Przerabiałem podobny temat, co prawda przy okazji użytkowania ciężarowej KIA, ale objawy były identyczne.
Przyczyna była prozaiczna: w zbiorniczku wyrównawczym płynu pełno, ale w chłodnicy i głowicy silnika było pusto...
Płyn w chłodnicy zagotowywał się i para powodowała korki w przewodach (i termostacie) powodujące szaleństwa wskazań temperatury - czyjnik nie był zanurzony w cieczy, lecz w parze. Pomogło dopiero solidne, cierpliwe i systematyczne odpowietrzenie układu (odpowietrzniki nie wystarczyły, trzeba było kombinować z wężami).
Jazda z tym objawem, to ryzyko zniszczenia głowicy.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4