Błąd "check emissions" 1.9 DCI
op
Sytuacja następująca. Padła przepływka, przy okazji szukania problemu sprawdziłem EGR. Uszczelka była w nienajlepszym stanie, ale złożyłem całość i zostawiłem. Zaczął pojawiać się smród spalin w kabinie. Po sprawdzeniu okazało się, iż sam zawór oraz okolice pokryte są czarnym osadem. Zamówiłem uszczelkę EGR, wymieniłem, smród spalin zniknął ale samochód zaczął dymić niczym smok (przepływka odłączona, jeździłem bez niej, ale nie miałem żadnych objawów związanych z dymieniem). Nie stracił mocy, odpala bezproblemowo. Po jeździe testowej i ponownym odpaleniu wywalił błędem "check emissions". Co może być przyczyną? Padł EGR? Spaliny wywalane przez uszczelkę mogły go ubić? Czy może brak przepływki mógł wpłynąć na sam zawór?
u mnie przy walniętej części elektrycznej zaworu egr miałem ten błąd....
czyszczenie w niczym nie pomoże(jeśli walnięta jest częśc elektryczna) tylko wymiana na drugi sprawny , i zaślepieniu go.(zaślepisz i zapomnisz o problemach z egr-em.) pamiétaj æeby wymienina nowe opaski które sá na tej rurce harmonijkowej...ich rozpinanie i ponowne zapinanie niestety nie wpøywa dobrze i póxniej sá tam nieszczelnosci koszt nowej to 5zl w aso
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety.... (25-02-2018, 15:33)scrabi83 napisał(a): u mnie przy walniętej części elektrycznej zaworu egr miałem ten błąd.... Ja kupiłem takie opaski z tym, że skręcane na śrubkę pod imbus. O wiele łatwiej się ją zakłada a co istotne jest wiolokrotnego użytku. (25-02-2018, 14:11)artur.kharchenko napisał(a): Sytuacja następująca. Padła przepływka, przy okazji szukania problemu sprawdziłem EGR. Uszczelka była w nienajlepszym stanie, ale złożyłem całość i zostawiłem. Zaczął pojawiać się smród spalin w kabinie. Po sprawdzeniu okazało się, iż sam zawór oraz okolice pokryte są czarnym osadem. Zamówiłem uszczelkę EGR, wymieniłem, smród spalin zniknął ale samochód zaczął dymić niczym smok (przepływka odłączona, jeździłem bez niej, ale nie miałem żadnych objawów związanych z dymieniem). Nie stracił mocy, odpala bezproblemowo. Po jeździe testowej i ponownym odpaleniu wywalił błędem "check emissions". Co może być przyczyną? Padł EGR? Spaliny wywalane przez uszczelkę mogły go ubić? Czy może brak przepływki mógł wpłynąć na sam zawór?Masz DPF? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-02-2018, 15:54 przez haszczurur.)
o widzisz , nawet nie wiedziałem że takie występują....
fakt założenie ich, zwłaszcza nowych nie jest banalny( ale spoko da sie radę tylko troszkę trudniej) zapodaj fotkę takiej opaski będzie dla potomnych bo to rzecz któą koniecznie trzeba wymienić przy zabawie z egr-em/.....
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety.... (25-02-2018, 15:55)scrabi83 napisał(a): o widzisz , nawet nie wiedziałem że takie występują.... Mam zamontowane. Kupiłem na Drobiarskiej w Sulejówku są na allegro. Wygląda tak samo jak te zaciskowe z tym, że w miejscu tego ząbka który się zatrzaskuje jest mała śrubka.
op
(25-02-2018, 15:45)haszczurur napisał(a): Masz DPF?Nie jestem pewien. Jest to rocznik 2006. Przed liftem. 1.9 DCI 120KM Problem w tym, że przed wymianą uszczelki nie było problemu z dymieniem. Odkręciłem jedynie elektroniczną cześć, wymieniłem uszczelkę i tyle. Może sam układ na tyle się zasyfił z powodu tej nieszczelności, że wywala błąd?
op
Z rury. Wali jak parowóz (przy większych obrotach, jeżeli jadę spokojnie to dymi ale znacznie mniej) Mam też odłączoną przepływkę. Wcześniej tego nie było, przed zmianą uszczelki jeździł normalnie, ale czuć było w środku zapach spalin. Po zmianie uszczelki spalin nie czuć ale z rury czarny dym leci. Zastanawia mnie też obecność czarnego nalotu (sadzy) na całym EGR i okolicach. Może tak zabrudzić zepsuta uszczelka EGR? Może mi się jakaś rura poluzowała w okolicach?
Doszedł jeszcze komunikat "check injection" (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-02-2018, 21:22 przez artur.kharchenko.)
Typowe bledy dla walnietego egr to samo mialem... Podepnij przeplywke spowrotem i zobacz czy dalej to samo....
Wysłane z mojego HT17Pro przy użyciu Tapatalka
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety.... |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości