op
Witam ;)
Tak jak w temacie, chciałbym dowiedzieć się wszystkiego nt. dwóch odmian wysokoprężnych jednostek pojemności 1.9 (DTi oraz DCi) marki Renault.
1. Awaryjność obu jednostek, koszta napraw poszczególnych podzespołów;
2. Koszta eksploatacyjne, polecane marki części zamiennych, polecane marki płynów eksploatacyjnych oraz realne terminy częstotliwości ich wymian;
3. Osiągi obu jednostek napędowych, przed i po "zawirusowaniu" oraz koszta takiej operacji - opinie;
4. Jak użytkować ten rodzaj jednostki napędowej (codzienne czynności obsługowe) - przesiadka z benzyny na diesla (wysokość obrotów przy zmianie przełożeń, uruchamianie/wyłączanie silnika itd.) - porady;
5. Prawda i mit nt. silników wysokoprężnych Renault - czego się bać, a z czego się śmiać ;)
Proszę o wyczerpujące informacje, dla laika w sprawach silników wysokoprężnych ^^
pozdrawiam
Soul
Tak jak w temacie, chciałbym dowiedzieć się wszystkiego nt. dwóch odmian wysokoprężnych jednostek pojemności 1.9 (DTi oraz DCi) marki Renault.
1. Awaryjność obu jednostek, koszta napraw poszczególnych podzespołów;
2. Koszta eksploatacyjne, polecane marki części zamiennych, polecane marki płynów eksploatacyjnych oraz realne terminy częstotliwości ich wymian;
3. Osiągi obu jednostek napędowych, przed i po "zawirusowaniu" oraz koszta takiej operacji - opinie;
4. Jak użytkować ten rodzaj jednostki napędowej (codzienne czynności obsługowe) - przesiadka z benzyny na diesla (wysokość obrotów przy zmianie przełożeń, uruchamianie/wyłączanie silnika itd.) - porady;
5. Prawda i mit nt. silników wysokoprężnych Renault - czego się bać, a z czego się śmiać ;)
Proszę o wyczerpujące informacje, dla laika w sprawach silników wysokoprężnych ^^
pozdrawiam
Soul