Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.9 DCI 130km BRAK MOCY


krzysztofk
Zarejestrowani

No niestety...

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
KamilCK
Zarejestrowani

op Ja po zaślepieniu EGR widzę zdecydowanie poprawienie dynamiki samochodu.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Nie dlawi się już ciepłymi spalinami,

Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - poszukiwania trwają...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
LUKKUL4158
Zarejestrowani

Po zaslepieniu oddycha tylko świeżym powietrzem bez powrotu spalin 😀

Wysłane z mojego Lenovo P1c72 przy użyciu Tapatalka

Thumbup
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Chociaz w teorii egr powinien dzialac tak ze spala spaliny tylko wtedy kiedy moc nie jest potrzebna... jesli wszystko dziala poprawnie. Jak sie depnie to w teorii swiezym powietrzem powinien tez oddychac... Problem oczywiscie jak sie zanieczysci i niedomyka sie...

Odpowiedz
KamilCK
Zarejestrowani

op Nieim czy jest tak jaki był zamiar ale wiem ze jest dużo zwawszy niż był przed zaślepieniem. Wydaje mi się że producen specjalnie coś tam poprzestawial bo za duża emisję spalin miał

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Jak już wyżej pisałem ja również mam zaślepiony EGR czy dzięki temu jest żwawszy raczej nic to nie zmieniło. Problemy z EGR powstają z kilku względów po pierwsze słabej jakości paliwo powoduje uszkodzenie układu wtryskowego a to znowu ma wpływ na jakość spalin zatykających go, następną kwestią jest zamulenie samochodu (nie mylić z katowaniem), jeżeli nie przegonimy auta to właśnie zatyka się EGR, zatyka się DPF, kierownica w turbinie. Tak na prawdę ten EGR to żadne ajwaj to wynalazek powodujący dodatkowy wydatek i uciążliwość. Kilka dni temu zajrzałem do swojego EGR tak z ciekawości i bardzo miło było gdy dzięki zaślepieniu mogłem go bez problemu wyjąć wyczyścić odrobinę sadzy.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Ale skoro zaslepiony to z jakiej sadzy czysciles?

Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - poszukiwania trwają...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

No właśnie zawór był okopcony nie to żeby był zawalony nagarem jak to często jest gdy się go nie zaślepi ale sadza była. Przed zaślepieniem wszystko wyjąłem i czyściłem. Muszę dokładnie obejrzeć chłodnicę EGR i całe to ustrojstwo jak to jest zbudowane i którędy mogły się tam dostać spaliny. Zaślepka jest wykonana z grubej blachy do tego dochodzą uszczelki tak więc na pewno nic nie przepuszcza.
Już spojrzałem na zdjęcie w internecie i może być tak, że spaliny trafiły do zaworu od d...y strony chłodnicy a to z tego względu, że stary silnik miał przedmuchy spalin do skrzyni korbowej i te spaliny mogły dziwnie krążyć. Między innymi z tego względu został wymieniony na drugi z Espace IV F9K również 120 konny.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-08-2016, 09:13 przez haszczurur.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

No i EGR zaślepiony.Auto rzeczywiście lepiej jedzie z dołu jakby turbina wcześniej zaczynała dmuchać.Założyłem zaślepkę jak kilka postów wyżej 12mm grubości.Cały zabieg trwałby z 15min.gdyby nie to że podkładka będąca w komplecie z zaślepką w momencie zakładania spadła mi z tyłu na kolektor dolotowy.Nie było jej widać więc zmuszony byłem zdjąć podszybie.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi krzysztofk za ten post post:
  • haszczurur, Mati




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości