Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.9 dCi 120HP kopci na niebiesko


Klonus
Zarejestrowani

op Szanowni, 


Auto zaczęło dość intensywnie kopcić na niebiesko, przy czy nie ma odczuwalnego spadku mocy, równo chodzi na wolnych obrotach, ogólnie wszystko wydaje się być ok, poza tą chmura ciągnąca się za autem.
Problem pojawił się po corocznej wymianie filtrów i oleju, choć może to tylko zbieg okoliczności. Olej 5w40 jak i w ubiegłym sezonie, tylko inna marka.
Początkowo myślałem że przelałem olej, bo na bagnet pęknięty i bazowałem na wskazaniach z tablicy. Zakupiłem nawet nowy bagnet i okazuje się że poziom oleju w normie.
Sprawdziłem odmę, przewody i kanały, wszystko drożne i czyste. Tu sprawdzenie tylko od frontu, czyli tej części gdzie jest dostęp, nie wiem jak ma się sprawa od strony grodzi.
Kopcenie nasila się po zejściu na niższe obroty, w trasie praktycznie nie występuje, najgorzej jest w trybie miejskim, na dojazdach do świateł, istna zasłona i to niezależnie od temperatury silnika.
Szukałem, czytałem, możliwości wiele, od pierścieni po uszczelniacze zaworów, czy nawet turbo, tylko że straty mocy nie odczułem.
Mam wrażenie że w komorze korbowej jest nieco podwyższone ciśnienie, dość intensywnie dmucha na wolnych obrotach, a przy odkręcaniu korka podczas pracy silnika czuć jak schodzi nagromadzone powietrze.
Jakiś czas temu samoistnie zrzuciło mi przewód z odmy, silnik też nieco bardziej się poci. Kilka razy wywaliło też injection fault, który ustępował po ponownym uruchomieniu silnika.
Boje się że to koniec jednostki i czeka mnie generalka, nim jednak zdecyduje się na radykalne kroki warto by co nieco jeszcze sprawdzić i tu liczę na Wasze doświadczenie.
Auto ma już ponad 300k na blacie, ale zdaje się że silnik był już podmieniany, zresztą jednostka naprawdę fajnie pracuje i dość nieźle się zbiera jak na taką stodołę i tylko 120hp.
Czy jest coś na co powinienem zwrócić szczególną uwagę? Nie do końca wiem jak w pełni wygląda układ odpowietrzenia komory i gdzie jeszcze powinienem sprawdzić drożność. Poradzicie proszę co jeszcze można sprawdzić.

Z pozdrowieniami

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Jakie masz ubytki oleju? 300K przebiegu to nie jest dużo.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Na początek pomiar ciśnienia sprężania. Druga czynność to weryfikacja turbiny. Skoro stało się to nagle to może upg?

Odpowiedz
Klonus
Zarejestrowani

op Z racji małych przebiegów (max 10k km/rok) wymieniam olej co rok i nigdy nie musiałem w międzyczasie uzupełniać poziomu.
Obecnie, tj odkąd występuje dolegliwości, trudno mi ocenić, bo przestałem używać auta i zrobiłem może 300km.

@ wojteks a uszczelka nie dała by raczej białego dymu?
Też nad turbo się zastanawiam, może zaczęło puszczać olej, tylko nie rozumiem dlaczego w trasie nie ma kopcenia, choć może przy wyższych prędkościach po prostu nie da się tego zaobserwować.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-05-2022, 06:49 przez Klonus.)

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(07-05-2022, 06:44)Klonus napisał(a): a uszczelka nie dała by raczej białego dymu?
To zależy, biały dym to płyn chłodniczy dostający się do komory spalania, olej to będzie niebieski dym.

(07-05-2022, 06:44)Klonus napisał(a): tylko nie rozumiem dlaczego w trasie nie ma kopcenia, choć może przy wyższych prędkościach po prostu nie da się tego zaobserwować.
Sam sobie odpowiedziałeś.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Sprawdź i zawór odmy, od tego zacznij. W wielu przypadkach on jest problemem.

Wysłane z Redmi Note 10 Pro

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • Klonus




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości