Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Biegi Renault Scenic 2 1.9 dci 2003r


Mati
Zarejestrowani

Potwierdzam, również tak miałem. Jak dużo jeździsz obstawiam że w przeciągu tygodnia padnie. Jak kolega pisze, właśnie takie są objawy na początku.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Arthuro Arthuro
Zarejestrowani

op
(28-11-2018, 16:10)Mati napisał(a): Potwierdzam, również tak miałem. Jak dużo jeździsz obstawiam że w przeciągu tygodnia padnie. Jak kolega pisze, właśnie takie są objawy na początku.

Mało się poruszam autkiem bo mam służbowe, ale jak tak twierdzicie to trzeba zbierać na naprawę.

Odpowiedz
Consigneus
Zarejestrowani

Nie zbierać, tylko od razu zrobić. U mnie wysprzęglik padł po 3 dniach od objawów dziwnie działającego pedału. Aż fartownie padło mi to pod domem. Objawy oczywiście pedał w podłodze, brak możliwości załączenia biegu. Jak zacznie Ci auto jeździć na wciśniętym sprzęgle na 1 bez hamulca to lepiej już jedź pod warsztat bo to oznacza, że masz kałuże z płynu hamulcowego pod sobą i sprzęgło niedługo odmówi pracy.

Odpowiedz
Arthuro Arthuro
Zarejestrowani

op
(30-11-2018, 14:40)Consigneus napisał(a): Nie zbierać, tylko od razu zrobić. U mnie wysprzęglik padł po 3 dniach od objawów dziwnie działającego pedału. Aż fartownie padło mi to pod domem. Objawy oczywiście pedał w podłodze, brak możliwości załączenia biegu. Jak zacznie Ci auto jeździć na wciśniętym sprzęgle na 1 bez hamulca to lepiej już jedź pod warsztat bo to oznacza, że masz kałuże z płynu hamulcowego pod sobą i sprzęgło niedługo odmówi pracy.

Tylko, że ja nie mam żadnych wycieków pod autem

Odpowiedz
Arthuro Arthuro
Zarejestrowani

op Autko poszło do mechanika. W pierwszej kolejności chce zobaczyć czy nie ma wycieku pomiędzy skrzynią a silnikiem. Jeżeli nie to chce odpowietrzyć układ i zalać nowym płynem.

Odpowiedz
Arthuro Arthuro
Zarejestrowani

op Witam
Autko po wizycie u mechanika. Był wyciek na łączeniu skrzyni i silnika więc wysprzęglik. Mechanik wymienił wysprzęglik i przy okazji tarcze spzęgła i docisk. Ku zdziwieniu w moim sceniku jest dwumas z laguny i tarcza z dociskiem. Z racji tego ze dwumas był dobry poskładał to na częściach z laguny bo ze Scenika nie pasowało.
Niestety czeka mnie powrot do mechanika. Otóż gdy parkowałem sobie na wstecznym pod domem zaczęło dziwnie śmierdzieć. Za drugim razem gdy parkowałem znowu dziwny ohydny zapach i biegi wchodzą bardzo ciężko. Na zgaszonym silniku ok, uruchomiony wchodzą bardzo opornie. Jak autko się nagrzeje jest trochę lepiej. Co mógł mechanik nie dopatrzyć w tej naprawie ?

Odpowiedz
Consigneus
Zarejestrowani

A czy nie katowałeś auta po wymianie sprzęgła? Jeśli strzelałeś ze sprzęgła po wymianie, lub doprowadzałeś je do dużego obciążenia (przyczepka itp.) to je spaliłeś.

Przez jakieś 500-1000 km nie powinno się przeciążać sprzęgła póki się nie "dotrze".

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Docisk sprzęgła.
Dociski często przed montażem wymagaja regulacji położenia elementu, z którym współpracuje łożysko wyciskowe (mamy dociski samonastawne)
natomiast nie każdy mechanik o tym wie i umie to wykonać.
W moim Grandzie dopiero trzecia próba dała oczekiwany skutek

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Arthuro Arthuro
Zarejestrowani

op
(12-12-2018, 13:39)Consigneus napisał(a): A czy nie katowałeś auta po wymianie sprzęgła? Jeśli strzelałeś ze sprzęgła po wymianie, lub doprowadzałeś je do dużego obciążenia (przyczepka itp.) to je spaliłeś.

Przez jakieś 500-1000 km nie powinno się przeciążać sprzęgła póki się nie "dotrze".

Zrobiłem nie całe 100 km. Nie katuje auta.

(12-12-2018, 13:49)ko-ma napisał(a): Docisk sprzęgła.
Dociski często przed montażem wymagaja regulacji położenia elementu, z którym współpracuje łożysko wyciskowe (mamy dociski samonastawne)
natomiast nie każdy mechanik o tym wie i umie to wykonać.
W moim Grandzie dopiero trzecia próba dała oczekiwany skutek

Sytuacja znowu się powtórzyła, jadąc do mechanika pedał sprzęgła w podłodze Sad
Dopiero co wymienił wysprzęglik tarcze i docisk
Czy moze dwumas który jest z laguny powodować jakiesz zniszcenia, ale wczesniej przed wizytą u mechanika jeździłem i bylo ok. Mechanik sprawdzi czy znowu nie ma wycieku między skrzynią a  silnikiem. Mógł coś źle poskręcać ?
pio555 napisał 13-12-2018, 20:54:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-12-2018, 20:54 przez pio555.)

Odpowiedz
Consigneus
Zarejestrowani

Dwumas nie ma wpływu na wpadnięcie sprzęgła w podłogę.

Prawdopodobnie zamontował niskiej jakości zamiennik wysprzęglika, który siadł, lub masz za mało płynu w układzie, bądź źle odpowietrzony układ.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości