Temat maglownicy przerabiałem posiadając kiedyś ScII PhII .
Kontrolnie - po podniesieniu samochodu złap za prawy drążek kierowniczy tuż przy obudowie maglownicy - i silnie szarpnij góra-dół.
Wyczuty jakikolwiek luz w płaszczyźnie prostopadłej do osi końcówki wskazuje na maglownicę.
Z prawej strony znajduje się tam tuleja z tworzywa i jej wypracowanie powoduje m.inn. stuki i luzy w układzie.
Można ja stosunkowo łatwo wymienić, ale... Koszt tulejki + robocizna przy dość niskiej cenie nowej maglownicy raczej wskazują w kierunku wymiany, zresztą szybkiej i dość prostej. Warto założyć komplet z nowymi końcówkami.
I trzeba pamiętać po wymianie o ustawieniu punktu zerowego mechanizmu wspomagania - i późniejsze staranne wyregulowanie zbieżności symetrycznie, bez ruszania przekładnią - inaczej kierownica będzie podczas jazdy stała krzywo a samochód ma tendencję do ściągania na bok.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4