ABGASSYSTEM DEFEKT
A może na start dopiąć akumulator i zobaczyć czy błąd wróci?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
op
Jutro się tym zajmę
zobaczymy jakie będą efekty (30-08-2015, 18:40)siwusek216 napisał(a): To raczej holenderski, pewnie lambda bez clip tez da rade stwierdzić czy dobra potrzebny multimetr. Sonda ma 3 lub 4 przewody , przeważnie dwa białe to obwód grzałki miewasz na reszcie jeśli ma 3 przewody to masa z budy i 3 pin od lambda , jak ma 4 przewody to pomiędzy kolorowymi napięcie powinno płynnie oscylować 0,1-1V . Pamiętaj ze zimna sonda kłamie musi mieć jakieś 400st. wiec najlepiej mierzyć jakieś 10min. po odpaleniu.Auto przywiozłem z niemiec więc myślałem że to niemieckie komunikaty a co do lamby to będe musiał odwiedzić jakiegoś elektryka bo niemam żadnych mierników (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2015, 19:09 przez Wuja.)
Na początku odłącz akumulator na 10-15min, później podłącz i zobacz czy nie zgasło. Jeśli nie to do sprawdzenia/czyszczenia czujnik faz rozrządu. Przemyj go w benzynie ekstrakcyjnej i sprawdź kostkę do niego -styki.
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
To zdecydowanie niemiecki komunikat. Mam to samo z rzadka. Właśnie jestem w trakcie dogadywania się z prawdziwym elektromechanikiem, żeby sprawdził po kolei metodycznie, o co chodzi.
Co prawda Abgassystem Defekt oznacza, że coś nie tak jest z wydechem, niemniej może to być spowodowane wcześniej. Np. jeśli wypada zapłon na którymś cylindrze, to katalizator będzie zgłaszał ustarkę. Ale to nie kwestia katalizatora. Przeczytaj mój wątek - w aucie mam ten sam komunikat, co Ty, a jednak istota problemu jest inna: http://www.scenic-forum.pl/Watek-B%C5%82...hlight=062 Z powyższych rad jak do tej pory byłbym na początek za podłączeniem CLIPa. Bez tego poruszasz się po omacku. Ten komunikat może być spowodowany przez różne rzeczy.
----
Oprócz Scenic'a: Renault Thalia kupiona w salonie, 1,5dci 2007r., przejechane 180'000km (01.08.2015), oprócz wymiany łożyska i przepływomierza - bezawaryjna
Podpiąć samochód pod system diagnostyczny (Clip albo MaxiEcu) albo diagnoskop serwisowy.
Odczytać błędy, skasować, pojeździć, sprawdzić jaki błąd został zapisany na nowo. Na tej podstawie można będzie coś pownioskować. Gdybanie i wymiana części metodą prób i błędów moze okazać się kosztowna i nieskuteczna.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
Dziś rozłączyłem akumulator ,w między czasie wyczyściłem czujnik zmiennych faz
wyczyściłem klemy sprawdziłem akumulator po podłączeniu spowrotem komunikat znikł radość nie trwała zbyt długo po 16 km znów jest to samo niestety 20minut bez zasilania i radio się zakodowało a pin podany w książeczce od radia niedziała chciałem dobrze a wyszło jak zawsze |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
9 gości