tomek.tofiluk@wp.pl
15
0
1
3
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2007-2009
Bielsk Podlaski
op
Panowie jeszcze jedno pytania odnośnie tego alternatora. Czy on jest sterowany przez komputer czy nie ?
•
pio555
31,290
124
11103
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 06-08-2020, 15:31
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
tomek.tofiluk@wp.pl
15
0
1
3
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2007-2009
Bielsk Podlaski
op
Dasz sobie rękę uciąć że nie jest bo mam sprzeczne informacje.
•
siwusek216
5,916
17
4140
2,901
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
siwusek216
Zarejestrowani
Online
— 07-08-2020, 14:32
(06-08-2020, 14:30)tomek.tofiluk@wp.pl napisał(a): Panowie jeszcze jedno pytania odnośnie tego alternatora. Czy on jest sterowany przez komputer czy nie ?
(07-08-2020, 10:28)tomek.tofiluk@wp.pl napisał(a): Dasz sobie rękę uciąć że nie jest bo mam sprzeczne informacje.
Jeśli sterowanie przez komputer rozumiesz regulacje napięcia w zależności od naładowania akumulatora to w sc2 nie ma tego systemu. Sprawny alternator stale daje ok 14,2V
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
tomek.tofiluk@wp.pl
15
0
1
3
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2007-2009
Bielsk Podlaski
op
Ok rozumiem nie ma. Tylko teraz tak mam alternator Valeo z numerami 8200667610 taki jak idzie według nr. vin tylko że mam z regulatorem gdzie idą dwa piny nr. TG11c022 a znalazłem oryginał Valeo regulator gdzie jest jeden pin i tam podają informacje ze jest właśnie ze sterowaniem, u mnie w instalacji też jest jeden pin i dlatego pytam czy jest te sterowanie czy nie. Skoro nie ma to jaki w końcu ma być ten regulator bo już się zaczynam gubic. ?
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 07-08-2020, 18:58
(07-08-2020, 15:06)tomek.tofiluk@wp.pl napisał(a): Ok rozumiem nie ma. Tylko teraz tak mam alternator Valeo z numerami 8200667610 taki jak idzie według nr. vin tylko że mam z regulatorem gdzie idą dwa piny nr. TG11c022 a znalazłem oryginał Valeo regulator gdzie jest jeden pin i tam podają informacje ze jest właśnie ze sterowaniem, u mnie w instalacji też jest jeden pin i dlatego pytam czy jest te sterowanie czy nie. Skoro nie ma to jaki w końcu ma być ten regulator bo już się zaczynam gubic. ?
Istnieje pewna forma sterowania, bardzo uproszczona, sprowadzająca się do obniżenia napiecia ładowania przy w pełni naładowanym akumulatorze.
Temat był tu już wałkowany.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Lepus
1,430
7
370
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 07-08-2020, 21:14
Nie wiem gdzie był wałkowany. Na pewno nie daje stałe 14,2V. Mam podpięty woltomierz i widzę zmiany napięcia. Na pewno jest altek sterowany, nie wiem jak, czy od naładowania czy/i od temp ale JEST i to widać.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Mati
26,562
101
4837
4,479
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 08-08-2020, 01:26
Alternatory im mają bardziej gorąco tym mniej ładują. Im bardziej nagrzeje się alternator i regulator tym napięcie spadnie.
W SC II nie jest tak że po 20 km akumulator jest doładowany i napięcie się obniża. Tylko tak jak napisałem temperatura obniża napięcie.
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
tomek.tofiluk@wp.pl
15
0
1
3
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2007-2009
Bielsk Podlaski
op
(07-08-2020, 21:14)Lepus napisał(a): Nie wiem gdzie był wałkowany. Na pewno nie daje stałe 14,2V. Mam podpięty woltomierz i widzę zmiany napięcia. Na pewno jest altek sterowany, nie wiem jak, czy od naładowania czy/i od temp ale JEST i to widać.
Tak właśnie jest. Problem rozwiązany a więc poszedł oryginał alternator Valeo i oryginał regulator valeo z 1 pinem typu COM (LIN, BSS) – sygnał wejściowy/wyjściowy sterujący pracą regulatora napięcia i monitorujący ładowanie. Koło pasowe średnica 48.8 Ładowanie 14.2 i nie spada po włączeniu wszystkiego tylko podbija do 14.3 także jakieś sterowanie jest przynajmniej tak się u mnie zachowuje. Na chwilę obecną nie ma żadnych komunikatów o błędzie ładowania.
Lepus
1,430
7
370
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 19-08-2020, 18:08
(08-08-2020, 01:26)Mati napisał(a): W SC II nie jest tak że po 20 km akumulator jest doładowany i napięcie się obniża. Tylko tak jak napisałem temperatura obniża napięcie. Jesteś tego pewny? Założysz się?
Właśnie Mati tak jest. Mam na stałe podpięty woltomierz cyfrowy i widzę. Zapewniam Cię, że po 20 km (normalna eksploatacja) na pewno go doładuje. Tutaj się nie liczy ilość km tylko CZAS a w zasadzie stracona i uzupełniana energia. Raz na forum przytaczałem zgrubne obliczenia energii straconej na rozruch i ile czasu potrzeba aby ją uzupełnić. Naprawdę nie jest to dużo.
Jak altek naładuje akumulator to oczywistym jest, że obniża napięcie, bo i po co ma go przeładowywać? To jest szkodliwe dla akumulatora.
U mnie w zależności kiedy, napięcie jest od ok 13,5V do 14,3V. I to wyższe jest na początku pracy (jazdy).
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
|