GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
op
Kolejny problem. Scenic 3 1.6dci podczas przyspieszania, przyspiesza ale "pulsacyjnie". Tak jakbym dodawał gazu i wyrównywał, ciężko to nawet określić. Podobny problem miałem w 1.9dci jak padał czujnik ciśnienia, ale tam wyskakiwał błąd i wchodził w stan awaryjny. Tu żadnych błędów nie wyświetla. Ktoś miał coś podobnego?? Od czego zacząć szukanie?? Dodam że silnik pracuje równo, dobrze pali.
•
wędkarz
1,183
5
550
642
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Rokitnica
wędkarz
Zarejestrowani
— 19-04-2022, 14:29
Filtr paliwa wymieniony? Brak bąbli w układzie?
Najłatwiej chyba odpalić program diagnostyczny i obserwować ciśnienie na szynie, ciśnienie na turbinie, wartość na przepływomierzu....
Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km
•
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
op
(19-04-2022, 14:29)wędkarz napisał(a): Najłatwiej chyba odpalić program diagnostyczny i obserwować ciśnienie na szynie, ciśnienie na turbinie, wartość na przepływomierzu Jest jakaś zakładka, gdzie te parametry będą wszystkie razem, czy trzeba skakać?
•
wędkarz
1,183
5
550
642
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Rokitnica
wędkarz
Zarejestrowani
— 20-04-2022, 06:32
W ddt4all trzeba skakać na pewno. Kurcze dziwne że żaden błąd nie wywalił, no ale cóż - czasami tak się dzieje.
Możesz spróbować trochę ''wymusić'' ten błąd. Przygazuj mu ostro może przekroczysz wartość która potrzebna jest do zapisania błędu
Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km
•
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
op
(20-04-2022, 06:32)wędkarz napisał(a): Możesz spróbować trochę ''wymusić'' ten błąd. Przygazuj mu ostro może przekroczysz wartość która potrzebna jest do zapisania błędu Nic to nie daje.
W aucie dodatkowo brakuje ''dołu'' do momentu 1700-1800obr praktycznie nie jedzie, jak złapie ten moment to czuć i to mocno że ciągnie. Myślałem że ten silnik tak ma, do puki nie przejechałem się kumpla nissanem z 1,5dci, który ciągnie praktycznie od zera.
Posiada ktoś jakąś tabelkę z wartościami dla czujników, turbiny, przepływki??
•
zonker
22
0
4
2
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
zonker
Zarejestrowani
— 20-04-2022, 08:39
Spadek z wysokich obrotów na jałowe jest płynny?
•
wędkarz
1,183
5
550
642
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Rokitnica
wędkarz
Zarejestrowani
— 20-04-2022, 08:45
Najlepiej jakbyś podjechał do speców na samą diagnostykę...ja bym obstawiał problem z doładowaniem/czujnikiem ciśnienia/zmienną geometrią. Problemy z ciśnieniem na listwie paliwowej zazwyczaj wywalają błąd. Nie wiem jak z przepływomierzem
Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km
•
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
op
(20-04-2022, 08:39)zonker napisał(a): Spadek z wysokich obrotów na jałowe jest płynny? Tak, poza w/w z autem nic się nie dzieje.
(20-04-2022, 08:45)wędkarz napisał(a): ja bym obstawiał problem z doładowaniem/czujnikiem ciśnienia/zmienną geometrią Wg mnie masz rację, tu szwankuje jakiś czujnik, ewentualnie może być gdzieś nieszczelność.
•
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
op
No i wygląda że mapsensor siada
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi GrzegorzN za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to GrzegorzN for this post
•
wędkarz
1,183
5
550
642
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Rokitnica
wędkarz
Zarejestrowani
— 25-04-2022, 12:44
W 2.0 dci siadł mi kiedyś też mapsensor. Zero błędów na kokpicie, a turbina nie kręciła się praktycznie. Nowy Boscha kosztował wtedy jakieś 300-350zł. I miałem przebieg około 230tys. kilometrów wtedy.
Nie wiem czy są zamienniki ale nawet nie zerkaj w ich stronę :P
Ten wykres ogólnie jest bardzo dziwny, wygląda jakbyś miał przeładowanie mega na turbosprężarce (do 3:37) a potem jak zjeżdzałeś z obrotów to muuuuł
Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km
•
|