Rado Pendziałek
94
0
4
44
SC II ph II
2007
1.5 dCi 105KM, 2003-2009
Górki Wielkie
op
Moje 1.5 dci 106KM w Scenicu II 2007 ma twardy pedał sprzęgła. Samochód ma 133 000km od nowości. W jednej rodzinie cały czas i w cepiku się zgadzają przebiegi, a ponieważ samochodem najpierw jeździł starszy pan, a potem jego córka i był drugim autem w rodzinie, to jestem w stanie w to uwierzyć. Przebieg głównie miejski. Sprzęgło nie przejawia żadnych oznak zużycia w postaci ślizgania się lub szarpania. Jedynie zbyt twardy pedał. Dwóch mechaników oglądało, jeździło i testowało. Jeden twierdzi, że trzeba wymienić płyn hydrauliczny sprzęgła i będzie git, a drugi, że to wymiana płynu nic nie zmieni, ale za to jest to kwestia kończącego się docisku sprzęgła i pewnie będzie sprzęgło się kończyć za niedługo. Zdaniem tego drugiego nie trzeba będzie przy okazji robić dwumasy, bo nie ma teraz objawów jej zużycia.
Co o tym myślicie? Faktycznie kończy się sprzęgło, czy da się pracę pedału jakoś poprawić bez wielkich kosztów i zrzucania skrzyni?
•
andrzejwa
2,697
54
1311
330
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Z doświadczenia w 1.5 dci powiem jedno, słuchaj drugiego mechanika.
•
Rado Pendziałek
94
0
4
44
SC II ph II
2007
1.5 dCi 105KM, 2003-2009
Górki Wielkie
op
(08-03-2020, 21:35)andrzejwa napisał(a): Z doświadczenia w 1.5 dci powiem jedno, słuchaj drugiego mechanika.
Miałeś podobny objaw z pedałem sprzęgła? Czy chodzi np. o wymianę sprzęgła bez dwumasu?
•
Neonixos666
915
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
twardy pedał to też może być zacierająca się łapa sprzęgła w punkcie podparcia
•
Rado Pendziałek
94
0
4
44
SC II ph II
2007
1.5 dCi 105KM, 2003-2009
Górki Wielkie
op
(08-03-2020, 22:22)Neonixos666 napisał(a): twardy pedał to też może być zacierająca się łapa sprzęgła w punkcie podparcia
Dzięki! Na czym wtedy polega naprawa? Drogie toto?
•
Neonixos666
915
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
Nie chce wprowadzać w błąd trzeba zweryfikować czy tam jest wysprzęglik zewnętrzny i łapa czy wysprzęglik jest z łożyskiem bez łapy bezpośrednio na wałku.
•
andrzejwa
2,697
54
1311
330
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
(08-03-2020, 22:22)Neonixos666 napisał(a): twardy pedał to też może być zacierająca się łapa sprzęgła w punkcie podparcia W tym modelu takiego czegoś nie ma.
Ciężko chodzące sprzęgło zazwyczaj wynika z zużytej tarczy. Jest cieńsza i trzeba większej siły by przełamać sprężynę centralną.
Wymienić komplet to znaczy tarcza z dociskiem i powinno dużo lżej pracować.
•
ko-ma
9,682
28
1670
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 09-03-2020, 09:14
W tym modelu jest docisk samonastawny (wiem, bo mam 2 szt i sprzęgło już robiłem).
Zakres pracy docisku się kończy, tarcza cienka - to i działać nie chce płynnie.
Przed rozebraniem samochodu sprawdźcie jedną rzecz: pedał sprzęgła, konkretnie jego połączenie z popychaczem pompki sprzęgła.
Lubi się urywać, a wtedy mamy cuda z dużym oporem pracy czy znacznym "wpadaniem pedału". Też przerabiałem.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Rado Pendziałek
94
0
4
44
SC II ph II
2007
1.5 dCi 105KM, 2003-2009
Górki Wielkie
op
(09-03-2020, 09:14)ko-ma napisał(a): W tym modelu jest docisk samonastawny (wiem, bo mam 2 szt i sprzęgło już robiłem).
Zakres pracy docisku się kończy, tarcza cienka - to i działać nie chce płynnie.
Przed rozebraniem samochodu sprawdźcie jedną rzecz: pedał sprzęgła, konkretnie jego połączenie z popychaczem pompki sprzęgła.
Lubi się urywać, a wtedy mamy cuda z dużym oporem pracy czy znacznym "wpadaniem pedału". Też przerabiałem.
Super, bardzo dziękuję za porady Panowie!
•
andrzejwa
2,697
54
1311
330
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
(09-03-2020, 09:14)ko-ma napisał(a): W tym modelu jest docisk samonastawny (wiem, bo mam 2 szt i sprzęgło już robiłem) Kilka razy wymieniałem docisk w 1,5 dci według mnie to najzwyklejszy docisk. Nie samonastawny jak w 1,9 dci lub F4R. Jesteś pewny, że 1,5 dci ma samonastawne sprzęgło?
•
|