Piotr-87
235
1
79
14
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Radom
Piotr-87
Zarejestrowani
— 11-03-2025, 18:06
op
Ma ktoś blokadę koła zamachowego do silnika 1.6 16 V z 2004 roku? Skrzynia 5 biegów. Chciałbym sobie dorobić taką blokadę i potrzebuje do tego celu jej wymiarów. Głównie zależy mi na wielkości zębów i ich rozstaw.
Na upartego wystarczyło by mi zdjęcie takiej blokady obok metrówki żebym miał punkt odniesienia.
Z góry dzięki
•
szaryscenic
69
0
2
61
SC I ph I
2000
1.9 dTi 98KM, 1997-2000
kr
W megane scenic 1 patrząc od góry widać koło żebate. Może w twoim tez tak jest. Odciśnij wzór w plastelinie
Megane Scenic I 2000r. 1.9dti 72kW (98km)
silnik F9Q 736, JA0N po lifcie
•
Proxima
646
8
270
78
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Rumia
Proxima
Zarejestrowani
— 14-03-2025, 22:33
Hmm a gdzie się właściwie zakłada taką blokadę? Czy przypadkiem nie jest tak, że założyć ją można tylko przy zdjętej skrzyni, wykorzystując do tego śrubę mocowania skrzyni?
•
Piotr-87
235
1
79
14
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Radom
Piotr-87
Zarejestrowani
— 15-03-2025, 14:19
op
(14-03-2025, 22:33)Proxima napisał(a): Hmm a gdzie się właściwie zakłada taką blokadę? Czy przypadkiem nie jest tak, że założyć ją można tylko przy zdjętej skrzyni, wykorzystując do tego śrubę mocowania skrzyni?
Założyć ją można tylko przy zdjętej skrzyni i raczej wykorzystuje się śrubę mocowania skrzyni tak jak piszesz.
•
szaryscenic
69
0
2
61
SC I ph I
2000
1.9 dTi 98KM, 1997-2000
kr
Właśnie dziś zaglądałem w moim, widać koło zębate od góry kończy sie blok silnika zaczyna obudowa skrzyni biegów i tam jest otwór, z 6 zębów wiidać. Nie ma w twoim takiego otworu z widocznym kołem zębatym? A drugi dostęp przez mocowanie alternatora na pewno w każdym samochodzie bo bendix musie sie zazębic za kołem zębatym. Łatwiej chyba zdemontować alternator niż odkręcać skrzynie biegów. Wykorzystując "stary rozrusznik" z unieruchomionym bendixem chyba najmniej roboty, nie trzeba dorabiać blokady. Zeby bendixa to rozmiar zębwów na kole.
Nasuwa się jednak pytanie. Na ile takie mocowanie zapewnia nieruchomywał? Jeżeli koło zamachowe jest dwumasowe to operując na wale korbowym, może się on obrucić? A co jak spręzyny w dwumasie są niesymetryczne mocne?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-03-2025, 21:57 przez szaryscenic.)
Megane Scenic I 2000r. 1.9dti 72kW (98km)
silnik F9Q 736, JA0N po lifcie
•
krzysztofk
2,544
13
966
755
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Przy skrzyni 5 biegow jest dostęp do koła zamachowego pod termostatem, wykręcając wcześniej czujnik położenia wału.
Pytanie tylko po co taka blokada akurat w tym aucie?
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
•
Piotr-87
235
1
79
14
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Radom
Piotr-87
Zarejestrowani
— 17-03-2025, 19:33
op
Wymieniałem sprzęgło i według instrukcji przy demontażu sprzęgła zakłada się tą blokadę. Na tygodniu nie za bardzo miałem jak wejść pod samochód żeby zobaczyć koło zamachowe i zmierzyć zęby, dlatego chciałem znać wymiarybtej blokady.
•
szaryscenic
69
0
2
61
SC I ph I
2000
1.9 dTi 98KM, 1997-2000
kr
(17-03-2025, 19:33)Piotr-87 napisał(a): Wymieniałem sprzęgło i według instrukcji przy demontażu sprzęgła zakłada się tą blokadę. Na tygodniu nie za bardzo miałem jak wejść pod samochód żeby zobaczyć koło zamachowe i zmierzyć zęby, dlatego chciałem znać wymiarybtej blokady.
Gdzie sie zakłada te blokade i kiedy? Oglądałem chwile temu na Aliexpres taki przyżąd za parenaście złotych do centrowania tarczy z dociskiem. Jak wykonałeś centrowanie przed przykręceniem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-03-2025, 15:12 przez szaryscenic.)
Megane Scenic I 2000r. 1.9dti 72kW (98km)
silnik F9Q 736, JA0N po lifcie
•
Piotr-87
235
1
79
14
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Radom
Piotr-87
Zarejestrowani
— 18-03-2025, 20:13
op
(18-03-2025, 15:12)szaryscenic napisał(a): Gdzie sie zakłada te blokade i kiedy? Oglądałem chwile temu na Aliexpres taki przyżąd za parenaście złotych do centrowania tarczy z dociskiem. Jak wykonałeś centrowanie przed przykręceniem?
Blokadę zakładasz żeby koło zamachowe się nie ruszało przy montażu i demontażu sprzęgła, oraz jeśli chcesz zdemontować koło zamachowe to żeby poluzować śruby które go trzymają, a następnie po montażu żeby je dokręcić. Można do tego celu zablokować koło zamachowe dużym śrubokrętem albo łapka, ale wygodniej jest jak masz zablokowane tą blokadą. Poniżej wstawiam zdjęcia gdzie możesz tą blokadę założyć. Wykorzystujesz otwór po śrubie która trzyma skrzynie biegów.
Sprzęgło i docisk które kupiłem były tej samej wielkości więc po delikatnym przykręceniu docisku mogłem przesunąć tarcze żeby wycentrowac ją z dociskiem. Kluczem oczkowy przesuwałem tarcze aż klucz zaprze się o docisk i tak z każdej strony z której dało się włożyć klucz. Od boków było ładnie widać że tarcza i docisk się pokrywają. Stary docisk był trochę większy niż tarcza więc ciężej było by wycentrowac w ten sposób.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Piotr-87 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Piotr-87 for this post
• szaryscenic
|