Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.6 110 obroty


Hollywood
Zarejestrowani bez potwierdzenia

op Dzień dobry szanowne grono, widziałem kilka postów z obrotami ale nie do końca dotyczącego mojego pytania. 

Więc tak po zatrzymaniu obroty spadają na ok 500 i po paru sekundach wracają na ok 750, czasem mam wrażenie że jest słaba chwilkę i naglę ok. Czy może być to wina  KZFR? lub przepustnicy brudnej? Jakieś sugestie? Ktoś miał podobny problem i go rozwiązał?. 

Pozdrawiam.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Zacznij od wtyczki elektozaworu KZFR potem sprwdz stanu samego elektoezaworu to czynnosci najprostsze i szybkie.
Potem czyszczenue przepusynicy i obowiazkowa wymiana uszczelek

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Hollywood
Hollywood
Zarejestrowani bez potwierdzenia

op
(03-12-2021, 07:02)pio555 napisał(a): Zacznij od wtyczki elektozaworu KZFR potem sprwdz stanu samego elektoezaworu to czynnosci najprostsze i szybkie.
Potem czyszczenue przepusynicy i obowiazkowa wymiana uszczelek

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Bardzo dziękuję za odpowiedz, oczywiście sprawdzę wszystko, dopytam jeszcze czy samo koło zmiennych faz może dać taki efekt? Dopytuję ponieważ już je słychać klepie i 20 będe zmieniać cały rozrząd z kołem. Czy takich objawów  z obrotami kfzr nie powoduje?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Kzfr moze powodowac takie skoki obrotów

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Hollywood
pawlosio
Zarejestrowani

Czym czyścić przepustnice?

Wiem że lepiej ja zdemontować.

Ale co myślicie o tych preparatach do czyszczenia przepustnicy co się psika bez demontażu samej przepustnicy?

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

(08-06-2022, 18:43)pawlosio napisał(a): Czym czyścić przepustnice?

Wiem że lepiej ja zdemontować.

Ale co myślicie o tych preparatach do czyszczenia przepustnicy co się psika bez demontażu samej przepustnicy?

Przepustnicę łatwo zdemontować...zdemontuj i wyczyść jakimś płynem do usuwania nagaru, czyszczenia egr itd. szkoda zachodu w psikanie preparatu gdzie będziesz się zastanawiał czy faktycznie czysto jest

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

Preparaty działają świetnie, używa się ich jednak przy pracującym silniku…
Można oczywiście zdemontować przepustnicę i wymyć benzyną ekstrakcyjną co będzie równie skuteczne.

Odpowiedz
Kasztan
Zarejestrowani

Czy w przepustnicy po czyszczeniu Trzeba robić adaptacje czy payclip to ogarnie?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2022, 16:05 przez Kasztan.)

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Z tego co czytałem to nie trzeba robić...Ale poprawcie mnie jeśli się myle

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Hej. 
Troszkę falowaly mi obroty na luzie..
Może jestem przewrazliwiony..
Ale Tak bywa..
Teraz żona jeździ autem - scenic na co dzień. Ja tylko w weekendy...I jestem od tankowania.
W każdym razie ostatnio jak wsiadłem to trochę obroty falowaly..
Poczytałem i moje przypuszczenia skierowałay się na przepustnice lub że gdzieś zaciąga lewe powietrze..
Przejrzałem wężyki i nic nie znalazłem.. 
No to w niedzielę chwilę czasu i zacząłem dobierać się do przepustnicy..myślałem że będzie brudna..
Po zdjęciu rury od razu widać było że jest czysta..nawet bardzo czysta...rzekłbym idealnie czysta...no ale skoro już się wziąłem to wykrecilem ta przepustnice..
Mimo że była prawie idealnie czysta to jak już miałem ja w ręku to jeszcze ja wyczyscilem benzyna ekstrakcyjna i pedzeleczkiem..no już piękna jak nowa...
Ale smucilo mnie to że to pewnie nie poprawi faktu falowania silnika bo jak była czysta to raczej nie powodowała tego...
Zacząłem skręcać.. poskrecalem przepustnice..
Przy okazji zdjalem podszybie i sprawdziłem drożność dopływów- czysciutkie...
Jak już zacząłem skręcać to.... bingo ...nagle olśnienia i znalazłem malutki cienki wężyk pęknięty od instalacji gazowej...chyba doprowadzając powietrze..jakoś mimo że wężyk elastyczny to urwany... skrocilem wężyk. Nasunalem i wszystko naprawione...
Silniczek rowniutko pracuje.. zero falowania..

Tak więc w moim przypadku falowania obrotów wynikało z złapania lewego powietrza z peknietego wezyka...

Ale przy okazji usunięcia usterki wyczyscilem czysta przepustnice i sprawdziłem i wyczyscilem czyste odplywy z podszybia..

Dzień udany..

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości