op
Pytanko co do zmiany przełożeń w 1.9 DTi:
I bieg - od 0 do 20 km/h (zmiana przy 2000 obr/min)
II bieg - od 20 do 40 km/h (zmiana przy 2000 obr/min)
III bieg - od 40 do 60 km/h (zmiana przy 2000 obr/min)
IV bieg - od 60 do 80 km/h (zmiana przy 2000 obr/min)
V bieg - od 80 w górę (zmiana przy 2000 obr/min)
Czy są to prawidłowe prędkości na zmianę przełożeń w dieslu?
Biegi redukuję tak jak zejdzie do 1500 obr/min, wiem, że to takie durne pytanko, ale chciałbym wiedzieć czy nie zamulę silnika w ten sposób...?
Jedni mówią, że z turbiną to trzeba kręcić nawet do 2500 obr/min..ale z tego co się orientuję to diesel to silniki wolnoobrotowe, a przy kręceniu zaczynają sporo spalać ON.