Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.6dci Grand Scenic problemy z DPF (wyprany, zakodowany itp, a wypala się mega często)


lizuk
Zarejestrowani

op Umówiłem się do kumpla mechanika, będzie kopał i szukał. Sprawdzenie zaczniemy od wyjecie wtrysków.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Ja bym zaczął od dokładnego sprawdzenia szczelności dolotu.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
lizuk
Zarejestrowani

op W sumie też dobry pomysł. Czy możesz powiedzieć jak to wykonać na aucie?

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Dymiarką lub sprężonym powietrzem.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

Jak wygląda EGR i dolot? Jak będzie brudny to może być problem z DPF.

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

(25-07-2023, 05:59)twilk7 napisał(a): Odepnij przepływomierz i zobacz, czy coś się zmieni.

Wysłane przy użyciu Tapatalka
Też mam problem szybkiego zapychania się dpf w ostatnim czasie. Wcześniej wypalał się co 1500-2000 km, ostatnio to i co 200 km mu się zdarza. Problem zaczął się mniej więcej miesiąc temu po wyjeździe do Chorwacji.

Ja u siebie doszukuję się większej złożoności problemu, gdyż korekty na drugim wtrysku mam rzędu 1,5, natomiast na 1 i 3 w okolicy -0,8. Oczywiście te wartości się ciągle zmieniają. Zaznaczę, że w okolicy ferii zimowych korekty na wszystkich wtryskach były rzędu 0,5.

Za sugestia mechanika wyjeździłem puszkę LM na 1/3 zbiornika. Kolega z pracy zasugerował tec2000- zalałem 2 puszki na ok 7 litrów paliwa, po wyjeżdżeniu bez większych efektów. Twierdzi on (kolega), że po takim czyszczeniu wtryski muszą się "zaadoptować do nowych warunków" i obiektywny efekt powinien być widoczny po kilkuset km. Wg mnie coś tutaj bajką trąci.

Zauważyłem, że DPF obecnie zapełnia się w tempie 1g/10km. Dla testów odpiąłem wtyczkę od przepływki i po przejechaniu ok 30 km przybyło może 0,5g sadzy. Czy to może wskazywać na uszkodzony przepływomierz?

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Może. Teraz trzeba odczytać pracę przepływki w czasie jazdy samochodem.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

Jakie parametry należy śledzić i co powinno być wyznacznikiem nieprawidłowości?

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Prace przepływomierza.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

Wartości wskazuje logicznie poprawne, natomiast pytanie czy nie ma rozbieżności związanych ze stanem rzeczywistym

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości