(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2021, 10:32 przez Michu11024.)
1.6 16v 112km - płukanka silnika.
op
Cześć, z racji tego że nadal borykam się z wypadaniem zaplonu na jednym cylindrze chciałem się zapytać co sądzicie o płukankaach silnika? Pytam, ponieważ byłem z moim problemem nawet w ASO renault i tam po dokładnym sprawdzeniu układu zapłonowego, wtryskowego, ładowania i elektroniki czyli przewody, sterowniki itp, mechanik powiedzial ze jedyne wyjście to wprowadzić kamere i sprawdzić stan cylindrów, tłoków. Możliwe że są też wypalone zawory. Ale zanim to zrobić to doraźnie polecił mi wykonać płukankę silnika. Nie wiem co o tym myśleć bo do tej pory byłem sceptyczny co do takiego rozwiązania bo zawsze myślałem że jak jest jakiś nagar żeby po plukance gdzieś czego nie zatkało. Proszę Was o pomoc w tym zakresie i czy uważacie ze na wypadający zapłon przez zmniejszona kompresję spowodowaną np zalepionymi pierścieniami może to coś pomóc?
op
(07-10-2021, 11:20)mariusz# napisał(a): co da płukanka dla wypalonego zaworu, odpowiedz sobie na to pytanie, ten zabieg nie ma nic wspólnego z wypadającym zapłonem Nie, nie o to chodzi. On mi powiedział że może być zawór wypalony ale nie musi i żeby na sam początek zanim zdecyduję się na demontaż silnika, zrobić płukankę i wypłukać nagary. Może to pomoże. Nie wiem, może mu chodziło o zapieczone pierścienie itp. A jeżeli to nie pomoże no to wtedy przyjrzeć się zaworom. Mam kompresję 11 bar na każdym cylindrze. Z tego co widziałem stopień sprężania silnika 1.6 16v to 10:1 więc kompresja to ok 13 bar. Ale mogę się mylić. Próby olejowej nie było. Mechanik który mi wymieniał wtryskiwacz sam od siebie zrobił kompresję z ciekawości. Nie wiem czy 11 to mało czy dużo. Zanim coś zrobię w silniku to chciałbym się dowiedzieć od osób które użytkują te samochody i silniki od lat i jakie zdanie mają. A co do rozrządu to był przestawiony już jest ok ale dalej zapłon wypada na cylindrze od rozrządu. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2021, 11:33 przez Michu11024.)
jak był przestawiony rozrząd a teraz jest ok to trzeba skasować stare korekty - tylko Clip
kompresja równa na wszystkich cylindrach to jeszcze nie tragedia ale trochę chudo jak tylko 11 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2021, 12:25 przez mariusz#.)
op
(07-10-2021, 12:25)mariusz# napisał(a): jak był przestawiony rozrząd a teraz jest ok to trzeba skasować stare korekty - tylko ClipNo właśnie trochę mnie zmartwiła ta kompresja ale mechanik powiedział że nie tragedia i można to uratować płukanką ale wtedy o ile wzrośnie? O 0.5 bara? Czy to coś zmieni. Tutaj pewnie tylko remont silnika zostaje. Wszystkie ustawienia jakie tam tym clipem trzeba było to mechanik zrobił. Wczoraj dodatkowo sprawdził jeszcze ten z ASO i też powiedział że w komputerze jest wszystko ok. Zastanawia mnie tylko ze wczoraj jak wracałem to trochę wkręciłem silnik na wyższe obroty parę razy i trochę lepiej chodził.? Może rzeczywiście jest zasyfiony, oblepiony w środku? Ma teraz 143 tys na liczniku. Przebieg oryginalny sprawdzony w systemie. A wszystkie wymiany oleju były robione w ASO co 10-14 tys km (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2021, 12:36 przez Michu11024.)
to że w komputerze jest ok to ie znaczy że jest dobrze, na przestawionym rozrządzie silnik sam się zaadoptował zmieniając sobie korekty na takie które mieszczą się w opracowanym przez Renault przedziale. Nie oznacza to że będzie wywalało jakiś błąd. Trzeba to skasować i przyuczyć od nowa.
op
(07-10-2021, 12:37)mariusz# napisał(a): Trzeba to skasować i przyuczyć od nowa.No właśnie tylko ze ja się akurat na clipie nie znam a pilnowac i mówić mechanikowi czy zrobił to i tamto to też bezsensu. Ja mam tylko podstawową wiedzę na temat silników i ich diagnostyki i teraz skąd mam mieć pewność że jak mówi że zrobił czy to zrobił dobrze. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2021, 12:41 przez Michu11024.)
generalnie 143 tys to nie dużo pytanie co tam w ASO było lane , ja tam płukania nigdy nie robię spuszczam stary olej zalewam nowy , fakt że jeżdżę na gazie wiec i olej jest czystszy w porównaniu z benzyną już nie mówiąc o dieslu. jak chcesz to płukaj przeciwwskazań raczej nie ma ta płukanka to nic innego jak nafta w połączeniu z ropą. rozrzedza ona olej i tyle, czy coś czyści trudno powiedzieć
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2021, 12:51 przez mariusz#.)
op
(07-10-2021, 12:51)mariusz# napisał(a): generalnie 143 tys to nie dużo pytanie co tam w ASO było lane , ja tam płukania nigdy nie robię spuszczam stary olej zalewam nowy , fakt że jeżdżę na gazie wiec i olej jest czystszy w porównaniu z benzyną już nie mówiąc o dieslu. jak chcesz to płukaj przeciwwskazań raczej nie ma ta płukanka to nic innego jak nafta w połączeniu z ropą. rozrzedza ona olej i tyle, czy coś czyści trudno powiedzieć No ok. Czyli spokojnie mogę zalać albo pomoże albo nie. Zawsze lany był elf 5w30 ale nie pamiętam czy nf czy sxr. W czerwcu zalałem elf 5w30 nf. Więc nic nie było robione wbrew instrukcji producenta a jednak 4 cylinder kuleje.
No szkoda że nie zrobił próby olejowej bo to by wyjaśniło czy nieszczelne są zawory czy pierścienie z cylindrami . Jeśli pierścienie to brak związku z wypadaniem zapłonu na jednym cylindrze .Jeśli jesteś na 100% pewien świecy, cewki, wtryskiwacza i elektroniki to albo bardzo zużyta prowadnica zaworu ,przywieszający się zawór lub pęknięta sprężyna i te opcje obstawiam .Zamieniałeś miejscami wtryskiwacz ,świecę i cewkę? Ja zmierzyłbym jeszcze raz ciśnienie na zimnym na sucho i z olejem + rozgrzanym na sucho i z olejem
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości