DPF/FAP
Punkt 1 - zapraszamy do zapoznania się z regulaminem i zgodnie z nim zaczynamy od przywitania się w odpowiednim dziale
2. to nie dpf lecz renault stosuje FAP - i tu różnica dwóch systemów DPF mokry - FAP suchy - myślę że odpowie na pozostałe pytania edit poprawione (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-10-2016, 13:07 przez PRZEMO.)
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY (23-10-2016, 11:07)adinos napisał(a): Witam pytanko moje to jakie są konsekwencje zatkanego dpf przeplywka i filtr powietrza jest w jakiejs czarnej mazi auto odpala ale bez mocyZatkany fap skutkuje wyświetleniem komunikatu na desce , stopień zatkania sprawdzisz clipem. Olej znika? Przyczyn zabrudzenia dolotu szukaj raczej w turbinie Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Zobacz w jakim stanie jest odma bo wyrzucanie oleju do filtra powietrza wlasnie powoduje zatkane odpowietrzenia skrzyni korbowej...
Chyba ze masz problem z pierscieniami i cala kompresja idzie w olej... Zatkany dpf napewno bylby komunikat na desce... Podlacz gdzies kompami sprawdz parametry.
Dokladnie, jeden pies. Tyle ze francuzi zawsze staraja sie nazwe i skroty przeforsowac w swoim jezyku ojczystym, dlatego wyszedl FAP.
Takze, czy FAP czy DPF to jedno i to samo, ale fakt faktem założenia są dwa - mokre i suche. W silnikach renault jest suche rozwiazanie, bez zadnego dodatku. Mokre rozwiazanie czyli z dodatkiem adblue, ktory to jest roztworem wodnym... mocznika Ten sposob oczyszczania spalin jest bardziej skomplikowany. Dodatek powoduje korozje i w zimie musi byc podgrzewany bo sie krystalizuje. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-10-2016, 19:15 przez A2-eR11.) (23-10-2016, 19:15)A2-eR11 napisał(a): Mokre rozwiazanie czyli z dodatkiem adblue, ktory to jest roztworem wodnym... mocznika Ten sposob oczyszczania spalin jest bardziej skomplikowany. Dodatek powoduje korozje i w zimie musi byc podgrzewany bo sie krystalizuje. Mokry filtr, stosowany przez PSA, wymaga specjalnego płynu pod nazwą Eolys. Koszt to z tego co kojarzę około 600 PLN na ~60k lub nawet więcej km.
warto obserwować spalanie bo można zauważyć kiedy filtr się przepala sam .Ciągłe przerywanie tego wypalania powoduje błąd i konieczność wywołania wypalania . ja zauważyłem że u mnie zależnie od stylu jazdy odcinków itp przepala filtr co 1tyś-3tyś km bez żadnych komunikatów i kontrolek . Widzę po chwilowym spalaniu że wypala spalanie jest wyższe a po puszczeniu gazu nie spada na 0 tylko powolutku obniża spalanie . zrobiłem autem ok 20 tyś i jak na razie bez problemów że filtr zapchany czy coś.
adblue nie ma nic wspólnego z sadzą w filtrch cząstek stałych tylko z redukcją tlenków azotu w dodatkowym filtrze za dpf/fap u nas są katalizator+fap a z ad jest kat+ fap/dpf+SCR
Panowie mam pytanie . Nie ma u mnie czujnika temperatury za filtrem. Jest zaślepka . Nie ma też nigdzie wolnej wtyczki ani ciętych kabli. Zaglądałem do wiązki gdzie wchodzą 2 kable od czujnika przed filtrem i 3 kable od czujnika różnicy, ale tam też nic nie widać. Filtr działa, co jakiś czas go przepala . widzę to po wyższym chwilowym spalaniu. Czy macie jakieś rysunki gdzie ta wiązka ma być? No chyba że jej nie ma.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-02-2017, 22:14 przez jarcun.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
9 gości