(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2017, 05:52 przez Zeregeth.)
Brak podświetlania przycisków szyb, awaria automatycznych świateł nie działa parktr
op
Witam mam kłopot mianowicie nie podświetlał się panel sterowania szybami w drzwiach kierowcy chciałem spr czy dochodzi napięcie do żaróweczek i nagle pstryk zrobiłem zwarcie i po tym wszystkie przyciski od szyb przestały się podświetlać wyświetlił się komunikat o awarii czujnika zmierzchu przestał działać parktronic bezpieczniki w kabinie są ok pod fotelem tez pod maska bezpiecznik odpowiadający za czujnik deszczu tez bo od czujnika świateł nie znalazłem który to proszę o podpowiedz mam nadzieje ze nie spaliłem bsi dodam jeszcze ze nie dziala czujnik automatycznych wycieraczek i chyba cos z klimatronikiem bo caly czas dmucha mimo ustawienia np 20stopni
Nie wydaje mi się abyś spalił BSI. Jeżeli nie przeoczyłeś żadnego bezpiecznika to sprawdź te pod czerwoną pokrywką na klemie +.
Tu masz schemat bezpieczników.Od czujnika opadów i natężenia jest 1 bezpiecznik 3 Amperowy.
![]()
op
Sprawdziłem ten bezpiecznik 3a i jest ok i w aku tez sa ok. Może w tej skrzynce pod maską są jakieś bezpieczniki od czujników sam nie wiem co ma wspólnego parktronik z czunikiem deszczu i zmierzchu oraz podświetlaniem przycisków szyb
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2017, 14:43 przez Zeregeth.) (20-03-2017, 14:43)Zeregeth napisał(a): Sprawdziłem ten bezpiecznik 3a i jest ok i w aku tez sa ok. Może w tej skrzynce pod maską są jakieś bezpieczniki od czujników sam nie wiem co ma wspólnego parktronik z czunikiem deszczu i zmierzchu oraz podświetlaniem przycisków szyb Co ma wspólnego? Pewne urządzenia są razem na wspólnych przekaźnikach i bezpiecznikach. Jakiś czas temu z jakichś powodów musiałem wyjąć obudowę filtra powietrza i w tym celu wyjąłem aku, podstawę aku i odpiąłem 3 grube kości od sterownika. Po złożeniu wszystkiego podpiąłem 2 kości a o jednej zapomniałem. Samochód uruchomiłem ale wywaliło słabe ciśnienie oleju, wiatrak chłodnicy chodził cały czas na najwyższych obrotach i świeciły się różne inne niby nie związane ze sobą błędy. Po podpięciu kości wszystko wróciło do normy. Wcześniej pisałem, że nie wydaje mi się abyś mógł uszkodzić BSI ale biorąc pod uwagę, że bezpieczniki sprawdziłeś i są ok. to coś mi tu śmierdzi. To jest zbyt rozległa awaria jak na bezpiecznik. Dlatego nawiązałem tu do tej sytuacji z odłączeniem sterownika. Myślę, że aby tyle urządzeń padło to musiał byś spalić ze 3 bezpieczniki. Może jakiś element w module okazał się słabszy od bezpiecznika albo ktoś dał gdzieś za mocny bezpiecznik. Obawiam się, że tak na macanego ciężko będzie. Tak czy inaczej nie masz nic do stracenia odłącz obie klemy od akumulatora po odłączaj kostki od sterownika i poczekaj kilka minut. Tylko zanim odłączysz aku. weź pod uwagę czy masz kod do radia.
op
Kod mam zapisany jutro odstawiam auto do elektryka nie będe już nic kombinował bo juz załatwiłem kilka podzespołów jak tylko coś będe wiedział to napisze jeśli padlo bsi upc pod maska czy w kabinie to trudno trzeba będzie kupić następne :/ a jeśli chodzi o moc bezpieczników przyjżałem się i mają taką samą moc jak na opisie na obudowie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2017, 16:57 przez Zeregeth.)
op
Jeszcze przypomniaem sobie jedną rzecz od kąd kupiłem scenica mimo ze ma przycisk od asr to na zegarach nigdy nie paliła się kontrolka alw gdy chcialem ruszyć z miejsca z piskiem to odłanczało napęd a jak nacisnołem przycisk to koła boksowały w miejscu czyli jak by asr działało
Wskaźnik kontrolkę ASR masz wyłączony w liczniku, pewnie ktos zapomniał aktywować po wymianie licznika.
Wysłane z telefonu (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2017, 20:57 przez michaldck.)
Lubię mojego Scenica
![]() Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości