op
Wyświetla komunikat o błędzie automatycznych świateł. Rozpoznałem także utratę automatycznych wycieraczek czasowych oraz nie działanie czujnika klimatyzacji. Diagnoza jaka udało i się ustalić to brak napięcia w Kostce w słupku R301. Co za tym idzie, po sprawdzeniu wszystkich tasiemek i połączeń kablowych i stwierdzeniu że są ok. Ustaliłem brak napięcia w gnieździe bezpiecznika w kabinie 3A, z którego powinno dochodzić napięcie do kostki R301. Bezpiecznik oczywiście dobry. Potrzebuję wsparcia w zdefiniowaniu skąd przychodzi napięcie na ten bezpiecznik. Jest to żółty przewód o przekroju 0,5 mm2. Nadmienię, iż w schemacie wszystko wskazuje na podpięcie do żółtego grubego przewodu żółtego o przekroju 2,0 mm2, który idzie modułu zasilania pod maska i z prawej strony akumulatora z gniazda brązowego i nóżki 11 do płyty bezpieczników pod kierownicą. Ale to co w schemacie nie bardzo mi się zgadza z faktami. Oznaczenie na schemacie jest 1S ale gdzie to 1S idzie nie mam pojęcia. Więc proszę o wskazanie skąd dostać napięcie na tym przewodzie cieniutkim, bo nie ma w gnieździe napięcia a tym samym wszystkie urządzenia powiązane z czujnikiem światła oraz z termometrem wewnętrznym czyli klimatyzacja auto oraz automatyczne światła i automatyczne wycieraczki nie działają. Podpiąłem mostek do tego grubego żółtego kabla 2,0 mm2 i wszystko ruszyło jak trzeba jednak nie chce tak zostawić tego żeby nie narobić jakiegoś zwarcia przez zapętlenie się napięcia. Prześledziłem prawie wszystkie schematy połączeń ale nie znalazłem informacji gdzie może iść oznaczony przewód 1S
Darek Scenic II 2,0 l bez turbo