pytań:
1. Czy ktoś demontował może kolektor ssący i może się podzielić jakąś instrukcją?
2. Jakie są momenty obrotowe i kolejność dokręcania śrub w kolektorze ssącym?
3. Z jakimi momentami obrotowymi dokręcić świece, śruby mocujące cewki i o ile jest jakiś przewidziany, moment śrub przepustnicy?
Scenic II 2.0 99KW, 2003 r.
Będę wdzięczny za pomoc'-) Pozdrowienia!