Ghostman
258
2
73
23
SC III ph II
2015
2.0 dCi 150KM, 2014-2016
DW
Ghostman
Zarejestrowani
— 17-02-2024, 12:35
op
Cześć
Zachęcony filmikami o wymianie oleju w AJ0 w lagunach stwierdziłem, że nic trudnego i zrobię to sam.
Niestety jak odkręciłem osłonę silnika to okazało się, że jest strasznie ciasno. Ja ledwo czubkiem palca dotknąłem tej śruby do wlewania, a co dopiero miałbym tam klucz przepchnąć i ją odkręcić. Idą tam jakieś przewody i zaraz nad śrubą wlewu jest jakieś mocowanie tych przewodów. Bez rozbiórki nie ma szans, żeby tam wężyk włożyć. W związku z tym pytanie czy, ktoś z Was wlewał olej z powrotem korkiem spustowym. Jeśli tak to czy da się to zrobić jakimś urządzeniem, które nie wymaga kompresora? Jeśli tak to czy wlewacie z wkręconym korkiem przelewowym czy z wykręconym? Mile widziana jakaś podpowiedź jakim urządzeniem da radę to zrobić. Nawet jeśli to urządzenie będzie 500zł kosztować, to poprzednim razem zapłaciłem 350zł za samą usługę wymiany statycznej, a chcę to zrobić 2 razy z rzędu i potem jeszcze po kilkuset km.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-02-2024, 12:35 przez Ghostman.)
•
siwusek216
5,929
17
4153
2,915
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Da się odkręcić i wlać olej wspomnianą zaślepką. O ile dobrze pamiętam to przewody od elektrycznej pompki płynu chłodniczego. Robiliśmy to w dwójkę, wąż od góry za silnikiem i wlewanie oleju nie było problemem.
Jeśli chcesz wlewać spustem to musi być wkręcony kominek.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ghostman
258
2
73
23
SC III ph II
2015
2.0 dCi 150KM, 2014-2016
DW
Ghostman
Zarejestrowani
— 24-03-2024, 20:11
op
Hej @ siwusek216. Jak sprawdzaliście poziom oleju?
Za pierwszym razem zleciało mi 3,5l (za dużo?). Wlałem 3,2l zapaliłem silnik i po minucie odkręciłem korek zlewu. Zleciało 1l i stwierdzałem, że za dużo (filmy o lagunach miały zlać trochę ponad 100ml a nie 1l) i zgasiłem silnik. Zlałem resztę i było 3.2l. Wlałem więc ponownie 3,2l i już nie sprawdzałem poziomu. Teraz nie wiem czy jest tyle ile trzeba, czy za mało czy za dużo.
•
siwusek216
5,929
17
4153
2,915
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
(24-03-2024, 20:11)Ghostman napisał(a): Hej @ siwusek216. Jak sprawdzaliście poziom oleju?
Za pierwszym razem zleciało mi 3,5l (za dużo?). Wlałem 3,2l zapaliłem silnik i po minucie odkręciłem korek zlewu. Zleciało 1l i stwierdzałem, że za dużo (filmy o lagunach miały zlać trochę ponad 100ml a nie 1l) i zgasiłem silnik. Zlałem resztę i było 3.2l. Wlałem więc ponownie 3,2l i już nie sprawdzałem poziomu. Teraz nie wiem czy jest tyle ile trzeba, czy za mało czy za dużo.
Coś mi się wydaje że sprawdzałeś poziom na zgaszonym silniku, ten ma pracować podczas kontroli poziomu gdyż układ musi być napełniony. Kolejny warunek to temperatura oleju w skrzyni ma być chyba 40st +-2. Jeep ma bagnet i zaznaczony poziom dla zimnego i ciepłego oleju, ciepły to jakieś 4x wyżej jest
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
Ghostman
258
2
73
23
SC III ph II
2015
2.0 dCi 150KM, 2014-2016
DW
Ghostman
Zarejestrowani
— 24-03-2024, 20:56
op
Pyclip pokazał, że 42*C miał olej, silnik był włączony, skrzynia na P.
Może trzeba było dłużej poczekać od włączenia silnika do odkręcenia korka? Jak zapalałem silnik było 38*C, także długo czekać nie mogłem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-03-2024, 20:56 przez Ghostman.)
•
siwusek216
5,929
17
4153
2,915
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
A przełączałeś biegi?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
Ghostman
258
2
73
23
SC III ph II
2015
2.0 dCi 150KM, 2014-2016
DW
Ghostman
Zarejestrowani
— 24-03-2024, 22:23
op
Nie. Niczego takiego w instrukcji nie było.
•
siwusek216
5,929
17
4153
2,915
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Chyba coś było, chodzi o to żeby napełnić układ przez zmianę biegów na 2-3sec w każdym położeniu. Choć nie wydaje mi się żeby aż litr zleciał. Ja bym teraz kontrolnie dolał ze 200ml i sprawdził poziom jeszcze raz i się nie przejmował.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
Ghostman
258
2
73
23
SC III ph II
2015
2.0 dCi 150KM, 2014-2016
DW
Ghostman
Zarejestrowani
— 28-03-2024, 21:37
op
Po 2 dniach jazdy znów zauważyłem, że skrzynia zaczęła pracować bardziej twardo. Wymieniłem olej po raz trzeci. Przed wymianą chciałem skontrolować stan i znów zleciało 0,5l i zgasiłem silnik. Po wymianie wlałem 3,4l (tyle wyleciało) i nawet już nie próbowałem kontrolować stanu.
•
|