Czujnik wału korbowego
Czujnik to czujnik
Moze zamiennik albo oryginal produkowany przez roznych dostawców Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
op
Nie. Bo inne sa kostki albo niebieskie albo czarne i plastik gdzie idzie do wiazki rozwalony nie widzę co tam zrobili ale za jakis czas rozbiore auto
pio555 napisał 05-08-2021, 10:36:
proszę o pisanie z zastosowaniem znaków interpunkcyjnych (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2021, 10:36 przez pio555.)
W ostatni weekend auto trochę mnie zaskoczyło. Po dłuższej jeździe (ponad 1h) zaparkowałem, byłem jednak niezadowolony z efektu, więc chciałem poprawić ustawienie auta na miejscu parkingowym. Samochód jednak nie chciał współpracować, silnik odpalał, ale zamiast przejść na bieg jałowy, po rozkręceniu natychmiast gasł. Zostawiłem auto i wróciłem po ok. godzinie, odpaliło bez problemu i pokonało drogę powrotną. Po zaparkowaniu sprawdziłem, czy problem się powtórzył, ale tym razem wszystko działało. Taka sytuacja miała miejsce po raz pierwszy. Błędów w sterowniku wtrysku brak (PyClip).
Czy słusznie podejrzewam zbliżający się koniec czujnika wału? Czy jest może coś jeszcze, co może dawać takie objawy? Dodam, że przez pewien czas obudowa termostatu robiła pod siebie, jeśli dobrze kojarzę usytuowanie czujnika, to olej lał się właśnie na niego - nie wiem czy mogło mu to zaszkodzić. Czy może mogło to być jednorazowe zrządzenie losu, i nie powinienem się tym jeszcze przejmować? Termostat na razie dokręciłem i wycieki ustąpiły, niemniej mam już nową obudowę i pewnie w niedalekiej przyszłości będę ją przekładał, zastanawiam się więc, czy - skoro już tam będę - warto byłoby po takiej przygodzie profilaktycznie ten czujnik wymienić? Edit: Znalazłem w zdjęciach z ostatniego grzebania przy aucie, wygląda to na oryginalny czujnik, jeszcze Siemensa, więc z jednej strony powinien być dobrej jakości, z drugiej - może pamiętać jak auto wyjeżdżało z fabryki (a przynajmniej auto, z którego pochodzi ta skrzynia, bo nie wiem czy przy DP0 taki sam czujnik jest?). (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2022, 20:23 przez Proxima.)
Hmm, wie ktoś, czy problem z czujnikiem wału powinien generować błędy w sterowniku wtrysku, czy może nie musi? Bo niestety wraz z ocieplaniem się problem narasta. Po jeździe na tyle długo, żeby silnik się zagrzał, auto zapala "od strzała", ale nie wchodzi na bieg jałowy, tylko natychmiast gaśnie (chyba, że zanim zgaśnie dodam gazu i potrzymam chwilę na obrotach - wtedy zaczyna chodzić normalnie).
Tylko właśnie brak jakichkolwiek błędów, jedynie po objawach podejrzewam ten czujnik. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-05-2022, 12:42 przez Proxima.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości