Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Czujnik ABS GS3


Gieno555
Zarejestrowani

op Szukałm w lupce ale nie znalazłem wątku. Czy ktoś wie jaka powinna być właściwa wartość oporowa tylnego czujnika ABS w GS3?

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

op DTCF00316 (DF001) 
Zbyt niskie zasilanie modułu elektronicznego.
Z czym może wiązać się ten błąd? Z którym modułem?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(01-12-2024, 17:41)Gieno555 napisał(a): Z czym może wiązać się ten błąd? Z którym modułem?
Logiczne, że chodzi o moduł ABS/ESP. Tym bardziej, że błąd dotyczy układu ABS a pojawi się wówczas, gdy odczytane napięcie będzie poniżej 10 V.

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

op @ andrzejwa tak, wiem. Bardziej chodziło mi o to czy to może chodzić o moduł stricte na pompie ABS czy jest może jeszcze jakiś inny.
A jaka może być przyczyna takiego spadku napięcia?
Skasowałem błędy Clipem a po przejechaniu kilku metrów znów się pojawiły. Skontroluj ABS, ESP, Hamulec postojowy.
Równolegle do tego błędu wyskakuje również czujnik lewego tylnego koła. Mierzyłem go multimetem (omomierzem) i jest tam wartość która się zmienia) stąd też było moje pytanie nr 1 jaka powinna być jego przybliżona oporność.

Odpowiedz
milejow
Zarejestrowani

(01-12-2024, 19:45)Gieno555 napisał(a): jaka powinna być jego przybliżona oporność.
To czujnik aktywny, nie ma typowej oporności jak dawne czujniki ABS

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

op @ milejow jeśli jest tak jak mówisz to w jaki sposób sprawdzić czy jest sprawny?

Odpowiedz
milejow
Zarejestrowani

Czy pracuje prawidłowo możesz ustalić tylko poprzez sprawdzenie go oscyloskopem. Możesz zmierzyć zasilanie na linii czujnika i porównać ze sprawną stroną, nic więcej nie jesteś w stanie zrobić

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-12-2024, 19:47 przez milejow.)

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

op @ milejow jeśli chodzi o elektronikę to jestem laikiem więc zaufałem Clip-owi i kupiłem czujnik i wymieniłem.
Po podłączeniu akumulatora kontrolka ABS i kluczyk przestały się świecić więc to było to, tak przypuszczam.

Dodam że potencjalną przyczyną uszkodzenia czujnika jest zgnity uchwyt. Kawałki które się oderwały przyczepiły się do pierścienia magnetycznego na łożysku i zapewne zrobiły mostek z czujnikiem i dlatego padł. Takie mam przypuszczenia. Oczyściłem pierścień z przylegających kawałków i jest ok. Co do uchwytu zamówiłem nowy na aledrogo i w wolnym czasie będzie wymiana co by następny czujnik nie był do wyrzucenia.

Odpowiedz
milejow
Zarejestrowani

Mocowanie czujnika wymienia się razem z łożyskiem koła, nie ma opcji wyprasować łożyska bez uszkodzenia go

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

op @ milejow mocowanie czujnika z tyłu jest na belce, okrągły metalowy talerz. W niego jest wpinany czujnik. Na łożysku jest pierścień magnetyczny, łożysko wymienia się razem z tarczą.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości