Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.6 dCi "muli" podczas przyspieszania.


mike_pi
Zarejestrowani

Jako ciekawostkę mogę dodać, że podobne wahnięcie występuje na wykresie ciśnienia paliwa na listwie CR

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

Sprawdź wskazania przeplywomierza, czy pokrywają się z oczekiwanymi dawkami, bo jeżeli nie to będziesz miał wstanie czkawkę na szynie CR.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

czkawka w dieslu nie jest od powietrza a od paliwa, trzeba się przyjrzeć jak działa zawór regulujący ciśnienie i czy nie przepuszcza paliwa zmniejszając tym samym ciśnienie na listwie. Moim zdaniem wykres doładowania to tylko skutek a nie przyczyna. Są jakieś błędy?

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Dlaczego wszyscy, zawsze szukają błędów? Dlaczego nikt nie rozumie, że błędy wyświetlają się, kiedy już cis nie działa? Diagnostyka, to nie odczyt błędów, a odczyt i interpretacja danych w czasie rzeczywistym.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • wojteks
Neonixos666
Zarejestrowani

(16-12-2023, 21:09)twilk7 napisał(a): Dlaczego wszyscy, zawsze szukają błędów? Dlaczego nikt nie rozumie, że błędy wyświetlają się, kiedy już cis nie działa? Diagnostyka, to nie odczyt błędów, a odczyt i interpretacja danych w czasie rzeczywistym.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

W takim razie gdzie są te dane do porównania? wszyscy są mądrzy, oddałem samochód do najlepszego speca w okolicy i co? nic, powiedział mi to co i ja wiedziałem skasował za podpięcie o powiedział że może to albo tamto. Tysiące km przejechane z podglądem danych i co? Z czym to porównać? ze zdrowym egzemplarzem wiadomo, robiłem tak wszystko ok i co dalej?

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Zlikwiduj nieszczelność w dolocie, sprawdź wtryski na stole, sprawdź kompresję przy okazji zdemontowania wtrysków. Na 99% gdzieś tutaj leży problem.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

(16-12-2023, 21:21)twilk7 napisał(a): Zlikwiduj nieszczelność w dolocie, sprawdź wtryski na stole, sprawdź kompresję przy okazji zdemontowania wtrysków. Na 99% gdzieś tutaj leży problem.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Taki właśnie mam plan zacznę od nieszczelności a jeśli to nie to pewnie skończy się na sprawdzeniu wtryskiwaczy. W sumie kompresję mogę sprawdzić też szybko przez otwory od świec żarowych.

Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

op
(16-12-2023, 19:34)mike_pi napisał(a): Jako ciekawostkę mogę dodać, że podobne wahnięcie występuje na wykresie ciśnienia paliwa na listwie CR
Żadna ciekawostka u mnie było to samo. Jedno zależne od drugiego i odwrotnie. Dla mnie to problem w sterowaniu, tym bardziej że wyczuwalne na 1-wszym biegu. Od kiedy to masz, jak się zaczęło, była przed jakaś naprawa? Zmiana paliwa, filtry - głównie paliwa?

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

(16-12-2023, 21:18)Neonixos666 napisał(a): oddałem samochód do najlepszego speca w okolicy i co? nic, powiedział mi to co i ja wiedziałem skasował za podpięcie o powiedział że może to albo tamto.
Zapłacisz za godziny spędzone na poprawnej diagnostyce? Niechętnie, bo przecież za podłączenie komputera tyle pieniędzy? Podłączenie komputera to 200 zł za czynność, poprawna diagnostyka to 200 zł za godzinę pracy, a tych może być nie jedna, bo jest co sprawdzać i porównywać.
Ja bym zaczął od szczelność i czystości dolotu. Następnie wtryski, zawory EGR. Oczywiście po uprzedniej diagnostyce, która nie wskaże żadnego innego podejrzanego.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • wojteks
mike_pi
Zarejestrowani

(16-12-2023, 21:32)GrzegorzN napisał(a):
(16-12-2023, 19:34)mike_pi napisał(a): Jako ciekawostkę mogę dodać, że podobne wahnięcie występuje na wykresie ciśnienia paliwa na listwie CR
Żadna ciekawostka u mnie było to samo. Jedno zależne od drugiego i odwrotnie. Dla mnie to problem w sterowaniu, tym bardziej że wyczuwalne na 1-wszym biegu. Od kiedy to masz, jak się zaczęło, była przed jakaś naprawa? Zmiana paliwa, filtry - głównie paliwa?
Z taką "cechą" kupiłem już auto 1,5 roku temu. Tylko wtedy jeszcze występowało cykliczne "szarpanie" na każdym biegu związane z niedrożnością rurki czujnika ciśnienia spalin. To udało mi się wyeliminować, pozostało jeszcze to wahnięcie na 1-szym biegu, o którym ty wspominasz.

Paliwo tankuję na Orlenie, filtr paliwa ma 15kkm, ale jego nie obwiniam, bo to zawsze było, niezależnie od przebiegu filtra.

Finalnie udało ci się to wyeliminować? Ciśnienie wymagane na listwie też ma takie wahnięcie,a za nim podażą ciśnienie rzeczywiste, więc komputer tutaj sieje zamęt na podstawie jakiegoś odczytu

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości