Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

2.0 dci geometria turba się zacina?


Ghostman
Zarejestrowani

op Autostrada 1h jazdy 120km/h pod górkę, wciskam mocniej gaz i od razu:


Cytat:OBD-IIOBD-II
DTCs: 5
----------------------------
P0201 [0x0201]
Injector 1 - circuit malfunction
----------------------------
P0299 [0x0299]
Turbocharger (TC)/supercharger (SC) - low boost
----------------------------
P2263(22) [0x226322]
Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem
----------------------------
P1525(F3) [0x1525F3]
Air Bypass Valve System
----------------------------
P0201(3A) [0x02013A]
Injector 1 - circuit malfunction
============================
Jednostka sterująca silnika (11 bit)Jednostka sterująca silnika (11 bit)
DTCs: 3
----------------------------
P2263(22) [0x226322]
Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem
Odometer: 75087 km
----------------------------
P1525(F3) [0x1525F3]
Air Bypass Valve System
Odometer: 75087 km
----------------------------
P0201(3A) [0x02013A]
Injector 1 - circuit malfunction
Odometer: 74962 km


Miałem takie kwiatki jak na chwilę miałem chip, ale tam był overboost, a nie low boost i bez tego injector 1.
Zjechałem na zjazd skasowałem i przejechałem następne 600km bez tematu chociaż próbowałem kilkukrotnie to sprowokować w ten sam sposób.
W jeździe też nic się nie zmieniło, ani w spalaniu.
Jedyne co to zauważyłem, że wydarzyło się to chwilę po wypalaniu dpf, który niestety trafił na sznurek ciężarówek i jechałem przez cały proces 80km/h z obrotami poniżej 2000.

Widzę też, że p0201 znów się pojawił, ale nie generuje kluczyka.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-05-2023, 15:04 przez Ghostman.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(03-05-2023, 15:04)Ghostman napisał(a): Autostrada 1h jazdy 120km/h pod górkę, wciskam mocniej gaz i od razu:


Cytat:OBD-IIOBD-II
DTCs: 5
----------------------------
P0201 [0x0201]
Injector 1 - circuit malfunction
----------------------------
P0299 [0x0299]
Turbocharger (TC)/supercharger (SC) - low boost
----------------------------
P2263(22) [0x226322]
Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem
----------------------------
P1525(F3) [0x1525F3]
Air Bypass Valve System
----------------------------
P0201(3A) [0x02013A]
Injector 1 - circuit malfunction
============================
Jednostka sterująca silnika (11 bit)Jednostka sterująca silnika (11 bit)
DTCs: 3
----------------------------
P2263(22) [0x226322]
Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem
Odometer: 75087 km
----------------------------
P1525(F3) [0x1525F3]
Air Bypass Valve System
Odometer: 75087 km
----------------------------
P0201(3A) [0x02013A]
Injector 1 - circuit malfunction
Odometer: 74962 km


Miałem takie kwiatki jak na chwilę miałem chip, ale tam był overboost, a nie low boost i bez tego injector 1.
Zjechałem na zjazd skasowałem i przejechałem następne 600km bez tematu chociaż próbowałem kilkukrotnie to sprowokować w ten sam sposób.
W jeździe też nic się nie zmieniło, ani w spalaniu.
Jedyne co to zauważyłem, że wydarzyło się to chwilę po wypalaniu dpf, który niestety trafił na sznurek ciężarówek i jechałem przez cały proces 80km/h z obrotami poniżej 2000.

Widzę też, że p0201 znów się pojawił, ale nie generuje kluczyka.

Popatrz uważnie na przewód od turbiny do intercoolera - mieliśmy podobny problem w Lagunie III 2,0 dci
Niby przewód cały, a na samym dole miał rysę na łuku - przy spokojnej jeździe nic się nie działo,
po wdepnięciu gazu głębiej i przekroczeniu 2000 obr/min turbina zaczynała ładować już tak na serio, ciśnienie rosło, przewód puchł i pęknięcie się rozszerzało, co z kolei powodowało spadek ciśnienia w kolektorze dolotowym poniżej wartości oczekiwanej - czyli przejście sterownika w tryb awaryjny z obcięciem mocy, obrotów i check na desce.
Wbrew pozorom sprawa często występująca i dość trudna do zlokalizowania - parametry mierzone podczas pracy silnika na postoju nigdy nie spowodują wystąpienia tej usterki -
tylko podczas jazdy, pod znacznym obciążeniem i po nagrzaniu silnika.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
mckarmi
Zarejestrowani

U mnie w 2.0dCi przy 200k robiłem turbo bo przy około 120/h właśnie wywalało błąd zbyt niskiej wartości doładowania. Geometria była całkiem zablokowana, aż dziw, że to auto jakoś jeździło. Po wyrzuceniu błędu samochód nie przechodził w tryb awaryjny, jechał dalej tak samo.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi mckarmi za ten post post:
  • Ghostman
twilk7
Zarejestrowani

Jak tylko geometria stoi, to jest sprawdzony specyfik do jej rozruszania. Zastosowany zgodnie z procedurą, pozwala zaoszczędzić parę stówek.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości