Efez44
8
0
0
2
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Białystok
Efez44
Zarejestrowani
— 03-12-2021, 21:42
op
Dobry wieczór,
Piszę o pomoc, bo już włosów na głowie mi brakuje i paznokci do obgryzania. Pacjent Grand Scenic III 1.5 dCi 2012.
Padł mi układ wtryskowy. Podjąłem decyzję o wymianie kompletu wtryskiwaczy- 4 nowe. Pompa wysokiego ciśnienia leżak magazynowy sprawdzona na stole pobierczym+ głowiczki wyczyszczone na ultradźwiękach. Wypłukany układ paliwowy, nowy filtr paliwa, nowy kosz pompy w zbiorniku.
Po wymianie okazało się, że paliwo nie przechodzi przez zawór na pompie. Podmienione zawory VCV i PCV z mojej starej pompy. Auto uruchamia ale bardzo ciężko, po rozgrzaniu zaczyna delikatnie falować i traci moc przy wyższych obrotach. Ponadto w pewnym zakresie obrotów słychać jakby „stukanie”. Czujnik położenia wału nowy, rozrząd sprawdzony (wymieniany 3 kkm temu). Dpf wyjęty i wyczyszczony. Objaw, którego wcześniej nie było to gruszka, która po wciśnięciu bardzo długo wraca co kształtu.
Kończą mi się pomysły co może być przyczyną. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-12-2021, 21:44 przez Efez44.)
•
andrzejwa
2,639
54
1282
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
(03-12-2021, 21:42)Efez44 napisał(a): Wypłukany układ paliwowy, nowy filtr paliwa, nowy kosz pompy w zbiorniku. Ten nowy kosz jest z pompą elektryczną czy tylko sama ssawa z pływakiem? Jak miałeś gruszkę zamontowaną przez fabrykę to w zbiorniku nie może być pompa bo może utrudniać zasysanie paliwa.
•
Efez44
8
0
0
2
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Białystok
Efez44
Zarejestrowani
— 04-12-2021, 07:09
op
Sam kosz z pływakiem, bez pompki elektrycznej
•
andrzejwa
2,639
54
1282
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Wtryskiwacze dopisane do komputera według prawidłowej kolejnośći czyli numer 1 od skrzyni biegów? Błędów żadnych po podłaczeniu komputera?
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to andrzejwa for this post
• Efez44
Efez44
8
0
0
2
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Białystok
Efez44
Zarejestrowani
— 05-12-2021, 00:39
op
W momencie kiedy zaczyna falować obrotami potrafi wyskoczyć błąd na desce „skontroluj skrzynię biegów” ale gaśnie w momencie jak chwilowo przestanie się trząść. Po podłączeniu pyclipa- pusto. Żadnego błędu. Wtryski zakodowane licząc od strony skrzyni biegów
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 05-12-2021, 10:25
Wygląda na to, że dostaje za mało paliwa.
Szukać w dwóch kierunkach : pompa wysokiego ciśnienia / zasilanie paliwem zbiornik-pompa.
Zaczął bym od sprawdzenia poprawności podłączenia przewodów do smoka w zbiorniku (+ sprawność samego smoka) oraz podmiany filtra paliwa na inny (tak, zdarzył mi się wadliwy) ze sprawdzeniem poprawności podłączenia przewodów. Sama gruszka do wyjęcia i wymycia w benzynie (tak, przepompowanie p[rzez nią kilku litrów benzyny potrafi zdziałać cuda).
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• Efez44
Efez44
8
0
0
2
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Białystok
Efez44
Zarejestrowani
— 06-12-2021, 13:31
op
Dzięki Panowie za porady, będę sprawdzał. Jedyne co mi przychodzi do głowy, co zmieniło się od wymiany, to w moim starym koszu pompy zbiornika nie było zaworu zwrotnego. W nowym natomiast taki zawór jest, pytanie tylko czy mogłoby to mieć wpływ na objawy, które się pojawiają...
•
Efez44
8
0
0
2
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Białystok
Efez44
Zarejestrowani
— 07-12-2021, 19:25
op
Wyrzuciło w końcu jakiś błąd. Pokazuje P1780(72) ale niestety bez clipa raczej nie dojdę, czy jest to problem z czujnikiem ciśnienia w listwie CR czy solenoid skrzyni biegów. Bo takie wskazówki znalazłem u wujka Google. Czy faktycznie czujnik ciśnienia listwy może przekładać się na falujące obroty i problem z uruchomieniem po nocy?
•
Efez44
8
0
0
2
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Białystok
Efez44
Zarejestrowani
— 20-02-2022, 09:09
op
Panowie, czy ktoś byłby w stanie coś jeszcze mi poradzić? Auto finalnie wylądowało w ASO, tam stwierdzili, że należy zakodować wtryski ich komputerem. Po tym kodowaniu mam wrażenie, że jest jeszcze gorzej. Na pompę, która obecnie mam zamontowano zawór ciśnienia PCV ze starego układu, zawór refulacji dawki VCV jest nowy. Czy możliwe żeby przez regulator ciśnienia auto odpala ciężko po nocy i faluje obrotami przy schodzeniu z gazu jak na wideo?
https://youtu.be/AwYAjKe1X6I
Poszukuję również kogoś z komputerem z zainstalowanym CLIPem, mam sondę ale niestety nie umiem jej skonfigurować na swoim komputerze.
Będę wdzięczny za wszystkie rady
•
Jurek
814
6
331
134
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 20-02-2022, 11:10
Daj mu na początek zasilanie z bańki blisko silnika ,jeśli gruszka powoli zasysa to najpierw to wyeliminuj. Zaworek zwrotny nie powinien ale niesprawny może utrudniać przepływ. Czy uzyskuje zadane ciśnienie na listwie ? Ja też myślę że brakuje paliwa na zasilaniu.Po zakodowaniu wtryskiwaczy dokąd status nie zmieni się na 1 może dziwnie chodzić.
•
|