Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.6 dCi "muli" podczas przyspieszania.


wojteks
Zarejestrowani

100kPa to normalne ciśnienie, 250kPa to 1.5 bara doładowania. Pytanie czemu nie ma doładowania poniżej 1800obr/min przecież tam blisko powinien być maksymalny moment obrotowy.

Sprawdziłbym działanie zmiennej fazy bo tu wygląda jakby nie działała ale ja się nie znam.

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani


(25-04-2022, 13:36)wędkarz napisał(a): 100kPa to normalne ciśnienie, 250kPa to 1.5 bara doładowania. Pytanie czemu nie ma doładowania poniżej 1800obr/min przecież tam blisko powinien być maksymalny moment obrotowy.


Masz rację, pomyliłem jednostki

Mnie zastanawiają te wahania (ząbki) u góry. Tu zmienna geometria nie powinna mieć wpływu. Szarpanie które opisałeś jest jakby widoczne na wykresie. Kierowałbym się ku wymianie mapsensora jednak

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2022, 13:41 przez wędkarz.)

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

op Map sensor zamówiony, koszt oryginału ok 90zł. Tym bardziej że stary jest oznaczony farbą. Te spadki, ząbki to właśnie to co go boli. Turbina dmucha dobrze i równo. Nie wiem na ile ale rozciągnięty łańcuch na rozrządzie też może mocno mulić. Coś na zasadzie walnietej zmiennej fazy.

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

Czekamy na recezje :p nowy za 90zl ? Jak za darmo

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
zonker
Zarejestrowani

U mnie też jest podobny problem i czujnik był wymieniany. 
Dopiero od mniej wiecej 2tys. obr czuć dobre odejście i  przy tym dwa trzy delikatne przytkania.
Po dłuższym postoju troche ciężej pali i tak jakby zatrzęsie budą. 
Przez ecu tweaker coś mogę sprawdzić?

Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

op Ja używałem car scaner + kupiłem licencję za niecałe 30 zeta. Prosty i wszystko jest.

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

(25-04-2022, 17:12)zonker napisał(a): U mnie też jest podobny problem i czujnik był wymieniany. 
Dopiero od mniej wiecej 2tys. obr czuć dobre odejście i  przy tym dwa trzy delikatne przytkania.
Po dłuższym postoju troche ciężej pali i tak jakby zatrzęsie budą. 
Przez ecu tweaker coś mogę sprawdzić?

Map sensor byl wymieniany i nie pomoglo?

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
zonker
Zarejestrowani

no nic to nie dało. Myślę powęszyć coś przy pompie wtrysku.
Albo bąble tylko w których miejscach ?

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Skoro jest "turbo dziura" to podtrzymam swoją opinię o nieprawidłowej pracy zmiennej fazy turbiny. Drugie co mi do głowy przychodzi to czujnik temperatury zasysanego powietrza o ile jest.

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

Jak czujnik kosztował 90zl to warto wymienić. Jedna opcja odejdzie.

Jakbym miał szukać nieszczelności w układzie paliwowym to bym zaczął od szybkozłaczek filtra paliwa (często odpinane,węże twardnieją). Tyle że tu po wykresie widać że coś nie tak z ciśnieniem na turbawce

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości