Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Brak reakcji na gaz, silnik gaśnie podczas jazdy


ciupaj
Zarejestrowani

op Cześć,
od jakichś dwóch lat jestem użytkownikiem scenica II 1.6 16V benzyna. Praktycznie od samego początku trapi go uciążliwa usterka.
Auto zapala i rusza bez problemu, jednak w losowym momencie podczas jazdy samochód potrafi przestać reagować na gaz, wyrzucenie z biegu nie pomaga. W 90 % przypadków obroty powoli spadają i silnik gaśnie, czasami daje się go uratować. Po zgaśnięciu zazwyczaj auto odpala bez problemu i możemy kontynuować jazdę, czasami dłużej zakręci.
Mam wrażenie, że usterka nasila się podczas wysokich temperatur. Ostatnio jechałem dłuższą trasę podczas upałów to auto gasło praktycznie co 2 km, czasami trzeba było poczekać aż się ochłodzi i dopiero udało się zapalić ponownie. Wieczorem kiedy się ochłodziło było juz lepiej i gasł moze co 50km. Zdarza się również tak, że gaśnie po długim postoju na odpalonym silniku.
Poza tym silnik chodzi równo, nie szarpie, nie słychać żadnych niepokojących dźwięków. Wskaźnik temperatury wody również nie pokazuje jakiejkolwiek anomalii.
Wymienione już zostały czujnik położenia wału oraz sonda lambda, mechanicy rozkładają ręce.
Z błędów świeci się "Check emissions".
Jeśli ktoś wie lub domyśla się w czym może tkwić problem proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam.
pio555 napisał 21-06-2018, 18:20:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-06-2018, 18:20 przez pio555.)

Odpowiedz
Hydrant
Zarejestrowani

Przy tych objawach sprawdził bym sterownik silnika.

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Jak tam wygląda droga od pedału przyspieszenia - linka do potencjometru i od niego do przepustnicy? Sprawdzone to?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Wygląda na sterowanie układem sterowania dawka paliwa.
Sterownik to ostateczność, wypadało by najpierw podpiąć i posprawdzać wszelkie parametry pracy, od odczytywanych temperatur powietrza i cieczy chłodzącej po ciśnienie na map-sensorze i poprawność pracy sondy lambda.
Zwłaszcza, że "check emmision" pojawia się nie bez przyczyny, a zazwyczaj towarzyszy nieprawidłowemu dawkowaniu paliwa.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości