dawid923
23
0
0
7
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
ŁAŃCUT
dawid923
Zarejestrowani
— 04-03-2023, 13:09
op
Zrobiłem trochę filmików pracy silnika na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu auta i z dodawaniem gazu na zewnątrz 0 stopni auto stoi na lekkiej górce. Poziom oleju w silniku jest ok sprawdzany dzień wcześniej.
na wolnych obrotach:
https://youtu.be/WeQIfu8G5lw
dodawanie gazu :
https://youtu.be/QaCRtqTG2e0
od strony koła lewego przedniego praca silnika zaraz po odpaleniu :
https://youtube.com/shorts/zsyc4oEhtrE
po dwóch minutach pracy silnika bez klekotania od strony koła przedniego lewego :
https://youtube.com/shorts/rd87l4owAZU
A teraz praca silnika po 12 minutach i krótkiej trasie na zewnątrz 0 stopni auto stoi na równej powierzchni:
na wolnych obrotach:
https://youtu.be/t9OkpV2OqRw
z dodawaniem gazu:
https://youtu.be/6DSJceSrOhI
A tu w czasie jazdy 9 minut od odpalenia :
https://youtu.be/8V4H5bPqVUg
@ itek @ pio555 @ Jurek
dodam że na pewno się wybiorę do mechanika ale na tygodniu
Wszystkie filmiki nagrane dziś
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2023, 13:09 przez dawid923.)
•
Jurek
815
6
331
134
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
Online
— 04-03-2023, 14:30
Moim zdaniem te odgłosy to nie panewka ani sworzeń ale film to nie to samo co na żywo. Raczej wtryskiwacz ,sprawdzałeś błędy i korekty ? Panewka lub sworzeń zmieniają odgłos przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem ,i w początkowym stadium powinny być słyszalne na wolnych obrotach tylko po rozgrzaniu.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Jurek za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Jurek for this post
• dawid923
dawid923
23
0
0
7
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
ŁAŃCUT
dawid923
Zarejestrowani
— 04-03-2023, 20:27
op
Wróciłem moim Reno z trasy 20 km w jedną stronę i wyczaiłem, bo włączyłem sobie ręczne zmienianie biegów w moim automacie, żeby wiedzieć jaki teraz mam bieg i wyszło na to, że to całe klekotanie występuje na 5 biegu. Błędów nie sprawdzałem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2023, 20:27 przez dawid923.)
•
(04-03-2023, 14:30)Jurek napisał(a): Moim zdaniem te odgłosy to nie panewka ani sworzeń ale film to nie to samo co na żywo. Raczej wtryskiwacz ,sprawdzałeś błędy i korekty ? Panewka lub sworzeń zmieniają odgłos przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem ,i w początkowym stadium powinny być słyszalne na wolnych obrotach tylko po rozgrzaniu.
Po obejrzeniu filmów, potwierdzam, że raczej nie panewka ani sworzeń bo nie jest to cykliczne.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi itek za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to itek for this post
• dawid923
krzysztofk
2,540
13
965
754
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Zdejmij pokrywę plastikową z silnika. Obstawiam,że puszcza podkładka przynajmniej pod jednym wtyskiem.
Po zdjęciu osłony będzie wiudać czarno wokół wtyrsku.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
•
dawid923
23
0
0
7
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
ŁAŃCUT
dawid923
Zarejestrowani
— 04-03-2023, 21:13
op
na pewno sprawdzę i dam znać
@ krzysztofk
•
dawid923
23
0
0
7
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
ŁAŃCUT
dawid923
Zarejestrowani
— 18-03-2023, 19:32
op
No i w sumie jestem po wizycie u mechanika wziął na podnośnik i turbo się poci, tak mi powiedział, więc trzeba się umówić na zostawienie auta u mechanika w celu naprawy. Dodam jeszcze że dziś wymieniłem poduszkę prawą silnika i w sumie, już nie ma takiego klekotania auta, jak jadę może minimalnie ale jest dużo lepiej. Kupiłem jeszcze dwie poduszki i też wymienię. Tylna i od skrzyni biegów.
•
wojteks
2,852
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 18-03-2023, 21:44
(18-03-2023, 19:32)dawid923 napisał(a): Kupiłem jeszcze dwie poduszki i też wymienię. Tylna i od skrzyni biegów. Myślisz ze to naprawi turbo?
•
broda1301
182
4
67
19
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Wieluń
Dwumasa, ja by nic nie grzebał tylko jeździł silnik dobrze pracuje to nie motor.
A turbo jest mokre przez to że odma puszczą ten typ tak ma odłącz odmę i turbo będzie suche.
Można zdjąć pasek osprzętu i posłuchać bez paska wtedy wykluczymy osprzęt.
•
|