Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Co to się tak dynda?


Brown
Zarejestrowani

op Słyszę ostatnio jakieś stukanie na nierównościach dochodzące gdzieś z przodu. zajrzałem pod spód tak od czapy, bo nie mam ani kanału ani sprzętu, ale zauważyłem coś co może powodować te dźwięki. 
Jest to jakaś blaszka podtrzymująca jakiś przewód. tylko dlaczego tam jest luz? czy coś mi się odkręca? czy groziło to katastrofą? ;)
Załączam 5 sekundowy film na youtubie.

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Nie da się przykrecis? To trzyma przewod hamulcowy?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Blaszka trzymająca czujnik ABSu? Nie szarpaj bo problem tą blaszkę wymienić. Tylko skąd ten luz się zrobił to nie wiem. Ona chyba nie występuje osobno

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-03-2022, 13:23 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Blaszka podtrzymująca przewód od ABS, nie jest przykręcana tylko zakładana na sworzeń kulisty wahacza i przyciskana gumową osłoną tego sworznia do zwrotnicy. Nic z tym nie zrobisz bo sworzeń ma tylko jedno miejsce do mocowania w zwrotnicy. Bardziej w górę go nie wciśniesz bo nie założysz śruby blokującej sworzeń. Ta blaszka nie powinna hałasować pomimo tego, że się rusza. Sprawdź jak wygląda osłona gumowa sworznia kulistego wahacza.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Brown
Brown
Zarejestrowani

op
(24-03-2022, 14:10)andrzejwa napisał(a): Blaszka podtrzymująca przewód od ABS, nie jest przykręcana tylko zakładana na sworzeń kulisty wahacza i przyciskana gumową osłoną tego sworznia do zwrotnicy. Nic z tym nie zrobisz bo sworzeń ma tylko jedno miejsce do mocowania w zwrotnicy. Bardziej w górę go nie wciśniesz bo nie założysz śruby blokującej sworzeń. Ta blaszka nie powinna hałasować pomimo tego, że się rusza. Sprawdź jak wygląda osłona gumowa sworznia kulistego wahacza.

Tak podejrzewałem, że ten przewód jest to od ABSu, że czujnik obrotów czy coś.
nie wiem w jakim stanie jest ta gumka. załączę zdjęcie i, proszę, sam oceń.
 [Obrazek: 20220324-145202.jpg]

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Porwana nie jest to pewnie spełnia zadanie osłony przeciwkurzowej. Jest już odkształcona i nie dociska blaszki do zwrotnicy. Możesz coś tam nawinąć by usztywnić tę blaszkę a jak kiedyś wymienisz sworzeń kulisty to problem powinien ustąpić.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Brown
Jurek
Zarejestrowani

Trytytka na ukoś pod blaszką od strony koła i na mocowaniu przegubu o góry i po problemie.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Jurek za ten post post:
  • Brown
scrabi
Zarejestrowani

Dokładnie. Złap opaska i po sprawie..

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:
  • Brown
Brown
Zarejestrowani

op dzięki. zobaczymy jutro.

Odpowiedz
Brown
Zarejestrowani

op nic z tym nie zrobiłem bo i tak muszę oddać samochód do zakładu to, bo stukanie nie bierze się z powodu tej poluzowanej blaszki raczej. jak mi oddadzą i blaszka będzie dalej luźna to zrobię myk z trytytką. Dzięki wszystkim.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2022, 11:17 przez Brown.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości