Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

DCi vs DTi - usterki/eksploatacja/osiągi/wydajność


blazejk
Specjalisci

Mati napisał(a):zależy oczywiście na jakim biegu

Mati biorąc pod uwagę uzyskaną średnią to obstawiam że to było na 6 a tam turbo pełna parę ciśnie od 120-130 - wiem bo wczoraj testowałem w Scenic'u

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

tak jest Biggrin Błażej trzeba też pamiętać aby na wyższych obrotach nie pomykać póki się nie nagrzeje silnik

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

Mati to jest oczywista oczywistość i nieważne jaki to jest slnik czy Pb czy ON a druga sprawa to trzeba pamiętać o wystudzeniu turbiny pod szybszej jeździe - ja zawsze czekam parę minut.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Dorzucę jeszcze trzy grosze - w modelach wyposażonych w silniki z systemem "eco2" pole obrotów teoretycznie ekologicznych, czyli niskie spalanie paliwa i niezłe osiągi, znajduje się w większości poniżej 2000 rpm.

Co do turbiny, to nie zawsze ona 'pracuje', tzn. dostarcza ciśnienia, sporo zależy od bezwładności - czy nie jest większa, niż energia gazów wylotowych, do tego dochodzi kwestia pojemności układu wydech/dolot i jeszcze parę szczegółów, bez wgłębiania się w które mogę pokusić się o stwierdzenie, że w przypadku silników dCi moment początku pracy turbo przypada prawdopodobnie powyżej 1700 rpm.

blazejk napisał(a):trzeba pamiętać o wystudzeniu turbiny pod szybszej jeździe
Zasady prawidłowej eksploatacji turbo oznaczają też dobry olej i nie pałowanie na zimnym silniku, zanim turbina dostanie odpowiednie smarowanie.

Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

funkoval napisał(a):Zasady prawidłowej eksploatacji turbo oznaczają też dobry olej i nie pałowanie na zimnym silniku, zanim turbina dostanie odpowiednie smarowanie.

Dokładnie Thumbup im lepszy olej tym lepiej dla turbiny i reszty podzespołów

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

A co gdy turbina się odzywa już od 1500 obrotów ?

Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

słychać gwizdy?

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Turbiny nie powinno być słychać tylko czuć że ciągnie

Wysłane kurierem Smoke

Ale to nie wątek o turbo, tu miało być porównanie dti dci w SI

Wysłane kurierem Smoke

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2015, 14:35 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

(30-01-2015, 14:17)blazejk napisał(a): słychać gwizdy?
Slychac taki swist jak by to bylo auto 300KM i od dolu by turbina ciagnela a u mnie ciagnie normalnie. Jest to taki inny swist niz takie gwizdanie gdy turbina pada

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2015, 14:52 przez maciej1486.)

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

to możesz słyszeć rozszczelniony intercooler

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

9 gości