Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Alternator ???


tomek.tofiluk@wp.pl
Zarejestrowani

op Panowie jeszcze jedno pytania odnośnie tego alternatora. Czy on jest sterowany przez komputer czy nie ?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
w SC2 nie

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
tomek.tofiluk@wp.pl
Zarejestrowani

op Dasz sobie rękę uciąć że nie jest bo mam sprzeczne informacje.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Online
(06-08-2020, 14:30)tomek.tofiluk@wp.pl napisał(a): Panowie jeszcze jedno pytania odnośnie tego alternatora. Czy on jest sterowany przez komputer czy nie ?


(07-08-2020, 10:28)tomek.tofiluk@wp.pl napisał(a): Dasz sobie rękę uciąć że nie jest bo mam sprzeczne informacje.


Jeśli sterowanie przez komputer rozumiesz regulacje napięcia w zależności od naładowania akumulatora to w sc2 nie ma tego systemu. Sprawny alternator stale daje ok 14,2V


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
tomek.tofiluk@wp.pl
Zarejestrowani

op Ok rozumiem nie ma. Tylko teraz tak mam alternator Valeo z numerami 8200667610 taki jak idzie według nr. vin tylko że mam z regulatorem gdzie idą dwa piny nr. TG11c022 a znalazłem oryginał Valeo regulator gdzie jest jeden pin i tam podają informacje ze jest właśnie ze sterowaniem, u mnie w instalacji też jest jeden pin i dlatego pytam czy jest te sterowanie czy nie. Skoro nie ma to jaki w końcu ma być ten regulator bo już się zaczynam gubic. ?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(07-08-2020, 15:06)tomek.tofiluk@wp.pl napisał(a): Ok rozumiem nie ma. Tylko teraz tak mam alternator Valeo z numerami 8200667610 taki jak idzie według nr. vin tylko że mam z regulatorem gdzie idą dwa piny nr. TG11c022 a znalazłem oryginał Valeo regulator gdzie jest jeden pin i tam podają informacje ze jest właśnie ze sterowaniem, u mnie w instalacji też jest jeden pin i dlatego pytam czy jest te sterowanie czy nie. Skoro nie ma to jaki w końcu ma być ten regulator bo już się zaczynam gubic. ?

Istnieje pewna forma sterowania, bardzo uproszczona, sprowadzająca się do obniżenia napiecia ładowania przy w pełni naładowanym akumulatorze.
Temat był tu już wałkowany.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Nie wiem gdzie był wałkowany. Na pewno nie daje stałe 14,2V. Mam podpięty woltomierz i widzę zmiany napięcia. Na pewno jest altek sterowany, nie wiem jak, czy od naładowania czy/i od temp ale JEST i to widać.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Lepus za ten post post:
  • tomek.tofiluk@wp.pl
Mati
Zarejestrowani

Alternatory im mają bardziej gorąco tym mniej ładują. Im bardziej nagrzeje się alternator i regulator tym napięcie spadnie.
W SC II nie jest tak że po 20 km akumulator jest doładowany i napięcie się obniża. Tylko tak jak napisałem temperatura obniża napięcie.

Wysłane z kolorowego kalkulatora

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
tomek.tofiluk@wp.pl
Zarejestrowani

op
(07-08-2020, 21:14)Lepus napisał(a): Nie wiem gdzie był wałkowany. Na pewno nie daje stałe 14,2V. Mam podpięty woltomierz i widzę zmiany napięcia. Na pewno jest altek sterowany, nie wiem jak, czy od naładowania czy/i od temp ale JEST i to widać.

Tak właśnie jest. Problem rozwiązany a więc poszedł oryginał alternator Valeo i oryginał regulator valeo z 1 pinem typu  COM (LIN, BSS) – sygnał wejściowy/wyjściowy sterujący pracą regulatora napięcia i monitorujący ładowanie. Koło pasowe średnica 48.8 Ładowanie 14.2 i nie spada po włączeniu wszystkiego tylko podbija do 14.3 także jakieś sterowanie jest przynajmniej tak się u mnie zachowuje. Na chwilę obecną nie ma żadnych komunikatów o błędzie ładowania.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi tomek.tofiluk@wp.pl za ten post post:
  • Lepus
Lepus
Zarejestrowani

(08-08-2020, 01:26)Mati napisał(a): W SC II nie jest tak że po 20 km akumulator jest doładowany i napięcie się obniża. Tylko tak jak napisałem temperatura obniża napięcie.
Jesteś tego pewny? Założysz się? Biggrin
Właśnie Mati tak jest. Mam na stałe podpięty woltomierz cyfrowy i widzę. Zapewniam Cię, że po 20 km (normalna eksploatacja) na pewno go doładuje. Tutaj się nie liczy ilość km tylko CZAS a w zasadzie stracona i uzupełniana energia. Raz na forum przytaczałem zgrubne obliczenia energii straconej na rozruch i ile czasu potrzeba aby ją uzupełnić. Naprawdę nie jest to dużo.
Jak altek naładuje akumulator to oczywistym jest, że obniża napięcie, bo i po co ma go przeładowywać? To jest szkodliwe dla akumulatora.
U mnie w zależności kiedy, napięcie jest od ok 13,5V do 14,3V. I to wyższe jest na początku pracy (jazdy).

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości