Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 28-11-2018, 16:10
Potwierdzam, również tak miałem. Jak dużo jeździsz obstawiam że w przeciągu tygodnia padnie. Jak kolega pisze, właśnie takie są objawy na początku.
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Arthuro Arthuro
37
0
1
7
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Świętochłowice
op
(28-11-2018, 16:10)Mati napisał(a): Potwierdzam, również tak miałem. Jak dużo jeździsz obstawiam że w przeciągu tygodnia padnie. Jak kolega pisze, właśnie takie są objawy na początku.
Mało się poruszam autkiem bo mam służbowe, ale jak tak twierdzicie to trzeba zbierać na naprawę.
•
Consigneus
54
0
14
1
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Starachowice
Nie zbierać, tylko od razu zrobić. U mnie wysprzęglik padł po 3 dniach od objawów dziwnie działającego pedału. Aż fartownie padło mi to pod domem. Objawy oczywiście pedał w podłodze, brak możliwości załączenia biegu. Jak zacznie Ci auto jeździć na wciśniętym sprzęgle na 1 bez hamulca to lepiej już jedź pod warsztat bo to oznacza, że masz kałuże z płynu hamulcowego pod sobą i sprzęgło niedługo odmówi pracy.
•
Arthuro Arthuro
37
0
1
7
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Świętochłowice
op
(30-11-2018, 14:40)Consigneus napisał(a): Nie zbierać, tylko od razu zrobić. U mnie wysprzęglik padł po 3 dniach od objawów dziwnie działającego pedału. Aż fartownie padło mi to pod domem. Objawy oczywiście pedał w podłodze, brak możliwości załączenia biegu. Jak zacznie Ci auto jeździć na wciśniętym sprzęgle na 1 bez hamulca to lepiej już jedź pod warsztat bo to oznacza, że masz kałuże z płynu hamulcowego pod sobą i sprzęgło niedługo odmówi pracy.
Tylko, że ja nie mam żadnych wycieków pod autem
•
Arthuro Arthuro
37
0
1
7
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Świętochłowice
op
Autko poszło do mechanika. W pierwszej kolejności chce zobaczyć czy nie ma wycieku pomiędzy skrzynią a silnikiem. Jeżeli nie to chce odpowietrzyć układ i zalać nowym płynem.
•
Arthuro Arthuro
37
0
1
7
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Świętochłowice
op
Witam
Autko po wizycie u mechanika. Był wyciek na łączeniu skrzyni i silnika więc wysprzęglik. Mechanik wymienił wysprzęglik i przy okazji tarcze spzęgła i docisk. Ku zdziwieniu w moim sceniku jest dwumas z laguny i tarcza z dociskiem. Z racji tego ze dwumas był dobry poskładał to na częściach z laguny bo ze Scenika nie pasowało.
Niestety czeka mnie powrot do mechanika. Otóż gdy parkowałem sobie na wstecznym pod domem zaczęło dziwnie śmierdzieć. Za drugim razem gdy parkowałem znowu dziwny ohydny zapach i biegi wchodzą bardzo ciężko. Na zgaszonym silniku ok, uruchomiony wchodzą bardzo opornie. Jak autko się nagrzeje jest trochę lepiej. Co mógł mechanik nie dopatrzyć w tej naprawie ?
•
Consigneus
54
0
14
1
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Starachowice
A czy nie katowałeś auta po wymianie sprzęgła? Jeśli strzelałeś ze sprzęgła po wymianie, lub doprowadzałeś je do dużego obciążenia (przyczepka itp.) to je spaliłeś.
Przez jakieś 500-1000 km nie powinno się przeciążać sprzęgła póki się nie "dotrze".
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
Online
— 12-12-2018, 13:49
Docisk sprzęgła.
Dociski często przed montażem wymagaja regulacji położenia elementu, z którym współpracuje łożysko wyciskowe (mamy dociski samonastawne)
natomiast nie każdy mechanik o tym wie i umie to wykonać.
W moim Grandzie dopiero trzecia próba dała oczekiwany skutek
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Arthuro Arthuro
37
0
1
7
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Świętochłowice
op
(12-12-2018, 13:39)Consigneus napisał(a): A czy nie katowałeś auta po wymianie sprzęgła? Jeśli strzelałeś ze sprzęgła po wymianie, lub doprowadzałeś je do dużego obciążenia (przyczepka itp.) to je spaliłeś.
Przez jakieś 500-1000 km nie powinno się przeciążać sprzęgła póki się nie "dotrze".
Zrobiłem nie całe 100 km. Nie katuje auta.
(12-12-2018, 13:49)ko-ma napisał(a): Docisk sprzęgła.
Dociski często przed montażem wymagaja regulacji położenia elementu, z którym współpracuje łożysko wyciskowe (mamy dociski samonastawne)
natomiast nie każdy mechanik o tym wie i umie to wykonać.
W moim Grandzie dopiero trzecia próba dała oczekiwany skutek
Sytuacja znowu się powtórzyła, jadąc do mechanika pedał sprzęgła w podłodze
Dopiero co wymienił wysprzęglik tarcze i docisk
Czy moze dwumas który jest z laguny powodować jakiesz zniszcenia, ale wczesniej przed wizytą u mechanika jeździłem i bylo ok. Mechanik sprawdzi czy znowu nie ma wycieku między skrzynią a silnikiem. Mógł coś źle poskręcać ?
pio555 napisał 13-12-2018, 20:54:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-12-2018, 20:54 przez pio555.)
•
Consigneus
54
0
14
1
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Starachowice
Dwumas nie ma wpływu na wpadnięcie sprzęgła w podłogę.
Prawdopodobnie zamontował niskiej jakości zamiennik wysprzęglika, który siadł, lub masz za mało płynu w układzie, bądź źle odpowietrzony układ.
•
|