A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 28-01-2016, 23:44
op
Witam.
Tak chciałem się tylko upewnić czy właśnie musze poszukać czujnik doładowania?
Objawy: Spadek mocy, Kontrolka service, komunikat "sprawdź wtryski"
Clip: DF004; Obwód czujnika ciśnienia doładowania - za wysokie napięcie; 1.DEF
Czy czujnik podłączony, czy odłączony efekt wizualny ten sam. Poza diagnozą clipem, która przy odłączeniu wtedy krzyczy obwód otwarty.
Wykasować błędu się nie da, jest on cały czas jako aktywny.
Czyszczenie styków wtyczki i czujki, oraz samego czujnika w środku nie pomogła.
Szukać oryginalnego czujnika, ktory kosztuje ok 300zl? Czy zamiennik jakis?
______________________________
Dziwna sprawa, nie pomoglo to odrazu czyszczenie odrazu, ale musialem wyjechac na troche, pozniej auto stalo sobie a jak wracalem to sie zdziwilem. Juz nie ma tego bledu. Wiec albo samo sie naprawilo jakos, albo czyszczenie pomoglo jakos po czasie... Albo nie wiem co. Albo za "chwile" problem wroci bo powoli czujnik pada... Sam juz nie wiem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2016, 09:42 przez A2-eR11.)
•
maciej1486
21,013
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Jak błąd wroci to moze pożycz od kogoś czujnik i zobaczysz czy w nim tkwi problem na 100%
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 29-01-2016, 07:33
op
Ano niestety dzisiaj w drodze do pracy błąd powrócił.
Jednak bez wymiany się obejdzie. Nie mam akurat nikogo takiego wśród znajomych, kto by auta nie potrzebował na dłużej. A jak widać po moim teraźniejszym przypadku, błąd może zniknąć na dłuższy czas i niespodziewanie się znów pojawić. Nikt na tyle nie pozbawi się auta.
Teraz pytanie czy oryginał kupować czy może zamiennik? (Jak zamiennik to jakiego producenta może?)
W quippo jest za 344zl.
http://www.quippo.pl/p2231,czujnik-cisni...0754r.html
Najtańszy zamiennik udało mi się znaleźć za 109 zł
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-map-...86944.html
•
zavadz
301
4
111
4
INNY
2018
INNY
Warszawa
zavadz
Zarejestrowani
— 29-01-2016, 08:50
Raczej szukał bym Boscha - tak jak ori.
Podaj numery z czujnika, poszukam Ci odpowiednika. Opcja jest tej natury, że firma Bosch w 2011 roku zmieniła nomenklaturę i oznaczenia produktowe.
Czujniki z naszymi numerami są drogie, ale można kupić używkę z samochodów rozbieranych 2-3 letnich z nowej serii. Wyprowadzenie jest takie samo, przetwornik dokładnie taki sam, obudowa identyczna, tylko numer jest inny, z nowej serii, w katalogach opisane jako czujniki zamienne ze sobą.
Jako ciekawostkę powiem, że też miałem ten błąd, walczył z czujnikiem, podmieniałem na drugi ( kupiłem z kangoo 2013 za 30 zł : est w pełni sprawny - sprawdziłem to w laboratorium) Objaw był taki, że samochód się jak by "jąkał" szczególnie podczas skręcania, ale wraz z nasilaniem się objawów również podczas jazdy na wprost. Winny okazał się czujnik ciśnienia czynnik klimatyzacji - robił zwarcie i komputer sypał błędami z odwodu obok, który obejmuje razem czujnik doładowania i pedał przyśpieszenia.
Przed wymianą czujnika sprawdź jeszcze porządnie wiązkę od niego do komputera silnika, żeby wykluczyć przerwę w wiązce, ale status za wysokie napięcie oznacza, że zwraca on za wysokie napięcie - czyli sygnał jest poza maks granicą, rzadko się tak uszkadza czujnik, ale zdarzyć się może.
Aby sprawdzić czy to nie czujnik klimatyzacji - odepnij ten czujnik i możesz pojeździć z odpiętym czujnikiem i zobaczyć, czy błąd od MAP sesnsora powróci.
pozdro
CLIP Warszawa Bemowo
LICZNIKI STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI TPMS AIRBAG
•
A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 29-01-2016, 09:17
op
Taki mam czujnik:
A klima Tobie chodzila normalnie, czy tez wariowała? - że wpadłeś na trop czujnika czynnika klimy.
U mnie klima chodzi normalnie, bez wariacji.
•
arkadius
3
0
1
0
SC II ph II
2007
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Koźmin Wielkopolski
arkadius
Zarejestrowani
— 29-01-2016, 21:21
Witam. Miałem ten sam problem: czujnik ciśnienia doładowania. Objawy tak jak opisywane. Po wymianie na oryginał wszystko ok. Doradzono mi żebym kupił albo używany, albo oryginał.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2016, 21:35 przez pio555.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi arkadius za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to arkadius for this post
•
A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 03-02-2016, 23:58
op
Zdecydowałem się na oryginalny czujnik. Wymiana 45sek i po błędzie. A moc jest znów z autem
•
Oskar
74
0
9
22
SC II ph I
2004
1.5 dCi 101KM, 2003-2009
Wałbrzych
Oskar
Zarejestrowani
— 04-02-2016, 17:30
Podłączę się pod temat. Mam problemy z mocą auta. Około miesiąca temu został gruntownie wyczyszczony intercooler, wymienione węże do niego oraz wymieniony zawór regulacji podciśnienia oraz wyczyszczona zmienna geometria w turbinie. Wcześniej był czyszczony EGR, Przez kilka dni auto chodziło jak rakieta, ale z czasem zaczęło tracić moc do stanu sprzed naprawy. Generalnie auto "jakoś" jedzie, ale nabiera mocy dopiero od ok. 2500 obr. W dodatku gdy jadę na bardzo wysokich obrotach (powyżej 4000 czyli np. ok. 100 km/h na czwartym biegu) zapala mi się kontrolka "service" a auto krztusi się. Co to może być? Zastanawiam się, czy mogą być winne wężyki od zaworu regulacji podciśnienia (może jakieś pęknięcie objawiające się przy znacznych podciśnieniach?)
•
A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 05-02-2016, 08:47
op
najlepiej sprawdzic clipem co tam mu dolega, najszybsza diagnoza to bedzie
•
zavadz
301
4
111
4
INNY
2018
INNY
Warszawa
zavadz
Zarejestrowani
— 05-02-2016, 12:29
(29-01-2016, 09:17)A2-eR11 napisał(a): A klima Tobie chodzila normalnie, czy tez wariowała? - że wpadłeś na trop czujnika czynnika klimy.
U mnie klima chodzi normalnie, bez wariacji.
Klima pracowała normalnie, doszedłem na zasadzie szukania co jest nie tak i zauważyłem, że ten czujnik daje piki zwarcia przy przechylaniu się auta.
Co do czujnika to można używkę z gwarancją na all*** za 100 zł kupić, myślę że warto.
Jednak aby wyeliminować czujnik proponuję:
1. Sprawdzić go CLiPem,
2. Jeśli nie masz dostępu do takiej diagnostyki proponuję odpiąć MAPsensor i pojeździć bez czujnika . Turbo będzie wtedy otwarte (tzn nie będzie ładować, pojeździsz wolnossącym dieslem). Jeśli objaw ustąpi to znaczy że winowajcom zamieszania jest czujnik. Jeśli natomiast bez doładowania problem będzie występował nadal, to znaczy, że to nie czujnik i trzeba szukać dalej.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-02-2016, 12:42 przez zavadz.)
CLIP Warszawa Bemowo
LICZNIKI STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI TPMS AIRBAG
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi zavadz za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to zavadz for this post
• A2-eR11
|