Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.5 dCi awaria na drodze SToP - nierówna praca skontroluje ukl wtrysku


lepio126
Zarejestrowani

op Witam, 
Na S5 musiałem wezwać lawetę
 Dostałem stop i lawinę błędów , silnik nierówno pracuje jakby chodził na 3 cylindry.  Wcześnie wszystko super, moc spalanie dynamika. Sprawa nagła.
Ktoś miał podobnie ?  Na mój rozum jakby wtrysk się uszkodził lub zatkał. Tankuje na Orlenie ON.
Stop ryzyko awarii skontroluje układ wtrysku, ESP, tempomat ,coś z ruszaniem z góry, wydechowy i jeszcze  start stop.. zapala dobrze, odpięcie klemy nie pomogło ani wypinanie wtyczek wtrysków.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-08-2022, 22:27 przez lepio126.)

Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

Większość błędów masz spowodowane właśnie tym który powoduje usterkę silnika. Z czytaj błędy i wklej. Nierówna praca silnika, może się wiązać z uszkodzeniem wtrysku, cewki, świecy(jak benzyniak) ale również np z przeskoczeniem rozrządu. Napisz co i kiedy robiłeś.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2022, 01:18 przez GrzegorzN.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi GrzegorzN za ten post post:
  • Gieno555
andrzejwa
Zarejestrowani

Na 90% będzie błąd związany z obwodem jednego z czterech wtryskiwaczy. Zazwyczaj pomaga skasowanie błędu. Jeżeli sytuacja będzie powtarzać to do kontroli wtryskiwacze pod kątem oporności cewek. Powinno być około 200 kiloomów.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(06-08-2022, 22:26)lepio126 napisał(a): Witam, 
Na S5 musiałem wezwać lawetę
 Dostałem stop i lawinę błędów , silnik nierówno pracuje jakby chodził na 3 cylindry.  Wcześnie wszystko super, moc spalanie dynamika. Sprawa nagła.
Ktoś miał podobnie ?  Na mój rozum jakby wtrysk się uszkodził lub zatkał. Tankuje na Orlenie ON.
Stop ryzyko awarii skontroluje układ wtrysku, ESP, tempomat ,coś z ruszaniem z góry, wydechowy i jeszcze  start stop.. zapala dobrze, odpięcie klemy nie pomogło ani wypinanie wtyczek wtrysków.

To teraz konkretnie: jaki to silnik?
Bo w stopce jest 1,4 benzyna, z treści postu wynika, że tankowany jest ON...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
lepio126
Zarejestrowani

op Fakt, zapomniałem zmienić:p miałem kupić benzynę a kupiłem diesla... Może gorzej bo to czego się obawiałem właśnie wystąpiło .

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Uważasz ze zrobiłeś gorzej kupując 1,5dci niz 1.4tce?????

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
broda1301
Zarejestrowani

Obstawiam któryś z wtrysków. Cewka piezoelektryczna padła. Przerabiałem to w szczeniaku żony. Najpierw jeden potem kolejny, założyłem komplet używanych wtrysków kupionych bardzo okazyjnie i od tamtej pory święty spokój.
Kolega może poda który rok auta i jakie numery mają wtryski chodzi mi o oba numery. Mam pewną teorię co do wtrysków 1.5 dci które sprawiają kłopoty.

Odpowiedz
lepio126
Zarejestrowani

op Gorzej nie, ale chyba ogólnie gorzej...jedno lepsze od drugiego. Co to ma  być że taki wtrysk wytrzymał 100k...

Auto stoi u mechanika a ja pojechałem na urlop.

Nie robilem zdjęć na poboczu jakie ma wtryski sory ale zapomniałem Biggrin. Ale mam Vin.

Zamiana na używane też już jeżdżone to dobre rozwiązanie problemu skoro padają losowo cewki??? W używanych nie padną.?
Myślałem że się one z czasem zużywają a nie tak sobie pada niż tego nie z owego z zaskoczenia w najgorszym momencie.  
Duuuzy minus ale no cóż.

Rok 2014.   Vin VF1JZ14P649760935

Myślicie że nierówna praca może brać się z błędu i przez to nierówna praca? Wydaje się że albo coś działa albo nie... (Tu jest tak że jak cis nie tak to się wyłącza wytryskiwacz?)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-08-2022, 12:52 przez lepio126.)

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(08-08-2022, 12:52)lepio126 napisał(a): Co to ma być że taki wtrysk wytrzymał 100k.
Współczesna jakość/projekt tych elementów.

(08-08-2022, 12:52)lepio126 napisał(a): Zamiana na używane też już jeżdżone to dobre rozwiązanie problemu skoro padają losowo cewki?
Ależ nikt nie zabrania Ci kupienia kompletu nowych.

(08-08-2022, 12:52)lepio126 napisał(a): Myślicie że nierówna praca może brać się z błędu i przez to nierówna praca?
Tak.

Odpowiedz
broda1301
Zarejestrowani

Tak ale ja komplet kupiłem za 350 PLN, auto już zrobiło na nich ponad 20 tyś więc opłacało się.
Oryginalne wtryski jakie były w aucie miały numery:
H8200704191
8200903034
a wtryski które założyłem mają
H8200704191
166008052R
Wtryski są zamienne a jeżeli zmienił się numer to coś w tym wtrysku jest zmienione (poprawione). Spodkalem się na forach wielokrotnie z padającymi wtryskami o numerach:
H8200704191
8200903034 więc dlatego pytam jakie numery wtrysków ma kolega.
Moje teoria "spiskowa" jest taka że wtryski o numerach:
H8200704191
166008052R
są już poprawione i nie powinny padać, tym bardziej że siemens miał kłopoty z cewkami piezo na przykład w 2.0 tdi gdzie wtryski były wymieniane na wolne od wad do 5 lat od produkcji samochodu na ich koszt.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości