Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Blokada koła zamachowego 1.6 16V


Piotr-87
Zarejestrowani

op Ma ktoś blokadę koła zamachowego do silnika 1.6 16 V z 2004 roku? Skrzynia 5 biegów. Chciałbym sobie dorobić taką blokadę i potrzebuje do tego celu jej wymiarów. Głównie zależy mi na wielkości zębów i ich rozstaw.
Na upartego wystarczyło by mi zdjęcie takiej blokady obok metrówki żebym miał punkt odniesienia. 
Z góry dzięki 
   

Odpowiedz
szaryscenic
Zarejestrowani

W megane scenic 1 patrząc od góry widać koło żebate. Może w twoim tez tak jest. Odciśnij wzór w plastelinie

Megane Scenic I 2000r. 1.9dti 72kW (98km) 

silnik F9Q 736,   JA0N   po lifcie
Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

Hmm a gdzie się właściwie zakłada taką blokadę? Czy przypadkiem nie jest tak, że założyć ją można tylko przy zdjętej skrzyni, wykorzystując do tego śrubę mocowania skrzyni?

Odpowiedz
Piotr-87
Zarejestrowani

op
(14-03-2025, 22:33)Proxima napisał(a): Hmm a gdzie się właściwie zakłada taką blokadę? Czy przypadkiem nie jest tak, że założyć ją można tylko przy zdjętej skrzyni, wykorzystując do tego śrubę mocowania skrzyni?

Założyć ją można tylko przy zdjętej skrzyni i raczej wykorzystuje się śrubę mocowania skrzyni tak jak piszesz.

Odpowiedz
szaryscenic
Zarejestrowani

Właśnie dziś zaglądałem w moim, widać koło zębate od góry kończy sie blok silnika zaczyna obudowa skrzyni biegów i tam jest otwór, z 6 zębów wiidać. Nie ma w twoim takiego otworu z widocznym kołem zębatym? A drugi dostęp przez mocowanie alternatora na pewno w każdym samochodzie bo bendix musie sie zazębic za kołem zębatym.  Łatwiej chyba zdemontować alternator niż odkręcać skrzynie biegów. Wykorzystując "stary rozrusznik" z unieruchomionym bendixem chyba najmniej roboty, nie trzeba dorabiać blokady. Zeby bendixa to rozmiar zębwów na kole.

Nasuwa się jednak pytanie. Na ile takie mocowanie zapewnia nieruchomywał? Jeżeli koło zamachowe jest dwumasowe to operując na wale korbowym, może się on obrucić? A co jak spręzyny w dwumasie są niesymetryczne mocne?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-03-2025, 21:57 przez szaryscenic.)

Megane Scenic I 2000r. 1.9dti 72kW (98km) 

silnik F9Q 736,   JA0N   po lifcie
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Przy skrzyni 5 biegow jest dostęp do koła zamachowego pod termostatem, wykręcając wcześniej czujnik położenia wału.
Pytanie tylko po co taka blokada akurat w tym aucie?

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
Piotr-87
Zarejestrowani

op Wymieniałem sprzęgło i według instrukcji przy demontażu sprzęgła zakłada się tą blokadę. Na tygodniu nie za bardzo miałem jak wejść pod samochód żeby zobaczyć koło zamachowe i zmierzyć zęby, dlatego chciałem znać wymiarybtej blokady.

Odpowiedz
szaryscenic
Zarejestrowani

(17-03-2025, 19:33)Piotr-87 napisał(a): Wymieniałem sprzęgło i według instrukcji przy demontażu sprzęgła zakłada się tą blokadę. Na tygodniu nie za bardzo miałem jak wejść pod samochód żeby zobaczyć koło zamachowe i zmierzyć zęby, dlatego chciałem znać wymiarybtej blokady.

Gdzie sie zakłada te blokade i kiedy? Oglądałem chwile temu na Aliexpres taki przyżąd za parenaście złotych do centrowania tarczy z dociskiem. Jak wykonałeś centrowanie przed przykręceniem?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-03-2025, 15:12 przez szaryscenic.)

Megane Scenic I 2000r. 1.9dti 72kW (98km) 

silnik F9Q 736,   JA0N   po lifcie
Odpowiedz
Piotr-87
Zarejestrowani

op
(18-03-2025, 15:12)szaryscenic napisał(a): Gdzie sie zakłada te blokade i kiedy?  Oglądałem chwile temu na Aliexpres taki przyżąd za parenaście złotych do centrowania tarczy z dociskiem. Jak wykonałeś centrowanie przed przykręceniem?

Blokadę zakładasz żeby koło zamachowe się nie ruszało przy montażu i demontażu sprzęgła, oraz jeśli chcesz zdemontować koło zamachowe to żeby poluzować śruby które go trzymają, a następnie po montażu żeby je dokręcić. Można do tego celu zablokować koło zamachowe dużym śrubokrętem albo łapka, ale wygodniej jest jak masz zablokowane tą blokadą. Poniżej wstawiam zdjęcia gdzie możesz tą blokadę założyć. Wykorzystujesz otwór po śrubie która trzyma skrzynie biegów. 
   
   
Sprzęgło i docisk które kupiłem były tej samej wielkości więc po delikatnym przykręceniu docisku mogłem przesunąć tarcze żeby wycentrowac ją z dociskiem. Kluczem oczkowy przesuwałem tarcze aż klucz zaprze się o docisk i tak z każdej strony z której dało się włożyć klucz. Od boków było ładnie widać że tarcza i docisk się pokrywają. Stary docisk był trochę większy niż tarcza więc ciężej było by wycentrowac w ten sposób.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Piotr-87 za ten post post:
  • szaryscenic




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości