Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Biegi 2 i 3 ciężko wchodzą


Kamil Zieliński
Zarejestrowani

op Witam wszystkich. Od dłuższego czasu szukam przyczyny i nie mogę znaleźć. Problem jest szczególnie zimą ale i latem występuje. Ruszam, włączając drugi bieg w lini prostej wchodzi on ze zgrzytem. W momemcie kiedy wyrzucę drążkiem na luz i wtedy dwójka to jak w masełko. To samo tyczy się z 2 na 3. Gdy przebijam po skosie wchodzi z takim stuknięciem. Gdy przełączam powoli z uwzględnieniem luzu nic nie czuć. Jedynka na postoju wchodzi lekko, podczas toczenia się ciężko. Ze wstecznym nie ma problemu. Olej wymieniony olej profilaktycznie w zeszłym roku.

Odpowiedz
itek
A jak było wcześniej? Ile masz to autko. Jaki przebieg i jakie trasy? Masz 6, czy5 biegów.
Skrzynie oprócz synchronizatorów mają jeszcze tzw. pierścień hamulcowy. Wygląda na to, że już zużyte elementy.
Podstawa to sprawdzić poprawność wysprzęglania-wsteczny bez zgrzytu.

Odpowiedz
Kamil Zieliński
Zarejestrowani

op Auto mam od 2017 roku, zrobiłem nim ok 15 tys. W sumie od początku chyba tak było, ale nie zwracałem bardzo uwagi. Zimą gorzej mam wrażenie. Skrzynia 6. Oststnio po mieście ale tak to używany tylko na wycieczki.

Odpowiedz
itek
Mam SCII i SCIII 6-bieg. oba ponad 350tys. i różnica między nimi ogromna na korzyść III. W II od nowego ciężko wchodziły a zimą na dwójce zdarzało się czasami zgrzytnięcie. Na gwarancji mówili, że się dotrze. Docieram już 10 lat i nie ma poprawy. Nauczyłem się wolniej przekładać lewarek.
Po wym. oleju bywa czasem lepiej. Ta skrzynia w SCII jest kiepska ogólnie.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(04-01-2021, 17:20)itek napisał(a): Mam SCII i SCIII 6-bieg. oba ponad 350tys. i różnica między nimi ogromna na korzyść III. W II od nowego ciężko wchodziły a zimą na dwójce zdarzało się czasami zgrzytnięcie. Na gwarancji mówili, że się dotrze. Docieram już 10 lat i nie ma poprawy. Nauczyłem się wolniej przekładać lewarek.
Po wym. oleju bywa czasem lepiej. Ta skrzynia w SCII jest kiepska ogólnie.

Popatrz, a ja mam dokładnie odwrotne odczucia, w mojej "dwójce" skrzynia chodzi zdecydowanie lżej i precyzyjniej, choć "trójka" ma znacznie mniejszy przebieg.
Tak, że chyba nie ma zasady.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Kamil Zieliński
Zarejestrowani

op Przebiegu mam wg licznika 150 tys, autko bardzo zadbane. Wsteczny wchodzi dobrze. Manewrowanie 1-wsteczny bez problemów. Tylko 2 zgrzyta a trojka stuka w momencie przebijania. Gdy wybijam na luz i wrzucam to cisza.

Odpowiedz
itek
Może wypowie się jeszcze jakiś lepszy znawca tej skrzyni ale moja rada aby powoli rozglądać się za dobrym mech. od skrzyń lub za używką.
Nie ma nic gorszego jak awaria skrzyni w najmniej odpowiednim momencie. Awaria może nawet zablokować koła, czego nie życzę na autostradzie.

Odpowiedz
Kamil Zieliński
Zarejestrowani

op Czyli nikt nic nie wie na ten temat

Odpowiedz
itek
(05-01-2021, 20:41)Kamil Zieliński napisał(a): Czyli nikt nic nie wie na ten temat

No nie oczekuj, że z kart Ci ktoś wywróży. Lekarz też musi mieć pacjenta w gabinecie. To teraz tylko porada-farsa na telefon.
Ja wiem tyle, na podstawie Twojej relacji, że skrzynia ci się sypie i to jest pewne!

Odpowiedz
Kamil Zieliński
Zarejestrowani

op To właśnie nie jest jednoznaczne, szukam od miesiąca informacji i może to być skrzynia, sprzęgło, linki albo mechanizm pod mieszkiem. Nie chce robić nic w ciemno bo szkoda pieniędzy

A kojarzę, że kiedyś podobny temat był a nie mogę nic znaleźć. Jest w okolicy Tarnowa jakiś specjalista od Renault?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2021, 21:43 przez Kamil Zieliński.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości