op
Czołem Panowie,
Mam pytanie czy mam już silnik do wywalenie czy jesczze nie. Scenic 1 ph2. 1.6 16V 107KM 2001r.
A więc rozleciało mi się koło pasowe paska wieloklinowego (te na wale), wykręciłem je i przyszło mi do głowy aby odpalić sobie auto (bez założonego koła pasowego) ku mojemu zdziwieniu podczas 2-3 sekundowego rozruchu pasek rozrządu chyba stał w miejscu, koło zębate na wale także a wał kręcił zgodnie z obrotami rozrusznika (raczej na pewno tak mi sie wydawało), postanowiłem dalej nie kręcić (ktoś to robił za mnie oczywiście). Czy już jest wszystko pogięte i silnik na złom ?
Nie przyszło mi do głowy, że klin koła zebatego działa tylko wraz z dokreconym kołem pasowym (myslalem ze klin blokuje wszystko)
jakies rady? sugestie? namiar na złom?
Mam pytanie czy mam już silnik do wywalenie czy jesczze nie. Scenic 1 ph2. 1.6 16V 107KM 2001r.
A więc rozleciało mi się koło pasowe paska wieloklinowego (te na wale), wykręciłem je i przyszło mi do głowy aby odpalić sobie auto (bez założonego koła pasowego) ku mojemu zdziwieniu podczas 2-3 sekundowego rozruchu pasek rozrządu chyba stał w miejscu, koło zębate na wale także a wał kręcił zgodnie z obrotami rozrusznika (raczej na pewno tak mi sie wydawało), postanowiłem dalej nie kręcić (ktoś to robił za mnie oczywiście). Czy już jest wszystko pogięte i silnik na złom ?
Nie przyszło mi do głowy, że klin koła zebatego działa tylko wraz z dokreconym kołem pasowym (myslalem ze klin blokuje wszystko)
jakies rady? sugestie? namiar na złom?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-06-2019, 09:40 przez Krzysztof Strzelecki.)