BartSimpson87
4
0
0
0
SC II ph I
2004
1.5 dCi 101KM, 2003-2009
Wrocław
BartSimpson87
Zarejestrowani bez potwierdzenia
— 02-08-2020, 20:31
op
Witam i dziękuję za przyjęcie i przepraszam że od razu z problemem . Mianowicie nie mogę odpalić scenica 2 1.5dci 2004 r za pomocą startera ale też na krótko rozrusznik robi pół obrotu i pada martwy . Rozrusznik sprawdzony , z reszta wkładałem też drugi i objawy te same . Koncza mi się pomysły .Na pych samochód pali od strzała i jeździ normalnie .
Zrobiłem już :
Wymiana i sprawdzenie rozrusznika
Wymiana akumulatora
Sprawdzenie
czy coś z osprzętu nie blokuje silnika , że zdjętym paskiem jest to samo .
Sprawdzenie klem i oczyszczenie , wywalenie bezpiecznika środkowego na klenie +
Pomysłów już brak .
Proszę jeśli ktoś ma schemat gdzie są jeszcze przewody masy warte przejrzenia to prosiłbym o wrzucenie .
Każda porada jest na wagę złota
pio555 napisał 02-08-2020, 20:33:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-08-2020, 20:33 przez pio555.)
•
Neonixos666
914
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
daj bezpośrednio prąd na rozrusznik z akumulatora.
•
BartSimpson87
4
0
0
0
SC II ph I
2004
1.5 dCi 101KM, 2003-2009
Wrocław
BartSimpson87
Zarejestrowani bez potwierdzenia
— 02-08-2020, 23:36
op
Już napisałem w poście że to zrobiłem .
•
siwusek216
5,924
17
4149
2,911
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Wpiąć clip któryś z modułów nie daje pozwolenie na rozruch.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 03-08-2020, 07:40
Zacznijmy od podstaw: czy silnikiem w ogóle da się wykonać pełny obrót, kręcąc wałem np. za pomocą klucza?
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
siwusek216
5,924
17
4149
2,911
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
(03-08-2020, 07:40)ko-ma napisał(a): Zacznijmy od podstaw: czy silnikiem w ogóle da się wykonać pełny obrót, kręcąc wałem np. za pomocą klucza?
Kolega pisał ze na pych zapala.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
polaq
2,312
18
635
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 03-08-2020, 08:03
Jeżeli da się obrócić wałem tak jak kolega wcześniej napisał to:
Rozumiem, że przewód masowy silnika sprawdzony, wyczyszczone miejsca styku?
Przewód masowy akumulatora również?
Napięcie na akumulatorze w trakcie próby rozruchu nie spada nisko co by wskazywało na padnięty akumulator?
W momencie próby rozruchu miernikiem sprawdzasz spadek napięcia na przewodzie plusowym od słupka plusowego akumulatora do plusa rozrusznika.
A potem na masie od słupka minusowego akumulatora do silnika.
Jeżeli gdziekolwiek wyjdzie więcej niż 0.2-0.3V to to szukanie gdzie nie łączy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2020, 08:04 przez polaq.)
•
BartSimpson87
4
0
0
0
SC II ph I
2004
1.5 dCi 101KM, 2003-2009
Wrocław
BartSimpson87
Zarejestrowani bez potwierdzenia
— 03-08-2020, 09:41
op
Witam da się obrócić wałem bo samochód normalnie jeździ ale odpala tylko na pych . Pierwszy raz takie coś widze
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 03-08-2020, 10:26
(03-08-2020, 08:03)siwusek216 napisał(a): (03-08-2020, 07:40)ko-ma napisał(a): Zacznijmy od podstaw: czy silnikiem w ogóle da się wykonać pełny obrót, kręcąc wałem np. za pomocą klucza?
Kolega pisał ze na pych zapala.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Właśnie o to mi chodzi. Ostatnio miałem w łapach dwa razy sytuacje, że zimny na pych zapalił, z rozrusznika już nie. Po rozebraniu - zatarty na korbach...
Jeśli da się jechać normalnie dalej, niż 500 m - to na początek szukać winy
- grube przewody prądowe w obwodzie - skrzynka na klemie dodatniej-alternator-rozrusznik.
- wszelkie grube połączenia masowe w komorze silnika i okolicach (na próbę zrobić dodatkową masę ze słupka ujemnego do kadłuba silnika, byle grubą linką).
- sprawdzić sam rozrusznik (ale pomiar prądu pobieranego czy spadku napięcia nie wystarczy, bo wpływ mają przyczyny wymienione powyżej).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2020, 10:26 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• Marcin_kendziro
|