lekkir
191
0
31
23
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
pow. cieszyński
lekkir
Zarejestrowani
— 07-07-2022, 12:44
Pologowałem swojego (ciśnienie w listwie, doładowanie & przepływkę) i jak widać na załączonych wykresach wg mnie:
- listwa jest jak najbardziej OK,
- przepływka mierzy dobrze (w całym zakresie) chodź dopiero przy 2tyś osiąga zadaną (ale to wynika z tego jak wstaje turbo)
- turbo wstaje powoli, lecz nie mam wiedzy i porównania przy jakich obrotach ile dmucha w przypadku prawidłowej pracy wszystkich podzespołów za to odpowiedzialnych (bo zadana od razu wali +1,2bar).
Od razu pochwalę PyClip'a bo dotychczas go nie doceniałem, za super czasy odczytu bo dla 3 parametrów odczyty co ok 0,2ms.
Dodam jeszcze, że na drugi dzień po ww. odczytach zaczęło dmuchać gdzieś przy silniku, waliło spalinami, wyskoczył błąd DTC047195 (DF998) CIŚNIENIE PRZED TURBINĄ. Standardowo przedmuchało (wypaliło bo zwęglone) przewód silikonowy pomiędzy czujnikiem a stalową rurką 223214784R. Po wymianie odniosłem wrażenie, że turbina wstaje zdecydowanie szybciej i przy 1,8tyś/obr już ładnie ciągnie (dotychczas przy 2,0tyś/obr) - ale muszą mi to potwierdzić kolejne LOGi które może zrobię jeszcze dziś.
W załączniku jeszcze pliki Excel żeby podejrzeć na cyferkach, byłbym również wdzięczny użytkownikom sprawnych 1.6dCi aby pologowali swoje samochody i udostępnili w tym poście (najlepiej PyClipem, PyRenem aby była duża rozdzielczość odczytów).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-07-2022, 13:00 przez lekkir.)
•
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
op
(07-07-2022, 12:44)lekkir napisał(a): Po wymianie odniosłem wrażenie, że turbina wstaje zdecydowanie szybciej i przy 1,8tyś/obr już ładnie ciągnie Sprawdzone u mnie cała ta rurka. No i turbinę czuć właśnie w okolicach 1800obr. Temat na razie odpuściłem z braku czasu i chęci, ale wrócę. Muszę od spodu obejrzeć auto a przynajmniej tył silnika na tyle na ile się da. Sprawdzić stan okablowania, złączek. Ciekawi mnie jeszcze chłodnica spalin egr a dokładniej jaki może mieć wpływ na pracę silnika. No i cały czas mi siedzi w głowie fakt o którym gdzieś przeczytałem, że za takie objawy jak u mnie występują, odpowiadał czujnik temperatury na fap. Ciężko znaleźć kogoś ogarniętego żeby do tematu podszedł z choćby oscyloskopem i miernikiem a nie komputerem. A myślę że wtedy wiele by się wyjaśniło.
•
lekkir
191
0
31
23
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
pow. cieszyński
lekkir
Zarejestrowani
— 08-07-2022, 08:49
No i wracam po wczorajszych pomiarach i powiem krótko - SUPER!
Nie tylko moje odczucia a również odczyty wskazują na znaczną poprawę w dynamice (wykresy poniżej a pliki excel w załączeniu)
Dla łatwiejszego uzmysłowienia wrzucę tabelkę jak wyglądało doładowanie przed a jak aktualnie (dotychczas żądane osiągał przy ok 2200obr, aktualnie przy ok 1950obr).
Żeby było w jednej wiadomości co zrobiłem:
- wymiana przewodu do czujnika ciśnienia przed turbiną (223214784R) bo pewnie zanim wywaliło w nim dziurę był już nieszczelny
- czyszczenie ww. czujnika (8201000764) - do środka wtryskiwałem środek do czyszczenia EGR/gaźników a na koniec do styków elektrycznych
- czyszczenie EGR (tego z przodu) ale nie był jakoś zawalony, bo sadza oblepiała max 10-15% jego objętości i jestem przekonany, że było to bez wpływu na dynamikę...
W planach mam jeszcze (możliwe, że już w poniedziałek):
- czyszczenie EGR przy kolektorze wydechowym (muszę poczytać jak go wymontować i czy w ogóle to możliwe, bo na pierwszy rzut oka nie wygląda to przyjemnie - ma ktoś jakieś doświadczenie?)
- sprawdzenie wartości podciśnienia
- wymiana wężyków podciśnień bo niektóre są już za bardzo plastyczne
•
wędkarz
1,183
5
550
642
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Rokitnica
wędkarz
Zarejestrowani
— 08-07-2022, 08:53
(08-07-2022, 08:49)lekkir napisał(a): No i wracam po wczorajszych pomiarach i powiem krótko - SUPER!
Nie tylko moje odczucia a również odczyty wskazują na znaczną poprawę w dynamice (wykresy poniżej a pliki excel w załączeniu)
[attachment=25459]
[attachment=25460]
Dla łatwiejszego uzmysłowienia wrzucę tabelkę jak wyglądało doładowanie przed a jak aktualnie (dotychczas żądane osiągał przy ok 2200obr, aktualnie przy ok 1950obr).
[attachment=25458]
Żeby było w jednej wiadomości co zrobiłem:
- wymiana przewodu do czujnika ciśnienia przed turbiną (223214784R) bo pewnie zanim wywaliło w nim dziurę był już nieszczelny
- czyszczenie ww. czujnika (8201000764) - do środka wtryskiwałem środek do czyszczenia EGR/gaźników a na koniec do styków elektrycznych
- czyszczenie EGR (tego z przodu) ale nie był jakoś zawalony, bo sadza oblepiała max 10-15% jego objętości i jestem przekonany, że było to bez wpływu na dynamikę...
W planach mam jeszcze (możliwe, że już w poniedziałek):
- czyszczenie EGR przy kolektorze wydechowym (muszę poczytać jak go wymontować i czy w ogóle to możliwe, bo na pierwszy rzut oka nie wygląda to przyjemnie - ma ktoś jakieś doświadczenie?)
- sprawdzenie wartości podciśnienia
- wymiana wężyków podciśnień bo niektóre są już za bardzo plastyczne
Gratuluje! Kolego wrzuciłbyś fotki z silnika jeżeli w miarę łatwo je zrobić - gdzie jest wężyk i czujnik?
Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km
•
siwusek216
5,922
17
4149
2,911
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
(08-07-2022, 08:53)wędkarz napisał(a): (08-07-2022, 08:49)lekkir napisał(a): No i wracam po wczorajszych pomiarach i powiem krótko - SUPER!
Nie tylko moje odczucia a również odczyty wskazują na znaczną poprawę w dynamice (wykresy poniżej a pliki excel w załączeniu)
Dla łatwiejszego uzmysłowienia wrzucę tabelkę jak wyglądało doładowanie przed a jak aktualnie (dotychczas żądane osiągał przy ok 2200obr, aktualnie przy ok 1950obr).
Żeby było w jednej wiadomości co zrobiłem:
- wymiana przewodu do czujnika ciśnienia przed turbiną (223214784R) bo pewnie zanim wywaliło w nim dziurę był już nieszczelny
- czyszczenie ww. czujnika (8201000764) - do środka wtryskiwałem środek do czyszczenia EGR/gaźników a na koniec do styków elektrycznych
- czyszczenie EGR (tego z przodu) ale nie był jakoś zawalony, bo sadza oblepiała max 10-15% jego objętości i jestem przekonany, że było to bez wpływu na dynamikę...
W planach mam jeszcze (możliwe, że już w poniedziałek):
- czyszczenie EGR przy kolektorze wydechowym (muszę poczytać jak go wymontować i czy w ogóle to możliwe, bo na pierwszy rzut oka nie wygląda to przyjemnie - ma ktoś jakieś doświadczenie?)
- sprawdzenie wartości podciśnienia
- wymiana wężyków podciśnień bo niektóre są już za bardzo plastyczne
Gratuluje! Kolego wrzuciłbyś fotki z silnika jeżeli w miarę łatwo je zrobić - gdzie jest wężyk i czujnik?
Patrząc pod maskę z lewej strony za silnikiem, wiązka która idzie górą obok osłony rozrządu jest od tego czujnika bez problemu trafisz za nią.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to siwusek216 for this post
• wędkarz
lekkir
191
0
31
23
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
pow. cieszyński
lekkir
Zarejestrowani
— 08-07-2022, 09:11
(08-07-2022, 08:53)wędkarz napisał(a): Gratuluje! Kolego wrzuciłbyś fotki z silnika jeżeli w miarę łatwo je zrobić - gdzie jest wężyk i czujnik?
Lokalizacja patrząc na silnik - lewy tył. Należy rozebrać podszybie i dostęp jest już w miarę OK.
Wykręcasz śrubkę wskazaną czerwoną strzałką
Odkręcasz przewód wskazany żółtą strzałką lub usuwasz opaskę wskazaną zieloną strzałką
... i już uwolniony masz czujnik, łapę trzymającą czujnik oraz przewód
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi lekkir za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to lekkir for this post
• wędkarz
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
op
(08-07-2022, 08:49)lekkir napisał(a): czyszczenie EGR przy kolektorze wydechowym (muszę poczytać jak go wymontować i czy w ogóle to możliwe, bo na pierwszy rzut oka nie wygląda to przyjemnie - ma ktoś jakieś doświadczenie?) Gdzieś czytałem że można go wyciągnąć od góry, ale trzeba całą prawą stronę rozebrać, łatwiej od dołu z kanału. Tu znajdziesz https://www.youtube.com/channel/UCu0QV4U...PgLVmIXxgg
@ lekkir
Zobacz jaką masz temperaturę przed katalizatorem. U mnie jest stałe 50 stopni i jakoś mi się to nie podoba. Skoro jest stała temperatura to po co jest czujnik?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-07-2022, 11:23 przez GrzegorzN.)
•
lekkir
191
0
31
23
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
pow. cieszyński
lekkir
Zarejestrowani
— 08-07-2022, 12:16
(08-07-2022, 10:25)GrzegorzN napisał(a): Zobacz jaką masz temperaturę przed katalizatorem. U mnie jest stałe 50 stopni i jakoś mi się to nie podoba. Skoro jest stała temperatura to po co jest czujnik?
U mnie również 50 stopni, musiałbym pologować czy stale pokazuje 50 czy może się zmienia.
(08-07-2022, 10:25)GrzegorzN napisał(a): Gdzieś czytałem że można go wyciągnąć od góry, ale trzeba całą prawą stronę rozebrać, łatwiej od dołu z kanału. Tu znajdziesz https://www.youtube.com/channel/UCu0QV4U...PgLVmIXxgg
Już na tym kanale szukałem lecz nie znalazłem - jest od 1,6dci BiTurbo, ale tam jest inaczej...
•
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
op
(08-07-2022, 12:16)lekkir napisał(a): jest od 1,6dci BiTurbo, ale tam jest inaczej No ale mniej więcej można podejrzeć.
•
maciej1486
21,013
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
(08-07-2022, 12:16)lekkir napisał(a): (08-07-2022, 10:25)GrzegorzN napisał(a): Zobacz jaką masz temperaturę przed katalizatorem. U mnie jest stałe 50 stopni i jakoś mi się to nie podoba. Skoro jest stała temperatura to po co jest czujnik?
U mnie również 50 stopni, musiałbym pologować czy stale pokazuje 50 czy może się zmienia.
(08-07-2022, 10:25)GrzegorzN napisał(a): Gdzieś czytałem że można go wyciągnąć od góry, ale trzeba całą prawą stronę rozebrać, łatwiej od dołu z kanału. Tu znajdziesz https://www.youtube.com/channel/UCu0QV4U...PgLVmIXxgg
Już na tym kanale szukałem lecz nie znalazłem - jest od 1,6dci BiTurbo, ale tam jest inaczej... U mnie wystaryczło odpiąć czujnik, włozyc drucik i przepchać tą rurke. Bez róznicy czy 1.6 czy 1.5dci.
Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
|