Citroën C4 Grand Picasso 1.6 THP Exclusive
(21-02-2024, 11:03)wojteks napisał(a):(21-02-2024, 10:47)ljs_ljs_ljs napisał(a): No to LPG nawet do bezposredniaka,To jest zły pomysł ale co kto lubi. Jak sie jezdzi mało .. to LPG do bezposredniaka to zły pomysł. Jak sie jezdzi wiecej ... to całkiem dobry pomysł, pod warunkiem ze instalacja jest dobrze skonfigurowana. Oczywiscie instalacja dotryskowa, gdyz musi być dotrysk benzyny celem chłodzenia wstryskiwaczy. (Inaczej by sie zapiekły). Za to plus jest bo jest mniej nagaru, oraz LPG w bezposredniaku lepszy dla GPF. ( Nie wiem jak z luzami zaworowymi czy to hydro inaczej ) (21-02-2024, 11:41)ljs_ljs_ljs napisał(a): Jak sie jezdzi wiecejKto kupuje taką benzynę żeby jeździć więcej? Do 5-10kkm/rok dokładane lpg do współczesnego silnika benzynowego nie ma żadnego sensu a 50kkm/rok to nowy silnik/samochód co 2-3 lata. Miałem 3 samochody z lpg, pośredni wtrysk, 2.0 i się z lpg wyleczyłem, na dziś diesel a co będzie za kilka lat jak spalinowe samochody wyginą to wtedy będę się martwił. Na razie elektryk nie nadaje się do zakupu, to ciągle fanaberia dla bogatych (tesla i inne premium) albo firm bo presja na elektromobilność mimo że ekonomiczne się nie spina nijak. Cytat:Kto kupuje taką benzynę żeby jezdzic wiecej ? Na przyklad Ja : Srednio 100 km dziennie w 100% po terenie zabudowanym. ( troche miasto, droga krajowa ) Wychodzi duzo taniej niz deisele ( pomijam oczywiscie problemyu z moim egzemplarzem). Oczywiscie w kalkulacjach uzwglednilem benzyne potrzebą na start. Na zbiorniuku do ktorego wchodzi netto 48 litrow robie od 500 do 530 km. Zbiornik w GS3 w miejscu koła zapasowego. (GS3 moj jes 5 os) Diesel na autostrade OK. Na trasy w zabudowanym albo po drodze krajowej jednojezdniowej ... ja jestem na nie. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-02-2024, 12:32 przez ljs_ljs_ljs.) (21-02-2024, 12:32)ljs_ljs_ljs napisał(a): Diesel na autostrade OK. Na trasy w zabudowanym albo po drodze krajowej jednojezdniowej ... ja jestem na nie.wręcz odwrotnie mój 1,6 dci pali na trasie wokół komina do 5,5l ( w sprzyjających warunkach nawet ok 5l) w mieście ok 6.5l więc średnia wychodzi ok 6l w trybie autostradowym do 7l ja się ciśnie po 150-160 Zony M3 pali dokładnie 1l mniej zdjęcie z trasy Rdm-Łódz-RDM ok 300km droga DK48 czyli jednojezdniowa przędkośc do 100km/h .... Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-02-2024, 12:53 przez pio555.)
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Ale finalnie liczy sie koszt przejechania 100 km.
6.5 litra x 6.60 = 42.90 gr Mnie pali 9, ale niech bedzie 10l 10l * 3 zlote + 0.5 x 6.50 = 33 zl . PRawie 10 zl taniej na gazie .. liczac koszty beznyny. Ok raz lub drwa razy w roku ( 2 x 150) koszt filtra i 60 zl dorszy przeglad. W Dieslu nie policzylem add blue.
Nie wiem jak Wy robicie te spalania. Kumpel ma coś w wielkości Espace i ledwo wjedzie na chwilę do miasta Łodzi, spadnie mu średnia prędkość do około 20 tu i już leci mu spalanie pod 12, śmiem twierdzić że w sc3 będzie to pod 9 no może 8 przy stylu emeryckim
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości