op
Cześć,
Ostatnio w swoim Clio III 1.6 16V (K4M 862 - który nie występuje w scenicu, ale wg mnie to nieistotne) zacząłem mieć problem z falowaniem obrotów zaraz po odpaleniu zimnego silnika (po ponownym odpaleniu zimnego, letniego, ciepłego nie ma problemu).
Sprawdziłem już poniższe czujniki i wszystkie wskazują ok (na zimnym jak i na ciepłym, ogólnie podczas pracy w całym zakresie temperatur nie wykazują dziwnych wskazań), tj.:
- czujnik temperatury płynu chłodzącego
- czujnik temperatury powietrza w dolocie
- czujnik podciśnienia w dolocie
Na 100% mam:
- szczelny dolot bo wymieniałem wszystkie uszczelki a wskazywane podciśnienie na jałowym to ok 0,35 bar
- sprawny elektrozawór zmiennych faz rozrządu (Pierburg - wymieniany z rozrządem, sprawdzony, jest wysterowywany przez sterownik)
- idealnie ustawiony rozrząd (sam wymieniałem i się pierdzieliłem by tak było)
- nowe koło zmiennych faz
- sprawny elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa (szczelny przy braku napięcia, sterownik ładnie nim steruje)
Zrobiona adaptacja przepustnicy (bardziej test przepustnicy) PyClipem, ale po tym zabiegu jest mniejszy spadek obrotów, bo potrafiły spaść na chwilę nawet do 600obr.
Wyczyściłem styki jak i same czujniki wału i wałka i co zauważyłem - wg mnie coś, co może mieć wpływ na to falowanie (no chyba, że jest to normalne zachowanie, lecz takiej wiedzy nie posiadam):
podczas rozruchu zimnego silnika czujnik położenia wałka rozrządu podaje odczyty dopiero od ~11 sekundy od uruchomienia silnika (jak już są odczyty to są zgodne z wartością zadaną przez sterownik).
Poniżej wykres z uruchomienia zimnego silnika (obroty, odczyt położenia wałka):
I teraz pytanie a i bardziej prośba - czy ktoś z szanownych może zrobić LOG z uruchomienia zimnego silnika? (obroty silnika + położenie wałka rozrządu) PyClipem, Clipem, Car Scanner Pro lub czymkolwiek innym w formie pliku CSV, nagrania Video...
---
EDIT - chyba źle sobie zinterpretowałem nazwę (proszę mnie poprawić) CAMSHAFT SHIFTER MEASURED POSITION to elektrozawór zmiennych faz? ale jak sterownik odczytuje jego położenie? a może jest to źle nazwane w Car Scanner?
Ostatnio w swoim Clio III 1.6 16V (K4M 862 - który nie występuje w scenicu, ale wg mnie to nieistotne) zacząłem mieć problem z falowaniem obrotów zaraz po odpaleniu zimnego silnika (po ponownym odpaleniu zimnego, letniego, ciepłego nie ma problemu).
Sprawdziłem już poniższe czujniki i wszystkie wskazują ok (na zimnym jak i na ciepłym, ogólnie podczas pracy w całym zakresie temperatur nie wykazują dziwnych wskazań), tj.:
- czujnik temperatury płynu chłodzącego
- czujnik temperatury powietrza w dolocie
- czujnik podciśnienia w dolocie
Na 100% mam:
- szczelny dolot bo wymieniałem wszystkie uszczelki a wskazywane podciśnienie na jałowym to ok 0,35 bar
- sprawny elektrozawór zmiennych faz rozrządu (Pierburg - wymieniany z rozrządem, sprawdzony, jest wysterowywany przez sterownik)
- idealnie ustawiony rozrząd (sam wymieniałem i się pierdzieliłem by tak było)
- nowe koło zmiennych faz
- sprawny elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa (szczelny przy braku napięcia, sterownik ładnie nim steruje)
Zrobiona adaptacja przepustnicy (bardziej test przepustnicy) PyClipem, ale po tym zabiegu jest mniejszy spadek obrotów, bo potrafiły spaść na chwilę nawet do 600obr.
Wyczyściłem styki jak i same czujniki wału i wałka i co zauważyłem - wg mnie coś, co może mieć wpływ na to falowanie (no chyba, że jest to normalne zachowanie, lecz takiej wiedzy nie posiadam):
podczas rozruchu zimnego silnika czujnik położenia wałka rozrządu podaje odczyty dopiero od ~11 sekundy od uruchomienia silnika (jak już są odczyty to są zgodne z wartością zadaną przez sterownik).
Poniżej wykres z uruchomienia zimnego silnika (obroty, odczyt położenia wałka):
I teraz pytanie a i bardziej prośba - czy ktoś z szanownych może zrobić LOG z uruchomienia zimnego silnika? (obroty silnika + położenie wałka rozrządu) PyClipem, Clipem, Car Scanner Pro lub czymkolwiek innym w formie pliku CSV, nagrania Video...
---
EDIT - chyba źle sobie zinterpretowałem nazwę (proszę mnie poprawić) CAMSHAFT SHIFTER MEASURED POSITION to elektrozawór zmiennych faz? ale jak sterownik odczytuje jego położenie? a może jest to źle nazwane w Car Scanner?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-07-2022, 12:23 przez lekkir.)