op
Witam. borykam się z problemem w 1.6dci mianowicie auto przy schodzeniu z obrotów szarpie jak by miało wypadanie zapłonów po czym wraca do normlany bieg jałowy w okolicach 850 obrotów. W komputerze nie ma żadnego zapisanego błędu na ten moment sprawdzone: wtryskiwacze, regulator ciśnienia, czujnik na listwie wtryskowej, wymieniony filtr paliwa, filtr powietrza, sprawdzony egr, sprawdzony dolot, map sensor, wymienione sitko na wejściu do pompy cr, wymieniony rozrząd wraz z pompą oleju i napędem. po zagłębieniu się w logi bardzo dziwne wydaje mi się ciśnienie na listwie mianowicie buduje je pompa dobrze ale przy schodzeniu ciśnienia mam wrażenie że schodzi tak kwadratowo z opóźnieniem. Czy miał ktoś coś podobnego bądź choć trochę potrafi mnie nakierować w którą stronę szukać? na zagranicznych forach nissana natrafiłem na posty gdzie w 1.6dci problemy sprawiają czujniki położenia wału i wałka przez co dają różne dziwne zachowania w zapłonie a nie dają błędów do ecu oraz są ciężkie do zdiagnozowania. Trochę by się to zgadzało bo czujnik położenia wałka pomaga ustalić skład mieszanik.
1.6 DCI problem z schodzeniem na wolne obroty