Blokada wału k4m 812
(26-03-2025, 20:48)Czak napisał(a): na dodatek jest tak dokręcona że przy próbie wykręcenia klucz się kręci.Zniszczona śruba jak już klucz się kręci (a może klucz marnej jakości i gniazdo w śrubie nie wyczyszczone na pełną głębokość z resztek). Można próbować inaczej odkręcać, spawarka, żabka zaciskowa, nasadka do wykręcania uszkodzonych śrub itp. Może przecinak i młotek albo inny brutalny sposób uważając żeby nie uszkodzić bloku silnika i nic wokół.
op
Poradziłem sobie ze śruba, musiałem naciąć ją dremelkiem żeby żaba się nie obracała.
Niestety mam kolejny problem. Czy wałki rozrządu po położeniu na ich miejscu mają sobie swobodnie leżeć? Moje trochę prężą (ssący). Po dokręceniu pokrywy zaworów jest przesunięty kilka stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Mogę założyć blokadę na walki ale muszę go obrócić siłą. Dodam że mam koło zmiennych faz rozrządu. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-04-2025, 11:56 przez Czak.)
Wał korbowy masz zblokowany i kołazębate z dwóch wałków ściągnięte? Tzn dwa wałki górne wolne bez blokad? Jak tak to normalne, wałek ssący pręży, naciągasz go do wcześniej ustawionego wałka wydechowego.
Sam całą akcję wymiany rozrządu robię pierwszy raz i narazie czekam na koło pasowe i tak samo męczyłem się z nałożeniem tego paska. Ostatecznie to nałożyłem go na ściągnięte koło zębate te małe od wału korbowego, a potem zakładałem zębatkę już z paskiem i naciagalem prętem z tępą koncowką co by nie uszkodzić gwintu. Powodzenia ;)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości