Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.6 dCi "muli" podczas przyspieszania.


kotleto
Zarejestrowani

Już dawno ogarnięte Biggrin

Wysłane z mojego fona

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
@ kotleto opis aktywnych błędów;
DF047 zapamiętany, nieistotny
DF1167 oznacza napięcie sondy lambda poza granicami tolerancji. Do sprawdzenia wtyczka sondy lub sama sonda.
DF015 zapamiętany, olałbym
Df997 może być spalona jedna świeca nurnikowa, nieistotny dla mocy silnika
DF297 - 2df oznacza filtr niedrożny i tu może być usterka samego filtra lub czujnika ciśnienia różnicowego, do sprawdzenia wężyki przy czujniku ciśnienia różnicowego.
DF1012 - standard przy wyżej wymienionych błędach i jest nieistotny bo jest ich skutkiem, oznacza zablokowany tempomat z powodu usterki wtrysku.

Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

op
(19-09-2023, 20:26)kotleto napisał(a): Już dawno ogarnięte
Co było?

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

(08-07-2022, 08:49)lekkir napisał(a): No i wracam po wczorajszych pomiarach i powiem krótko - SUPER!  Clap

Nie tylko moje odczucia a również odczyty wskazują na znaczną poprawę w dynamice (wykresy poniżej a pliki excel w załączeniu)




Dla łatwiejszego uzmysłowienia wrzucę tabelkę jak wyglądało doładowanie przed a jak aktualnie (dotychczas żądane osiągał przy ok 2200obr, aktualnie przy ok 1950obr).



Żeby było w jednej wiadomości co zrobiłem:
- wymiana przewodu do czujnika ciśnienia przed turbiną (223214784R) bo pewnie zanim wywaliło w nim dziurę był już nieszczelny
- czyszczenie ww. czujnika (8201000764) - do środka wtryskiwałem środek do czyszczenia EGR/gaźników a na koniec do styków elektrycznych
- czyszczenie EGR (tego z przodu) ale nie był jakoś zawalony, bo sadza oblepiała max 10-15% jego objętości i jestem przekonany, że było to bez wpływu na dynamikę...

W planach mam jeszcze (możliwe, że już w poniedziałek):
- czyszczenie EGR przy kolektorze wydechowym (muszę poczytać jak go wymontować i czy w ogóle to możliwe, bo na pierwszy rzut oka nie wygląda to przyjemnie - ma ktoś jakieś doświadczenie?)
- sprawdzenie wartości podciśnienia
- wymiana wężyków podciśnień bo niektóre są już za bardzo plastyczne
Potwierdzam. Przed wakacjami wyczyściłem rurkę do czujnika ciśnienia spalin, a sam czujnik zalałem jakimś zmywaczem i była duża poprawa na +. Wczoraj ponownie wyjąłem czujnik i wymyłem do zmywaczem do EGR i jest kolejną znaczna poprawa !

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Jarek Jastrzębski
Zarejestrowani

Masz jakieś zdjęcia gdzie ta rurka się znajduje i jak się do niej dostać ?

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Obok turbiny

Wysłane z mojego fona

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

(01-12-2023, 02:49)Jarek Jastrzębski napisał(a): Masz jakieś zdjęcia gdzie ta rurka się znajduje i jak się do niej dostać ?
Post #136. wystarczy wątek przejrzeć

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

Skoro tak nam skutecznie idzie eliminowanie wad 1.6 dCi, to może ktoś mi pomoże:
Występuje to niemalże zawsze, najbardziej wyczuwalne na 1 biegu. W pewnym momencie ciśnienie doładowania referencyjne chwilowo znacznie się zmniejsza, po czym ciągnie dalej. W praktyce się objawia to tym, że auto często dostaje kangurka przy przyspieszaniu. Ktoś na pomysł gdzie szukać?[Obrazek: fd460e1bfee56e39a4b7038c02995a04.jpg][Obrazek: 4fcdceb6122c0a1e71d740240b570a15.jpg]

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

W przepływomierzu szukaj

Odpowiedz
mike_pi
Zarejestrowani

A jakaś wskazówka czego?

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości