op
Komputer nie wykazał żadnego błędu. A jakie powinny być normalne obroty bo ja mam w granicah 600?
Auto gaśnie podczas jazdy
op
Obroty po czyszczeniu przepustnicy same się wyregulowały. Tak jak pisze filozof klima obciąża silnik ale dlaczego tak się dzieje ? Może 1.4 jest za słaby na klime? Też tak macie że podczas jazdy na wbicie na bieg jałowy obroty spadają do 500 po czym się podnoszą do 750?
Klima to dodatkowe obciążenie. Jeśli nie jest włączona, to sprężarka pracuje na biegu jałowym (może tu jest jakieś sprzęgło). 1.4 to malutki silnik, ale czy jest za mały? Gdyby tak było, to by nie montowali klimatyzacji. W momencie załączenia klimy, silnik dostaje obciążenia, a komputer minimalnie zwiększa dawkę paliwa, żeby zrekompensować obciążenie. To samo dotyczy wspomagania, świateł, czy czegokolwiek innego, co obciąża silnik w sposób zmienny (wspomaganie ma dodatkowy czujnik, który przy maksymalnym obciążeniu zwiększa obroty, żeby nie zdławić silnika).
Mój 2.0 wyraźnie odczuwa włączenie klimy, więc coś w tym jest, ale zaraz podnosi i raczej utrzymuje te 750-900RPM.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
op
Adi a jak jedziesz i przed skrzyżowanie wybijasz na bieg jałowy to obroty do ilu Ci spadają ?
Mi spadają do 500 i rosną do do 740 dzieje się tak na benzynie i gazie. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-05-2016, 16:28 przez gblokers11.) (05-11-2017, 15:23)Chudy1964 napisał(a): U mnie sytuacja wyglada podobnie, przy dojezdzaniu do skrzyzowania auto potrafi zgasnac. Wczesniej zdarzalo sie to sporadycznie, teraz coraz czesciej i nie wiem co jest problemem. Moj samochod to Scenic I PhII 1.6 16v + lpg. U mnie (kiedyś, dawno temu, z innym autem) winna była przepustnica.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
U mnie po części też, ale tylko na chwilę, później sytuacja zaczęła się powtarzać. Dlatego też wziąłem się za uszczelnienie całego dolotu od filtra aż do kolektora ssącego. Do tego wyczyszczona została odma i jak na razie śmiga aż miło na benzynie i na gazie, z włączoną i bez klimy. Pytanie tylko na jak długo
![]() Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości