Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Brak świateł mijania Grand Scenic II


SaraPe
Zarejestrowani

op Cześć ,

Piszę do Was z nadzieją , że uda się mojej Renacie pomóc w miarę szybko . Padły światła mijania, na desce świecą się , ale nie działają . Po 2 dniach kombinowania  udało mi się dostać do skrzynki bezpieczników w komorze silnika , bezpieczniki sprawdzone i są ok . Jutro spróbujemy dostać się do żarówek (nie mam żadnego doświadczenia z robieniem tego samodzielnie , a z tego co czytałam, będzie trzeba zdemontować przód żeby się do tego dostać.

Pytanie co robić dalej jeśli po wymianie żarówek dalej będzie problem ?
Szukam mechanika , ale ciężko z tym w tym okresie, a w piątek muszę ruszyć w trasę 2000 km z maluchem na pokładzie ....

Pozdrawiam!
pio555 napisał 01-01-2023, 20:02:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-01-2023, 20:02 przez pio555.)

Odpowiedz
Markus
Zarejestrowani

Zacznij od prawej strony (pasażera). Tam jest lepszy dostęp od komory silnika - najlepiej wyciągnąć wlewkę płynu spryskiwaczy.

Lewa strona da radę również ale może być bolesna. Druga opcja dla tej gorszej strony to zrzucenie przedniej części nadkola - dużo miejsca na operacje ręką. Ominie Cię wtedy zrzucanie zderzaka i demontaż lamp.

I podaj właściwe dane twojego auta bo ciężko wyczaic czy to phI czy phII

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-01-2023, 19:54 przez Markus.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Markus za ten post post:
  • Binio
wobli
Zarejestrowani

Do żarówek dostaniesz się bez większych problemów. Moim zdaniem skoro padły oba na raz to winna może być kostka w tej skrzynce bezpieczników. W takim przypadku najlepiej ją wymienić. Są dostępne zestawy naprawcze.
Informacja o tym że jedziesz z maluchem niczego nie zmienia i nic nam nie daje. Lepiej zadbaj o podanie danych auta w profilu i spełnienie wymogów regulaminu.

Odpowiedz
Markus
Zarejestrowani

No właśnie . Czy padły obydwa naraz czy jedno po drugim. Chociaż mnie przytrafiło się spalenie obydwu żarówek w ciągu 15 minut.

Odpowiedz
SaraPe
Zarejestrowani

op Nie byłam pewna , ale z tego co zdążyłam się zorientować PH II, nie chciałam przy rejestracji zaznaczać w ciemno. Mąż zabrał auto do siebie więc jestem bez dokumentów , a sama nie jestem pewna rocznika poza tym, że wiem, że jest po 2006.

Przepraszam, obiecuję poprawę ;) nie ukrywam , że trafiłam na to forum poszukując już jakiejkolwiek informacji co jeszcze mogę zrobić i stworzyłam post , a w międzyczasie ciągle przeszukuje internet żeby znaleźć wszystkie możliwe informacje, bo najprawdopodobniej będzie trzeba zrobić to samodzielnie.

Dziś już nie mam jak , jutro spróbuję zajrzeć do żarówek , ale najprawdopodobniej padły obydwie w jednym momencie albo w odstępie kilku minut. Ale tak jak ktoś niżej wspomniał może to faktycznie niefart z żarówkami.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Z żarówkami tak bywa, potrafią spalić się równocześnie.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(01-01-2023, 19:50)Markus napisał(a): Zacznij od prawej strony (pasażera). Tam jest lepszy dostęp od komory silnika - najlepiej wyciągnąć wlewkę płynu spryskiwaczy.

Lewa strona da radę również ale może być bolesna. Druga opcja dla tej gorszej strony to zrzucenie przedniej części nadkola - dużo miejsca na operacje ręką. Ominie Cię wtedy zrzucanie zderzaka i demontaż lamp.

I podaj właściwe dane twojego auta bo ciężko wyczaic czy to phI czy phII
Poważnie? W conquesxie wymieniałem obie żarówki w 10 min bez demontażu niczego. W nocy z pomocą latarni był @ Młody
Z lewej strony ciężko rękę włożyć ale jak już wejdzie to reszta paluszkami.
Z prawej strony wystarczy z zaczepu wypiąć wlew do sprys. Przesunąć troszkę i dostęp spoko

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

@ SaraPe zacznij od wymiany żarówki od strony pasażera. Jak wymienisz sprawdź czy działa, jak nie działa to wina będzie gdzie indziej a szkoda się szarpać z gorszej strony na darmo.
Pamiętać trzeba że nowa żarówkę nie trzymamy za szkło tylko za blaszki

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-01-2023, 22:26 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Markus
Zarejestrowani

@ Mati za pierwszym razem zawsze jest ciężko... A później to już z zamkniętymi oczami śmigasz Biggrin

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Dokładnie... Nie ma sensu ściągać zderzaka,wystarczy dobrze operować palcami... Hahahha wszystko wykonalne... Chyba że ktoś ma dłoń jak słoń...

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
SaraPe
Zarejestrowani

op Usterka naprawiona , wstyd przyznać , ale faktycznie żarówki  Whistling

Dzięki serdeczne za poinstruowanie jak to zrobić bez demontażu wszystkiego , internet i mąż byli w błędzie , a ja bym straciła kolejny dzień na czymś co zajęło mi 15 minut   Biggrin

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi SaraPe za ten post post:
  • kaimoon




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości