(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-08-2021, 20:38 przez pio555.)
Awaria zamka klapy bagażnika - nietypowa przyczyna
op
Siema. Wziąłem sie za naprawę zamka w tylnej klapie. Poczysciclem styki bo mocno były zasniedziale. Chodzi O te w silniczku w zamku. Niestety teraz silniczek po podpieciu wtyczki cały czas sie kręci impulsowo I nie wiem co jest nie tak. Jakieś pomysły? Robie to pod blokiem i trochę mi na łeb kapie więc wył bym wdziczny a pomoc
itek
— 14-08-2021, 17:50
Sprawdź sam przycisk elektryczny otwierania klapy skoro silnik idzie cały czas.
op
Przycisk odpiety i nadal sobie silnik pracuje. Zauważyłem jeszcze ze nie swieci mi podswietlenie tablic. P.s. rozumiem ze silniczka nie powinien cały czas sie kręci? Mimo mojes żadnej wiedzy elektrycznej wyglada mi to na jakieś zwarcie które powoduje że silniczek caly czas pracuje. A i jeszcze po podpoeciu wtyczki silnim wykonuje 5 cyklów obrotu i sie zatrzymuje.
@itek dziekuje bardzo za zainteresowanie i chęć pomocy gościowi w kropce. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-08-2021, 18:13 przez JaaccYY.)
op
A więc tak. Na dziś koniec. Mega zdenerwowany bo nie udało mi się pomóc mojemu Dzikowi. Finał jest taki ze jak podpinam wtyczke do silniczka zamka to się raz zakreci tak jak by chciał ostworzyc bagażnik. I wtedy oczywiscie przedzie cykl otwierania i nie da się klapy zamknąć. Po odpieciu przycisku otwierania bagaznika reakcja taka sama. Dodatkowo nie swieci mi podswietlenie tablic. Co jeszcze kilka razy zadziałało tak jak mialo zadzialac ale po chwili znow ***** silnik sie obraca- zamek otwarty i klapy sie nie da zamknąć. Jutro dalej bede walczył. Jakies pomysly? Gdzie szukać moze tego zwarcia?
Pozdrawiam.
op
Siema. A więc dzisiaj udało mi się na razie uruchomic mechanizm otwierania tylnej klapy. Dla Koleżanek i Kolegów, którzy również będą borykali sie z podobną sytuację. Trochę ogolnie ale winna byla wiązka, która znajduje się w blendzie, tam gdzie są wtyczki do poswietlenia tablic, tam gdzie jest wtyczka do przycisku uruchamiajacego mechanizm zamka, oraz wtyczka do anteny HF. Cała wiazke rozebrałem, wtyczki rozebralem poczysciclem i zarobiłem na nowo. Co do nie świecących żarówek podświetlenia to spalił się obie ale nie było tego wizualnie widać i to mnie troche zmylilo. Na razie działa. Oczywiscie przy skręcaniu wszystkiego do kupy na blende poszedł silikon w celu uszczelnienia. Zobaczymy jak długo wytrzyma.
P.s. moge jakoś tera zmienic tytuł posta żeby miał związek z omawianym tematem? Teraz ma tytuł po którym raczej ciężko będzie znaleźć związek z zamkiem klapy bagaznika? Jak ktoś bedzie mial potrzebę to pytać ile bede mógł to opowiem i pomogę. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-08-2021, 18:28 przez JaaccYY.)
Warto dodać, że nieszczelna blenda klapy bagażnika może być przyczyną zalewania wodą zamka ;)
napisane telefonem
Lubię mojego Scenica
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Miałem przypadek przez blende ze potrafiła pokazywać cały czas że klapa otwarta, nawet po zamknięciu auta. Skutkiem czego było rozładowanie Aku bo zapalały się wszystkie lampki w aucie. Po wymyciu blendy i zamka problem ustąpił. I oczywiście silikon jako uszczelnienie.
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości