Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Bardzo wysokie obroty na wolnych obrotach


Artur93
Zarejestrowani

op Witam.
Napotkał mnie dziwny problem ze Scenicem 2 1.6 benzyna + lpg skrzynia automatyczna
A mianowicie podjeżdżam na parking, nie gaszę silnika przez 5-10 minut.
I nagle wolne obroty silnika powoli wzrastają.
Po chwili wzrosły do 3 tyś obrotów.
Trochę się przestraszyłem i wyłączyłem silnik.
Odczekałem z 5 minut i włączam go ponownie.
I tu problem bo silnik zaskoczył po czym sam zgasł.
Próbuje ponownie rozrusznik kręci ale nie odpala.
Odłączyłem akumulator na chwile.
I ponownie go odpalam i odpalił ale wolne obroty 1,5 tyś.
Dziwne czyżby to silniczek krokowy? Na nic innego nie mam pomysłu.
W ogóle zaczął szarpać przy zmianie położeń z P na R na przykład i sam jakby przyspieszał w czasie jazdy.
Podjechać do mechanika czy to sam jakoś ogarnę?

Odpowiedz
wojeek
Zarejestrowani

Mechanikiem nie jestem ale 1.5 tys to nie są wolne obroty

Wysłane z mojego SM-A217F przy użyciu Tapatalka

Renault Scenic I 1.6 i 16V, Renault Scenic II 1.6 i 16V 
Odpowiedz
Artur93
Zarejestrowani

op Szukałem na forum i nie ma podobnego tematu

A i jeszcze w czasie jazdy zauważyłem że nie pokazuje temperatury silnika , ale po chwili zaskoczyło i pokazało temperature.
pio555 napisał 22-09-2021, 18:05:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-09-2021, 18:05 przez pio555.)

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

Wskazuje to na lewe powietrze. Podłącz pod kompa, może jakieś kody błędów będą. Sprawdź czujnik temperatury.
Albo go odłącz na pracującym silniku i zobacz jak skoczą obroty.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wleniu za ten post post:
  • Artur93
Artur93
Zarejestrowani

op Sprawdziłem błędy, ale tylko są od sondy lambda, one już były wcześniej i raczej to nie to.
Na zimny silniku jest ok na początku 1000 obrotów potem spadają poniżej 800.

Lewe powietrze bym odrzucił bo by od poczatku były wysokie obroty

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-09-2021, 11:38 przez Artur93.)

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Jakie masz odczyty temperatury silnika, powietrza w dolocie .

Wysłane z mojego Redmi Note 10 Pro przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • Artur93
jacek01
Zarejestrowani

Proszę sprawdzić temperatury silnika. Jak u mnie walnął czujnik to na blacie były cuda i w końcu nie mogłem go zapalić.

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi jacek01 za ten post post:
  • Artur93
Artur93
Zarejestrowani

op Temperatura płynu chłodzącego wynosi około 80 °c.
Temperatura powietrza w dolocie max 32°c
Dzisiaj pojeździłem godzinę i wszystko w porządku.
Położenie przepustnicy na wolnych obrotach 12.5 %

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2021, 12:48 przez Artur93.)

Odpowiedz
Artur93
Zarejestrowani

op Dzisiaj znów skoczyły obroty w czasie jazdy, gaśnie temperatura silnika, przez OBD2 pokazało 0°C, czyli to przez ten czujnik chyba wariuje silnik, ale to trochę dziwne bo np. trochę pojeździłem, zostawiłem auto na godzinę, potem próbuje odpalić i lipa, rozrusznik kręci a nie chce odpalić, umówiłem się do mechanika na wtorek zobaczymy co doradzi

Odpowiedz
Artur93
Zarejestrowani

op U mechanika auto nie wariowało i nie mieli jak zdiagnozować.
Doradzili mi żebym pojeździł na benzynie i zobaczył czy dalej będzie wariować.
Zamówiłem oryginalny czujnik temperatury, i na własną rękę go wymienię.
Dam znać czy pomogło

I mam pytanie ten czujnik temperatury jest montowany do chłodnicy czy do silnik?, dokładnie w którym miejscu się on znajduje ? Pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-09-2021, 12:23 przez Artur93.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości