Witam, Potwierdzam słowa kolegi powyżej, ostatnio w moim Scenicu 1.6 wymieniałem taki czujnik 3 pinowy ze względu na niedziałające światła wstecznego i wycieraczkę podczas cofania, zainstalowany został czujnik marki Vernet (Calorstat) i co prawda światła wstecznego zaczęły działać jednak po kilku dniach pojawił się inny problem "Sprawdź hamulec postojowy" oraz P w trójkącie (pojawiał się gdy pojazd był uruchomiony bez zapiętego biegu i ze zwolnionym hamulcem). Początkowo myślałem że winny jest potencjometr na sprzęgle (po wciśnięciu sprzęgła omunikat znikał na jakiś czas) jednak potencjometr był OK. a okazało się że 3 pinowy czujnik wstecznego przekazuje informację o zapiętym biegu także do elektrycznego hamulca postojowego. Zamiennik Vernet nie radzi sobie z tym dobrze i przekazuję błędną informację do elektroniki pojazdu, tzn. dla pozycji skrzyni Neutral czujnik przekazuje info że jest zapięty jakiś bieg (czasami tylko jest dobrze). Nieprawidłowe działanie czujnika łatwo zweryfikować dokonując próby uruchomienia silnika "na luzie" z wciśniętym hamulcem, jeśli jest problem to na wyświetlaczu pojawia się komunikat w stylu "Ustaw N" a silnik się nie uruchamia.
Z moich obserwacji wygląda że niewciśnięty bolec czujnika to pozycja N, wciśnięty do połowy to zapięty jakiś bieg a całkowicie wciśnięty to bieg wsteczny, w przypadku czujnika Vernet wydaje się że albo daje się on wkręcić zbyt głęboko w stosunku do oryginału lub bolec jest minimalnie za długi albo sprężyna za słabo odbija.
Reasumując lepiej chyba wybrać oryginał niż Vernet, teraz za oryginalne uchodzą czujniki firmy Bitron które są inne (mniejsze, mniej metalu) od tego który był zamontowany fabrycznie w Scenicu (DAV Renault).
Pozdrawiam, Marek.